1 p telt

Mere
11 år 8 måneder siden - 11 år 8 måneder siden #3115 af Soendergaard
Besvaret af Soendergaard på emne 1 p telt
Ja, Kris, Det er selvfølgelig rigtig at det kunne være rart at slå teltet op mens oversejlet er på!
Kender du et alternativt der slås op sån?

JK - ja har kigget meget på Tarptent moment. Men er blevet lidt skræmt af anmeldelser der siger at der kan komme meget kondens, samt at det skulle "trække" en del med luft fra udluftningskanal ved fod og hovedenden. og er ski ik glad for træk :dry: hvad er dine erfaringer med ovenstående?

Tak for input :)

Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved Soendergaard.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 8 måneder siden - 11 år 8 måneder siden #3116 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne 1 p telt

Soendergaard skrev: Ja, Kris, Det er selvfølgelig rigtig at det kunne være rart at slå teltet op mens oversejlet er på!
Kender du et alternativt der slås op sån?

Alle Terra Nova's Laser telte er dobbeltvæggede og meget lette telte. Hvor inder/yderteltet slås op på en gang.

Edit: Jeg så lige at www.theoutdoorshop.com/ , som jeg har handlet en del hos, har mange af Terra Nova Laser teltene på tilbud.

b
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved stokrenden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Soendergaard

• rune1974
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #3117 af rune1974
Besvaret af rune1974 på emne 1 p telt
Helsport ringstind superlight 1-2 er en mulighed,hvis det skal være 2 lags telt. Men den er dyr. Kan være heldig du kan finde den på tilbud i Norge.

Mere
11 år 8 måneder siden #3118 af JK
Besvaret af JK på emne 1 p telt

Soendergaard skrev:
JK - ja har kigget meget på Tarptent moment. Men er blevet lidt skræmt af anmeldelser der siger at der kan komme meget kondens, samt at det skulle "trække" en del med luft fra udluftningskanal ved fod og hovedenden. og er ski ik glad for træk :dry: hvad er dine erfaringer med ovenstående?

Tak for input :)

Ja, der kommer kondens - det er ikke til at undgå, men det har indtil nu ikke været så meget som jeg først forventede. Jeg tror at det er meget forskelligt fra person til person og afhænger også af klima osv.
Det kan justeres sådan at du kan skabe en læside, men det har jeg endnu ikke haft behov for. Det er klart at det ikke er et telt som kan holde på noget varme overhovedet!.. det må soveposen klare :)
Hvis du ikke har noget imod at "slæbe" på det ekstra ½-1 kg og vil ha et rigtigt telt, så skal du vælge noget andet.

Følgende bruger(e) sagde tak: Soendergaard

Mere
11 år 8 måneder siden - 11 år 8 måneder siden #3120 af Mursejleren
Besvaret af Mursejleren på emne 1 p telt
Så gøres det ikk meget bedre til prisen og det fungerer fint!

www.hjortnaes.dk/templates/product.asp?P...7558&GroupGuid=11298

Hilsen Ole

Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved Mursejleren.

Mere
11 år 8 måneder siden #3121 af Steen-J
Besvaret af Steen-J på emne 1 p telt
Salewa's telte er generelt for korte i liggelængden. Efter min opfattelse bør et telt ikke have en indvendig længde under 220 cm. - også selvom man kun er 170 cm høj.
Jeg tilslutter mig til tesen om, at indertelt og oversejl skal kunne slås op samlet.

Mvh. Steen

Tid til at oprette siden: 0.182 sekunder