Therm A Rest Neoair - All Season - Regular -

Mere
11 år 9 måneder siden #2786 af trold
Tak for svar allesammen :)
Er der nogen der har erfaringer med hvordan det er at ligge på om vinteren i stærk kulde og frost :whistle:

Trold ;)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Marlon
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #2791 af Marlon
Besvaret af Marlon på emne Therm A Rest Neoair - All Season - Regular -
@Bodil Så er det jo en fin balance mellem vægt og komfort med et therma rest lady til 604 gram. Det er volume mæssigt noget større end neo air, men du får en meget bedre søvn. Det larmer ikke og det er ikke nær så kold.

@Trold Det er allerede et kold underlag ved +4 grader

• Naturbob
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #2795 af Naturbob
Besvaret af Naturbob på emne Therm A Rest Neoair - All Season - Regular -
@Trold. Jeg ville ikke bruge det om vinteren med grader tæt på frysepunktet. Overfladens beskaffenhed - det plastikagtige - betyder også at det virker koldere. Ihvertfald i.f.t. mit andet Therm A Rest selvoppustelige.

Jeg kan ikke puste neoair op af een gang, så bliver jeg altså dizzy. Så jeg er også lang tid om at få det klar. Et selvoppusteligt åbner man jo bare for dysen, laver noget andet imens, og puster så det sidste op, hvis der er brug for det. Derfor virker det mere bøvlet med et liggeunderlag, der skal pustes op.

Mere
11 år 9 måneder siden #2797 af Jens
Jeg har et almindeligt NeoAir. 3-sæson.
I de tre sæsoner har jeg ingen problemer med at holde varmen og elsker liggekomforten med NeoAir. Det generer mig intet at det larmer en smule.
Det skal så siges, at jeg oftest under overkroppens del af NeoAir har et 9mm skumunderlag. Det har jeg alligevel med til pauser og lejrliv.

Om vinteren bruger jeg et fuldlængde TAR Ridgerest under NeoAir.

Jeg har ikke prøvet Neoair All season.

Mere
11 år 9 måneder siden - 11 år 9 måneder siden #2816 af OleHjarsen
R-værdien for All season er opgjort til 4,9.Det dækker vel tildels også vinter ?
Jeg kan sq ikke huske hvad der anbefales til vinterbrug.

Men ligger man sig på det kun iført t-shirt og korte bukser er det tydeligt at mærke at det tilbagereflektere varmen.

Fandt det herhttp://www.saiphadventures.dk/videnscenter-overnatning/r-vaerdi-i-underlag.html
Hvis det står til troende så rækker de 4,9 til minus 17
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved OleHjarsen. Begrundelse: Tilføjelse

Mere
11 år 8 måneder siden #2999 af Malte59

trold skrev: Tak for svar allesammen :)
Er der nogen der har erfaringer med hvordan det er at ligge på om vinteren i stærk kulde og frost :whistle:

Trold ;)

Hej Trold
Jeg har sovet på et NeoAir regular med en r-værdi på 2,5 med et 14 mm skumunderlag under i minus 22 grader - det fungerede perfekt :)

Tid til at oprette siden: 0.193 sekunder