Nyt liggeunderlag

Mere
10 år 6 måneder siden #8588 af NOB
Besvaret af NOB på emne Nyt liggeunderlag
Ups, min fejl. Korrekt det er Synmat UL jeg har.

Forskellen er isoleringsevne og konstruktion. Derudover er Basic modellen 2 cm mindre i bredden og en ½ cm tykkere.

Jeg ville dog stadig købe det her, god kvalitet til en god pris.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 6 måneder siden - 10 år 6 måneder siden #8589 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Nyt liggeunderlag
Jeg ville også personligt anbefale Synmat UL 7 i stedet for Neoair X-lite, efter min mening har Synmatten et par klare fordele:

Synmat vejer lidt mere til gengæld er den firkantet i stedet for mumieformet.

Neoair "larmer" som en chipspose, det gør Synmat ikke.

Synmat føles rarere og blødere mod huden, dette kan dog både være en fordel og en ulempe da den dermed er glattere og lettere kan glide rundt.

Synmat har lodrette bafler, mens Neoair har horisontale bafler, dette gør at man ikke så let falder af liggeunderlaget. Lodrette kontra horisontale bafler er dog en smagssag.

Synmat bruger skum til at isolere, mens Neoair X-lite bruger reflekterende aluminiumslag. Der skulle eftersigende være problemer med at aluminiumslaget i X-lite skaller af efter kort tids brug, men jeg ved ikke om de har fået det fixet.

b
Sidste redigering: 10 år 6 måneder siden ved stokrenden. Begrundelse: stavefejl

• Kenn
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #8617 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Nyt liggeunderlag
Vil også klart anbefale Synmat UL 7...har selv lige købt 2 stk i UK for 1400 i alt :)

Mere
10 år 6 måneder siden #8653 af Outdoor Rødovre
Besvaret af Outdoor Rødovre på emne Nyt liggeunderlag
Jeg vil bringe Klymit Static-V isoleret ind i debatten. Den er i fuld bredde (59 cm) - har fiberisolering - og vejer ikke mere end at det er anstændigt- godt 700 gram.

Og så det, som jeg næsten er allermest tilfreds med - det er hurtigt at puste op. Pust i ventilen 10 gange, og underlaget er fyldt med luft.

Mvh ib, Outdoor Rødovre
www.outdoorrodovre.dk/product.php?id_product=1000000924

Mere
10 år 6 måneder siden #8657 af SebastianAndersen
Besvaret af SebastianAndersen på emne Nyt liggeunderlag
Nu har jeg ikke prøvet det at puste i det liggeunderlag, og jeg skal selvfølgelig ikke komme og sige du ikke har ret :)
Men jeg må nok sige, at da jeg købte mit Therm-a-Rest Xtherm, som jeg er overordentlig meget tilfreds med og kun ellers kan anbefale, stod der man skulle blæse x antal gange, og så var det klart. Det fungerede meget godt indendørs, men altså derude kræver det jo mange flere gange. Ikke at det gør mig noget, for det gør jeg gerne. Men jeg undres bare over at man skriver det, og så det så ikke helt passer når man er derude. Man kunne bare undlade at skrive det.

Mere
10 år 6 måneder siden #8658 af Outdoor Rødovre
Besvaret af Outdoor Rødovre på emne Nyt liggeunderlag
Du har helt ret i, at når luften bliver nedkølet, så fylder den mindre, og så skal man bruge mere luft. Men det afhænger også af hvor stor lunge kapacitet man har. Omvendt fylder den kolde luft også mindre, når man hiver den ned i lungerne..... Tja.

Jeg har under alle omstændigheder ikke bemærket en forskel på om jeg puster det op indendørs ved test, eller udendørs på tur.

Uanset om det tager længere tid at puste op udendørs, så skal der langt mindre luft til at puste Static-V op, på grund af den måde luftkamrene er lavet på. Set i forhold til den måde Therm-A-Rest og Exped laver deres underlag.

Det bedste er at man ligger lige godt på det uanset.

Tid til at oprette siden: 0.221 sekunder