Telt eller tarp eller...

Mere
9 år 10 måneder siden #14252 af Malte59
Besvaret af Malte59 på emne Telt eller tarp eller...

borgs skrev:
Kan den opsætning du foreslår Malte59 godt holde mig tør i en kraftig regnbyge? :)

Sagtens :)
.. du skal bare tænke lidt over, hvordan du placerer dig i forhold til terræn (så vandet ikke løber ned til dig) og vind (sådan at tarpen har en lav ende imod vindretningen). Du skal bruge noget at ligge på - og for en sikkerheds skyld kan du evt. lave en lille rende rundt om din soveplads..

venligst
Martin

Følgende bruger(e) sagde tak: borgs

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
9 år 10 måneder siden - 9 år 10 måneder siden #14256 af Malte59

Ljunggren skrev: De fleste af os der ligger under tarp ligger i en bivibag eller soveposeovertræk hvori underlaget også ligger.

Hej Ljunggren
En bivi er rar at have - men jeg har indtryk af, at SU-budgettet spiller en rolle her .. og til en enkelt overnatning på Skåneleden - mon så ikke det går uden bivi men med lidt omtanke? :)

Sidste redigering: 9 år 10 måneder siden ved Malte59.

Mere
9 år 10 måneder siden #14270 af borgs
Besvaret af borgs på emne Telt eller tarp eller...
Super, mange tak for forslagene. Tror det ender med at jeg bestiller en 3x3 meter DD tarp. Så må teltet komme senere :)
Med mindre jeg altså bliver så vild med at ligge under tarp at et telt er unødvendigt :silly:

Mere
9 år 10 måneder siden #14271 af Malte59

borgs skrev: Super, mange tak for forslagene. Tror det ender med at jeg bestiller en 3x3 meter DD tarp. Så må teltet komme senere :)
Med mindre jeg altså bliver så vild med at ligge under tarp at et telt er unødvendigt :silly:

... det lyder af den helt rigtige indstilling ;)
Det er ærgerligt at bruge penge på ting, som man inderst inde ved, at man kommer til at kassere - som f.eks. for billige telte. Hvis du kan lide at sove under tarp - så lad din næste investering blive en bivibag. Nogle klarer sig med den kombination hele livet .. men under alle omstændigheder er det udstyr, som du kan blive ved med at bruge og være glad for - også selv om du en dag køber dig et telt :)

venligst
Martin

Mere
9 år 10 måneder siden #14462 af swjoergensen
Besvaret af swjoergensen på emne Telt eller tarp eller...
Nu har du nok fået din DD tarp hjem og er lige på nippet til at tage afsted på tur, så god fornøjelse med det :)
Det er en fornøjelse at sove under tarp, er sikker på du bliver glad for det. Som sagt skal man være lidt vågen med hvor man placerer sig, men så får man i den forbindelse lejlighed til at lære lidt om det også :)

Jeg har haft en DD 3x3 tarp og brugt den med glæde. Masser af tieouts, solid og nem at have med at gøre. Lidt tung og stor at pakke, men sådan er det jo. Der får lettere og mere kompakte tarps i silnylon, men så er prisen jo også lidt højere.

Hvis du ikke falder for bivyposen på jorden, kan jeg på det varmeste anbefale en hængekøje. Super komfort, ensartet søvn hver nat uanset underlaget. Bekymringer mht skråning og passende underlag at sove på, er også væk.

Det er helt klart mit foretrukne shelter. Tarp og hængekøje, det spiller max :)

- SWJ

Mere
9 år 10 måneder siden - 9 år 10 måneder siden #14560 af DKW
Besvaret af DKW på emne Telt eller tarp eller...

Ljunggren skrev: De fleste af os der ligger under tarp ligger i en bivibag eller soveposeovertræk hvori underlaget også ligger.

Det gør jeg nu ikke, og har aldrig gjort det heller...
Ikke at jeg ikke forstår hvorfor man gør det, for det gør jeg i dén grad... Jeg har bare aldrig oplevet problemer uden. Ikke engang ved 20+ sekundmeter og vandret regnvejr.
Resultatet afhænger naturligvis en hel del af hvordan man har sat op.

AT jeg så er rykket i hængekøje for en del år siden, er en anden sag, og vel egentig bare en videreudvikling af bivuakken.

Sidste redigering: 9 år 10 måneder siden ved DKW.

Tid til at oprette siden: 0.201 sekunder