Et 4-mands telt eller to 2-mands

Mere
10 år 8 måneder siden #8482 af stokrenden

tohmahawk skrev: Det telt er sikkert udemærket men kan ikke konkurrere med helsports teltet på følgende punkter,
man kan ikke slå inder og ydertelt op samtidigt
det fylder væsentligt mere nedpakket
det vejer en del mere

Jeg har selv et Helsport telt, så jeg skal bestemt ikke sige noget negativt om Helsport.

Fordelene ved Helsport teltet er:

Inder og ydertelt kan slås op samtidigt, Lavere vægt. Mindre pakkevolumen, Måske lidt større fortelt.

Fordelene ved Monsoon 4 er:

Meget billigere (kan fås til ca. 1600 kr), Større indertelt både i bredden og højden. Teltet er selvstående. Inderteltet kan slås op for sig selv (kan være en fordel en varm sommeraften uden regn)

b

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 8 måneder siden #8495 af GLM
Besvaret af GLM på emne Et 4-mands telt eller to 2-mands
Nu skriver du godt nok, at du bor i Odense, så måske er det ikke aktuelt, men:

En anden mulighed er at leje et telt, så kan I få lidt erfaring med, hvad det er, I har brug for inden, I køber.

Spejdergear har f.eks et Helsport Gimle 4 pers. til 500,- for godt en uge.
spejdergear.dk/shop/helsport-gimle-4-1312p.html

Jeg har ikke selv prøvet teltet, men vil tro det lever op til jeres krav til et 4 personers telt.

Ang. 2x2 eller 4 personers, så ville selv vælge et 4 personers telt, der går nok en del år før børnene gerne vil sover alene. Det er min erfaring, men jeg kender jo ikke din familie.

Mere
10 år 8 måneder siden #8497 af KP
Besvaret af KP på emne Et 4-mands telt eller to 2-mands
Mange tak for jeres kommentarer indtil videre.

Efter råd herfra og efter at have konsulteret mig med min kone har vi i hvert fald besluttet os at gå efter et 4 personers telt. Mht. model så ved vi ikke endnu. Monsoon 4 kunne være et bud især pga den store apsis, men Vango Halo 400 synes jeg også er interessent da den har mere højde, to indgange, inder- og ydertelt kan slås op samtidigt, og pakken fylder mindre end Monsoon 4. Og så er den billig (ca 1.400 kr inkl fragt fra UK). Det eneste som jeg er i tvivl om er om vi ikke kommer til at savne et større apsis. Vango Omega 350 ser også interesant ud, men den er ikke selvstående og inderteltet er mindre, hvilket måske ikke gør så meget sålænge børnene er så små. Omega 450 bliver for stor og for tung.
Den nævnte Helsport Romsdalshorn 4 synes jeg ikke er høj nok, og så koster den også over det dobbelte ift. de andre. Jeg siger ikke at den ikke er pengene værd, men vi har jo et budget at tage hensyn til :)

• Kenn
  • Gæst
  • Gæst
10 år 8 måneder siden #8509 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Et 4-mands telt eller to 2-mands
Jeg kan så sagtens anbefale Vango telte, jeg ejer selv et 2P + et 3P Vango telt. De har klaret det værste vejr og storme i fjeldet uden problemer. Det er vældig god kvalitet til en rimelig pris :)

Jeg valgte et 2P og et 3P telt, fordi det giver kombinationsmuligheder. 2P er godt til en tur med 1-2 personer. 3P kan bruges når vi er 4 på tur, også er 3P samlingsteltet og 2P soveteltet for dem der vil sove tidligt og ikke spille kort. Jeg kan anbefale Vango Tempest 200 og 300, fordi det er nemt at sætte op, da yder+indertelt kan sættes op samtidigt og det betyder inderteltet ikke bliver vådt i regnvejr.

/Kenn

Mere
10 år 8 måneder siden #8523 af agge
Besvaret af agge på emne Et 4-mands telt eller to 2-mands
easy-camp.dk har også fine telte til fornuftige priser, ( www.easy-camp.com/da-DK/Products/Tents.aspx ) og det lød jo ikke som om i skulle på fjeldtur med 4p teltet.

hej

Tid til at oprette siden: 0.242 sekunder