Nyt liggeunderlag

Mere
10 år 6 måneder siden #8659 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Nyt liggeunderlag
Det er generelt en dårlig idé at puste et liggeunderlag op med munden. Ingen liggeunderlag har godt af den fugt som man tilfører med udåndingsluften. Udåndingsluften er også ofte meget varmere og den afkøles i løbet af natten så underlaget falder en smule sammen.

Det er meget bedre og lettere at bruge en "pumpepose" som Exped Schnozzel pumpbag. Denne kan samtidig fungerer som opbevaringspose af f.eks sovepose så den optager ikke ekstra plads og vægt i rygsækken. Therm-a-rest laver vist også en pumpepose, men ellers kan man jo selv lave en.

b

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden #8663 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne Nyt liggeunderlag
Jeg har netop købt et Vaude Norrsken: www.naturligvis.com/vare/5102-vaude-norsken-lemon
pris: 899,- på tilbud.
Jeg valgte det pga.
1: R-værdien, 5,3 (jeg er en frossenpind),
2: vægten, 600 g på min køkkenvægt,
3: prisen (det var på tilbud) og
4: at der er lidt tykkere baner i siderne, så man ikke triller ned. Jeg hader at trille ned af underlaget og ligge halvt på og halvt udenfor det. I forvejen mister jeg let orienteringen, når jeg ligger med hovedet helt nede i posen for ikke at fryse, og når der så ikke er en slags sengehest er jeg helt på herrens mark ;)
5: der er Primaloft i banerne. Det passer mig lidt bedre end dun, da det vil isolere, selv hvis der kommer hul i (hvad der naturligvis ikke gør :) )

Norrsken virker lidt mindre kraftigt end det Big Agnes, jeg sov på sidste sommer, men til gengæld er det lettere og billigere + har en højere R værdi. Big Agnes har en R-værdi på 4,1 og er 6 cm tykt. Det lå jeg aldeles udmærket på, så mon ikke jeg klarer mig på et varmere underlag, der kun er ½ cm tyndere.

I de reviews jeg har læst om Norrsken, er det slidstærkt nok - men nu får vi se...

Det knirker ikke specielt meget.

Jeg glæder mig til at tage det i brug, når vi skal Bjärehalvøen rundt i april :)

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
Følgende bruger(e) sagde tak: SebastianAndersen

Mere
10 år 6 måneder siden #8803 af Morten_p
Besvaret af Morten_p på emne Nyt liggeunderlag
Mange tak for alle input :) Der er flere modeller jeg skal kigge lidt nærmere på.
/Morten

Mere
10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #9496 af J. Jensen
Besvaret af J. Jensen på emne Nyt liggeunderlag
Nu låner jeg lige tråden lidt, skal nemlig også have et nyt underlag. Men søger de mere klassiske. Det er til længere ture(10 dage plus) i kano primært, samt skal koples sammen med et andet underlag(couples kit)

Søger et af de lange og brede. Hvad er folks erfaringer med disse modeller:
Therm-A-Rest Prolite 4
THERMAREST - Trail Pro
Therm-A-Rest ProLite Plus Large

Vægt betyder ikke det vilde for mig, mere en god komfort og det at man ikke glider af underlaget. Er til 3 sæson brug.

Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved J. Jensen.

Mere
10 år 5 måneder siden #9510 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Nyt liggeunderlag
Har en kammerat som har Trail Pro modellen, han er glad for den.
Nu har jeg ikke nogen af de modeller som du nævner, men har et andet Therm-a-Rest, og jeg er fuld ud tilfreds med det! :)

Mere
10 år 5 måneder siden #9512 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne Nyt liggeunderlag
Nu har jeg afprøvet mit VauDe Norrsken.
Super liggeunderlag: ingen knirken, dejlig varmt i -3°, ingen rullen ned eller roden rundt over hele teltbunden :cheer:

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Tid til at oprette siden: 0.226 sekunder