Et 4-mands telt eller to 2-mands

Mere
10 år 9 måneder siden #8463 af Jens
Besvaret af Jens på emne Et 4-mands telt eller to 2-mands
Hej og velkommen tilbage til friluftslivet :P

Med den alder dine børn har ville jeg personligt vælge et 4 personers telt, men minde børn var også forskellige fra dine børn kan jeg forstå.
Mine drenge sover fantastisk på tur og de har altid elsket at ligge sammen og sove/læse.
Jeg startede selv ud med kanoture da mine drenge var lige et års tid ældre end dine er nu. Da jeg aldrig har fået fruen med på de primitive kanoture er et 4P telt ideelt fordi jeg så kan sove der med begge drengene. I et 2P telt vil det være lige trangt nok og 2P+2P giver ikke meninge når man er ene voksen og to børn. MEN - du satser jo på at I (altid?) skal to voksne afsted, forstår jeg?
Så tror jeg at jeg synes det er hip som hap - måske hældende til 2P+2P løsningen for dig.
2P+2P vil givetvis blive tungere og fylde mere sammenpakket samt nok ogås være dyrere - selvom udvalget af 2P telte er MEGET større end for 4P.

2P+2P:
Markant lettere at finde egnede steder at slå to små telte op end ét stort.
Formodentlig dyrere, højere pakkevolumen, større udvalg, langt større fleksibilitet.
På kanotur er det meste af aftenhyggen alligevel omkring bålet evt. under en presenning (især hvis det regner), så jeg kan sagtens se fordelen i at I deler jeg op, når I går til køjs - især hvis ungerne har lidt besværlige sovemønstre.

Hvad med et 2P+3P?
3P er fint til to venner sammen eller 1 voksen og 2 børn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 9 måneder siden #8466 af KP
Besvaret af KP på emne Et 4-mands telt eller to 2-mands
Er der nogen som har et bud på et godt 4P telt indenfor den angivne prisramme? Gerne med stort apsis.

Mere
10 år 9 måneder siden #8469 af tohmahawk
Jeg er klar over det lige ligger en anelse over prisen men jeg tror dette vil passe dine øvrige krav godt og så er det fra en kvalitets producent,
Helsport Romsdalshorn 4 Camp;
www.friluftslageret.dk/Product.aspx?PId=1103669&PIdx=22

Både vægt og størrelse er rimelige og prisen også nedsat 1000 til 3499

Mere
10 år 9 måneder siden #8471 af KP
Besvaret af KP på emne Et 4-mands telt eller to 2-mands
Jeg kunne godt presse budgetten de sidste 500 kr hvis teltet er det helt rigtige, men jeg har et problem med Romsdalshorn'en at der er så lavt til loftet. Der er faktisk lavere end der er i en Vango Halo 200 2P teltet. Jeg ved godt at det er konsekvensen af at gå over til tunneltelt frem for kupel, men hvis jeg skulle vælge et 4P telt frem for to 2P så skulle det bl.a. være for at få mere højde. Jeg er 187 cm høj og min kone er 175, så der må gerne være lidt plads :)
Men nu bor jeg jo i Odense, så jeg smutter nok en tur forbi Fruluftslageret for at se om man kan se teltet slået op.

Mere
10 år 9 måneder siden #8477 af stokrenden
Hvis du er begyndt med at kigge på 4 personers telte, så synes jeg du skal kigge på Wild Country Monsoon 4 lavet af Terra Nova.

b

Mere
10 år 9 måneder siden #8479 af tohmahawk
Det telt er sikkert udemærket men kan ikke konkurrere med helsports teltet på følgende punkter,
man kan ikke slå inder og ydertelt op samtidigt
det fylder væsentligt mere nedpakket
det vejer en del mere

Tid til at oprette siden: 0.172 sekunder