Anbefal mig et telt

Mere
11 år 3 uger siden #10159 af CachTiger
Besvaret af CachTiger på emne Anbefal mig et telt
Mener i virkelig seriøst at i selv vil købe et Harald Nyborg skrammeltelt til 100 kr. frem for et telt i en god kvalitet hvor i kan have tillid til at det holder og er vandtæt :ohmy:
Det er jo ikke kun et spørgsmål om hvad man kan og ikke kan. Det kan da godt være jeg kan købe mange Skrammeltelte for de samme penge som et godt telt. Men når det går i stykker midt ude i ødemarken er man jo en lille smule på den. Ikke.

Jeg har kigget på disse:
www.globetrotter.de/shop/msr-hubba-hubba-hp-137695/
www.globetrotter.de/shop/marmot-limelight-fc-2p-216710
samt et par Hilleberg

Jannie

Med venlig hilsen
Jannie

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• hniels44
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 uger siden #10160 af hniels44
Besvaret af hniels44 på emne Anbefal mig et telt
Friluftslageret i Odense har i disse dage en kæmpe telt udstilling i forbindelse med deres Gårdsalg.
Tror der er omkring 70 telte opstillet. I morgen sælges de alle med 50% rabat fra klokken 12.
Er det ikke en overvejelse værd??

hniels44

Mere
11 år 3 uger siden #10162 af Milho
Besvaret af Milho på emne Anbefal mig et telt
Jeg talte med importøren af MSR i Danmark der bl.a havde slået et Hubba op.
Det var ret spændende at høre om vandsøjle tryk der som med så meget andet talrytteri er gået amok.
Det tynde ydertelt er heller ikke udtryk for et telt der ikke holder. På Hubba er der tre lag mod sol/holdbarhed/slid, vind og vand samt membran på indersiden.
Det sjove ved det du har kigget på (2 pers.) er også de to indgange, begge med apsis.
Teltet kommer også i to versioner hvad indertelt angår, hvor det ene næste udelukket er myggenet så man ved godt vejr kan lade værre med at slå yderteltet op og falde i søvn næsten under åben himmel. Og så er der selvsagt god ventilation :)

Vh Christian

Mere
11 år 3 uger siden #10163 af CachTiger
Besvaret af CachTiger på emne Anbefal mig et telt
Jeg kan godt se fordelen ved myggenet inderteltet med hensyn til vægt og ventilation. Men jeg er bange for at jeg kommer til at fryse. Er temmelig forfrossen, så det skal nok være et telt med et almindeligt indertelt, jeg skal have.

Med hensyn til vandsøjletryk så er det nok en ting jeg ikke rigtig kan forholde mig til. Syntes jo næsten alle telte er vandtætte. Nogen telte bliver så hurtigt slidt i syningerne at der kommer vand ind der og ved andre skal man bare strejfe teltdugen så er det som at åbne en vandhane. Jeg er ikke klar over om nogen af de ting er en del af vandsøjletrykket eller om det kun angiver hvor meget vand der kan ligge på teltdugen, når teltet er nyt?

Jannie

Med venlig hilsen
Jannie

Mere
11 år 3 uger siden #10164 af Milho
Besvaret af Milho på emne Anbefal mig et telt
Versionen med "alm." indertelt er også varmere, hvor der kun er myggenet få steder til ventilation.

Teltet er vandtæt. Jo mere vandsøjletryk det kan klare, jo mere "regnjakke" og fugtigt bliver det indvendigt. En dansk sommer kan teltet sagtens klare. Importøren anbefalede ikke teltet til bjergbrug i koldere egne. Jeg ved ikke om nogle har erfaring med teltet i Lapland?

Det skal selvfølgelig siges at jeg kun har info. fra importøren og ikke ved erfaring.

Vh Christian

Mere
11 år 2 uger siden #10172 af Hyst
Besvaret af Hyst på emne Anbefal mig et telt
Et bud kunne være:

www.helsport.no/no/produkter/TELT/_Pro/Rondane_Light

Jeg tror dog ikke at telte holder 25 år. :(

Hyst
At vandre er at leve.

Tid til at oprette siden: 0.173 sekunder