- Modtagne Tak: 4
Valg af ny sovepose - Hjælp! :-)
8 år 9 måneder siden #19062
af DorteCph
Valg af ny sovepose - Hjælp! :-) blev oprettet af DorteCph
Jeg vil så gerne have en ny lækker og LET dunsovepose 
Jeg er blevet anbefalet Mountain Equipment Helium 400 Std, men jeg vil gerne høre om der er andre forslag...?
Det SKAL være en letvægts udgave, 3 sæsoners og den må sørme også gerne være næsten gratis
Venlig hilsen
Dorte

Jeg er blevet anbefalet Mountain Equipment Helium 400 Std, men jeg vil gerne høre om der er andre forslag...?

Det SKAL være en letvægts udgave, 3 sæsoners og den må sørme også gerne være næsten gratis

Venlig hilsen
Dorte
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Tømrer
-
- Gæst
-
8 år 9 måneder siden #19063
af Tømrer
Besvaret af Tømrer på emne Valg af ny sovepose - Hjælp! :-)
Hej Dorte
Nu ved jeg ikke hvilken årstid den skal bruges i..men jeg bruger min fra -5 til +10 grader. En totalt letvægter er det ikke, men jeg er super glad for den...så her er mit forslag:
www.thenorthface.com/catalog/sc-gear/blue-kazoo_3.html
/B
Nu ved jeg ikke hvilken årstid den skal bruges i..men jeg bruger min fra -5 til +10 grader. En totalt letvægter er det ikke, men jeg er super glad for den...så her er mit forslag:
www.thenorthface.com/catalog/sc-gear/blue-kazoo_3.html
/B
8 år 9 måneder siden #19064
af DorteCph
Besvaret af DorteCph på emne Valg af ny sovepose - Hjælp! :-)
Det skal være så meget letvægt som muligt 
Sæson: Forår, sommer og efterår....

Sæson: Forår, sommer og efterår....
8 år 9 måneder siden #19070
af NOB
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Besvaret af NOB på emne Valg af ny sovepose - Hjælp! :-)
Tre sæsoners brug kræver en pose til ca. 0 grader, vel at mærke som komfort temperatur, altså ude længst til højre på skalaen.
Det er min erfaring, at hvis du skal holde varmen i 0 grader som kvinde, så kræves der minimum 450 til 550 gram kvalitetsdun på omkring 800 fylds dun. Jo lavere kvalitet dunene er, jo større mængde skal du bruge.
Helium 400 har altså ikke nok fyld i god nok kvalitet, den rates også "kun" til 4 grader komfort.
Kazoo soveposen er en hybrid mellem syntetisk og dun, og alt andet lige så kan 650 fylds dun ikke længere kaldes top kvalitets dun.
Der findes lettere alternativer, men du får ikke kvalitet gratis, så hvis prisen er alt afgørende, så skal du måske finde brugte alternativer eller gå på kompromis med vægt og fylde. Når det er sagt findes der prisbevidste og gode dunposer, der ikke nødvendigvis koster spidsen af en jetjager.
Det er min erfaring, at hvis du skal holde varmen i 0 grader som kvinde, så kræves der minimum 450 til 550 gram kvalitetsdun på omkring 800 fylds dun. Jo lavere kvalitet dunene er, jo større mængde skal du bruge.
Helium 400 har altså ikke nok fyld i god nok kvalitet, den rates også "kun" til 4 grader komfort.
Kazoo soveposen er en hybrid mellem syntetisk og dun, og alt andet lige så kan 650 fylds dun ikke længere kaldes top kvalitets dun.
Der findes lettere alternativer, men du får ikke kvalitet gratis, så hvis prisen er alt afgørende, så skal du måske finde brugte alternativer eller gå på kompromis med vægt og fylde. Når det er sagt findes der prisbevidste og gode dunposer, der ikke nødvendigvis koster spidsen af en jetjager.
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Følgende bruger(e) sagde tak: DorteCph
8 år 9 måneder siden #19075
af LHL
Besvaret af LHL på emne Valg af ny sovepose - Hjælp! :-)
Jeg har en Mountain Equipment Helium 400 (og en 800 for den sags skyld
).
Jeg startede med Helium 800 til vinter brug (har sovet i -11 grader uden problemer), men synes det var lidt absurd at min gamle sommersovepose var tungere end min vintersovepose, så efter et par år så købte jeg Helium 400 til forår, sommer og efterårsbrug.
Jeg har sovet i den ned til omkring frysepunktet, og der skal man ganske rigtigt have en skiundertrøje og et par sokker på for at sove som en baby
, men man har jo altid et par sokker og en trøje med, så hvorfor købe en lidt dyrere og/eller lidt tungere sovepose, for blot at undgå at tage ldit ekstra tøj på de få gange man er ude på forår/efterårstur og temperaturen sniger sig med på frysepunktet ?
mvh Lars

Jeg startede med Helium 800 til vinter brug (har sovet i -11 grader uden problemer), men synes det var lidt absurd at min gamle sommersovepose var tungere end min vintersovepose, så efter et par år så købte jeg Helium 400 til forår, sommer og efterårsbrug.
Jeg har sovet i den ned til omkring frysepunktet, og der skal man ganske rigtigt have en skiundertrøje og et par sokker på for at sove som en baby

mvh Lars
Følgende bruger(e) sagde tak: DorteCph
8 år 9 måneder siden - 8 år 9 måneder siden #19076
af DorteCph
Besvaret af DorteCph på emne Valg af ny sovepose - Hjælp! :-)
Tak for svar 
Jeg tror det bliver en Mountain Equipment Helium 400...sammen med lidt uld

Jeg tror det bliver en Mountain Equipment Helium 400...sammen med lidt uld

Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved DorteCph.
Tid til at oprette siden: 0.192 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333