Telt eller tarp eller...

Mere
10 år 3 måneder siden - 10 år 3 måneder siden #14234 af borgs
Telt eller tarp eller... blev oprettet af borgs
Hej Outsite.
Jeg skal på en 3 dages vandretur i påsken på skåneleden. Det ene sted vi skal overnatte er der shelter / hytte, men det er der ikke det andet sted.
Derfor står jeg og mangler en eller anden form for overnatning. Jeg har researchet en del, men kan ikke beslutte mig om det skal være et lille telt eller en tarp.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre nogle fordele / ulemper ved begge dele og det ville være rigtig dejligt hvis i kunne komme med forslag til løsninger. Hvordan gør folk med en tarp (opsætning mm..) og ligger man bare på jorden?

Da jeg er på SU skal det helst ikke koste en bondegård, og lav vægt er at foretrække (umulige krav, jeg ved det..)

Med Venlig Hilsen
borgs

Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved borgs.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 3 måneder siden #14235 af MortenA
Besvaret af MortenA på emne Telt eller tarp eller...
Du kommer nok til at få 1000 svar på den her med mange forskellige løsninger. Her er mit tip: Du skriver "vi" - er du sikker på at nogle i din gruppe ikke har et forslag - og eller et telt du også kan være i? Du kan evt tilbyde at bære det :-)

Hvis nej er en lille presenning i Harald Nyborg jo ret billig. Mht opsætning kan du checke youtube - der er mange instruktionsvideoer. Men det er nok en fordel hvis du øver dig lidt først.

Mere
10 år 3 måneder siden #14236 af borgs
Besvaret af borgs på emne Telt eller tarp eller...
Ordet "vi" dækker over en kammerat og jeg :) Han sover under tarp hvor der kun er plads til en person, kender dog ikke til hans opsætning :)

Mere
10 år 3 måneder siden #14238 af stokrenden
Besvaret af stokrenden på emne Telt eller tarp eller...
Til en enkelt overnatning i Sydsverige behøver det ikke at være mere fornemt end det her: www.harald-nyborg.dk/p7265/festivaltelt-140-x-205-cm

b

Mere
10 år 3 måneder siden #14240 af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne Telt eller tarp eller...
Hej

Du sover selvfølgelig under tarp ligesom din makker - i stedet for at købe et halvtungt engangstelt!
Du køber en lille presenning f.eks. ved Harald Nyborg.
Så spænder du en snor ud i ca 1 meters højde.
Den lægger du din presenning over - og så spænder du den ud med en snor i hvert hjørne.
Hvis det regner eller blæser - så hænger du over-lægger snoren skråt-nedad mod vind & vand.
Hvis det står ned i stænger - så graver du en lille rende omkring din soveplads! ;)

venligst
Martin

Mere
10 år 3 måneder siden #14248 af borgs
Besvaret af borgs på emne Telt eller tarp eller...
Engangsteltet er helt sikkert ikke en mulighed, det kan jo ikke engang holde en lille regnbyge ude, og det er temmelig tungt ;)

Jeg har kigget lidt på tarps, og kan meget godt lide DD's 3x3 meter. Men uanset hvad ender man vel med at ligge på jorden?

Kan den opsætning du foreslår Malte59 godt holde mig tør i en kraftig regnbyge? :)

Tid til at oprette siden: 0.165 sekunder