Warbonnet Blackbird

Mere
10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #10327 af Villekulla
Warbonnet Blackbird blev oprettet af Villekulla
Hej alle :-)
Jeg har kigget lidt rundt på siden, og læst topics vedr. hængekøjer.
Overvejer at købe en Warbonnet Blackbird, og har et par spørgsmål i den forbindelse jeg håber i kan hjælpe mig med.

1) Overvejer Warbonnet Blackbird 1.7 med dobbelt bund. Kan jeg være i den?? (er 1.93cm, og vejer 100 kg.)

2) Hvor bestiller man den? Ukhammocks har intet på lager!

3) Must have tilbehør i føler jeg ikke kan leve uden :-) ?

Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Villekulla.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 5 måneder siden #10329 af Draken
Besvaret af Draken på emne Warbonnet Blackbird
Hej og Velkommen til Outsite.

Jeg har selv en køje i samme størrelse som Blackbirden, men min næste skal være længere pga min højde (185cm). Jeg har skrevet lidt om hvordan jeg valgte min nuværende her Valg af hængekøje .

Min kommende køje skal være 11 fod / 330cm, da jeg faktisk ligger bedst i min 11 fods spejderkøje.
Jeg ville vælge Warbonnet BB DL1.7 XLC eller UKhammocks Xpedition som mit næste investeringsprojekt. De er begge lidt tunge i det, men så kommer de også med alle lækkerier.

Blackbirden sælges enten hos ukhammocks eller hos producenten i USA. UKhammocks får dem jævnligt hjem, men skriv en mail til Mat fra UKhammocks og spørg om hvornår han forventer dem hjem igen. Han er meget hjælpsom og venlig.

MUST-HAVES:
  • UnderQuilt (Downy Goodness, som de siger i hammockforums.net) eller billigere et bredt (modificeret) liggeunderlag.
  • TopQuilt (Sovepose/dyne) eller en sovepose hvor lynlåsen kan være åben. Det er så meget nemmere i en køje.
  • En tarp, så det hele kan holdes tørt.
  • Treehuggers til at beskytte træerne (2 stk 25mm remme i en passende længde)
  • 2 træer ca 4-6 meter fra hinanden
Og så er det bare at hænge ud og slappe af.

Følgende bruger(e) sagde tak: Villekulla

Mere
10 år 5 måneder siden #10339 af keld
Besvaret af keld på emne Warbonnet Blackbird
jeg er ca. 188, og har aldrig tænkt at warbonnet Blackbird var for kort. Footboxen gør han man i forhold til køjens længde får benene ned, og kommer til at ligge mere fladt.
Jeg bestilte min direkte hos producenten www.warbonnetoutdoors.com/

Hvis du ikke allerede har fundet den, får du lige et link til mit review her

God tur
MVH Keld

Mere
10 år 5 måneder siden #10340 af Draken
Besvaret af Draken på emne Warbonnet Blackbird
Hej Keld
Jeg prøvede ikke at dømme blackbirden for kort.
Woodsman X og Blackbirden er meget ens i deres opbygning idet de har samme footbox bare lavet på forskellig måde.
Min Woodsman er ikke for kort, og længere personer end mig vil sikkert også syntes at den er dejlig at ligge i. Men udfra mine erfaringer med Woodsman X'en vil jeg fremover gå efter en lidt længere 11 fods køje. Der er jo en grund til at både Warbonnet og UKhammocks er begyndt at producere 11 fods køjer. Med Villekullas 193cm vil jeg helt sikkert gå efter en 11 fods køje.

Med mine 185cm, 110 kg (heraf 50 kg gamle knogler ;) ) elsker jeg min Woodsman-køje. Den har fået mig til at nyde hiking igen :-)

Mht til brug af underlag.
Bruger du stadigt et smalt underlag?
Jeg prøvede det en kort overgang, men blev altid kold på skuldre, overarme og siden af lårene, da køjen jo folder sig op af disse. Jeg modifiserede et underlag således at det blev ca 80 cm bredt ned til midt på lårene. Dette hjalp gevaldigt på varmen :evil: . Jeg blev dog hurtigt træt af det store liggeunderlag og købte en dun-underquilt. Der er den bedste investering jeg har gjort næst efter køjen.

Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder