Wild country helios 2 (solar photon, solar comp.?)

Mere
10 år 9 måneder siden #7804 af MAS
Jeg har set på og overvejet et Wild country helios 2 telt da det virker rimeligt til en rimelig pris (omkring 1100)

www.terra-nova.co.uk/tents-and-spares/all-tents/helios-2-tent/

det skal bruges til kortere ture 2- 3 dage og i kajak, vil nogen se på data og sige om det er pengene værd eller jeg skal gå op i kvalitet og pris, måske har nogen erfaringer med teltet eller de to dyrere udgaver af teltet (så vidt jeg kan se)

Mvh MAS

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #7805 af stokrenden
Wild Country er Terra Novas "billige serie" og det skulle være udmærkede telte.

Du skal dog være opmærksom på at inderteltet skal slås op inden yderteltet. Dette kan gøre det mere besværligt at slå det op i regnvejr, uden at inderteltet bliver vådt.

b

Mere
10 år 9 måneder siden #7806 af SebastianAndersen
Jeg vil nok selv personligt ikke vælge det, da man skal sætte inderteltet op først. Det er ikke så spændende, hvis det står ned med vand..

Jeg ved ikke helt, men jeg har sådan lidt på fornemmelsen at det er sådan med de fleste dome- og hybridtelte, at inderteltet først skal rejses og så på med oversejlet.

Men skal det være et fritstående telt? Ellers er der også mange tunneltelte, som kan fås, til en nok lidt højere pris, men så slipper man får at skulle slå inderteltet op først. De er jo også ganske enkle at slå op :)

Mere
10 år 9 måneder siden #7807 af Outsite.dk
Hvis ikke det er til en vintertur, så lad værre.
Det er noget lort at bakse med indertelt i regn. Man skal mindst være fire før det går nogenlunde (men det bliver stadig vådt).

Venlig hilsen
Outsite.org
...frisk luft på nettet!

Mere
10 år 9 måneder siden #7808 af SebastianAndersen
Ja, det skal nok nå at blive vådt alligevel.

Mere
10 år 9 måneder siden - 10 år 9 måneder siden #7812 af LHL
Indertelt rejses først er også et no-go for mig - deres berettigelse er for mig udelukkende til ture i meget varmt klima, hvor man ofte kun vil rejse inderteltet.

(der er ikke ofte man fristes til det på vores breddegrader :) ).

Hvis budgettet er lige under de 2000,- (jeg ser det koster ca 175 pund), så er f.eks.

Vaude Campo Argo 2P

eller

Nordpol Fagerfjell 2

udemærkede 2 personers telte.
Vaude vejer knap et kilo mere end Terra Nova, men til småture elller kajak skulle det ikke betyde det helt store.
Nordpol vejer lidt over et kilo mere, men der er også så god plads at I faktisk kan være 2 personer, inkl jeres oppakning og samtidig have plads til madlavning i forteltetl. Jeg har selv et Nordpol Fagerfjell 3 som har været på mange ture og det holder 100%.
Jeg har også et Vaude (PowerLizard UL), men kun brugt det få gange - men ikke noget at udsætte på det heller.

mvh Lars
Sidste redigering: 10 år 9 måneder siden ved LHL.

Tid til at oprette siden: 0.278 sekunder