- Modtagne Tak: 210
Valg af ny sovepose - Hjælp! :-)
- aammat
-
- Gæst
-
8 år 9 måneder siden - 8 år 9 måneder siden #19079
af aammat
Besvaret af aammat på emne Valg af ny sovepose - Hjælp! :-)
Jeg bruger en
Cumulus Panyam 450
og sov i September i -7°C uden at fryse.
Jeg synes man får meget sovepose for pengene hos Cumulus og så er vægten 835gr iflg deres hjemmeside.
Jeg synes man får meget sovepose for pengene hos Cumulus og så er vægten 835gr iflg deres hjemmeside.
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved aammat.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
8 år 9 måneder siden - 8 år 9 måneder siden #19080
af NOB
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Besvaret af NOB på emne Valg af ny sovepose - Hjælp! :-)
Øhh Lars, du er en mand. Jeg går ud fra at Dorthe CPH er en kvinde. Du kan derfor ikke sammenligne. Komfort mand er limit temperatur, hvor imod kvinder bruger ren komfort temperatur.
Dorthe vil formentlig piv fryse i en Helium 400 ved 0 grader.
Dorthe vil formentlig piv fryse i en Helium 400 ved 0 grader.
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Sidste redigering: 8 år 9 måneder siden ved NOB.
Følgende bruger(e) sagde tak: DorteCph
- Fjeldabe
-
- Gæst
-
8 år 9 måneder siden #19081
af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Valg af ny sovepose - Hjælp! :-)
Mountain Equipment Helium 400 har en komforttemp. til kvinder på +4. Man kan løse meget med uld, men helt ærligt, så er det lidt dumt at købe en pose du forventer skal blive for kold...(?) Havde du allerede haft posen, og synes den var for kold, så kan jeg kun støtte Lars' ide, men når du skal købe en ny pose, så find en som passer til det du skal bruge den til.
Hvad der er passende til dig, er selvfølgelig svært at sige. Jeg brugte samme type pose som @aammat i sommers, og kom ned omkring -10 enkelte netter. Jeg havde dog IKKE komfortabel søvn før nattetemperaturen holdt seg over 4-3 blå. Hvad som opleves som "nok" er meget individuelt.
Hvis du ved du fryser lett, så bliver Helium 400 ikke en god 3 sesongs pose, hvis du "holder godt på varmen" så kan det være nok.
Hvad der er passende til dig, er selvfølgelig svært at sige. Jeg brugte samme type pose som @aammat i sommers, og kom ned omkring -10 enkelte netter. Jeg havde dog IKKE komfortabel søvn før nattetemperaturen holdt seg over 4-3 blå. Hvad som opleves som "nok" er meget individuelt.
Hvis du ved du fryser lett, så bliver Helium 400 ikke en god 3 sesongs pose, hvis du "holder godt på varmen" så kan det være nok.
8 år 9 måneder siden #19087
af DorteCph
Besvaret af DorteCph på emne Valg af ny sovepose - Hjælp! :-)
Det gik ellers lige så godt, nu er jeg bare forvirret igen....griner
Jeg starter forfra: Ønsker forslag til en god sovepose hvor jeg kan holde varmen, det er også vigtigt at den har en lav vægt.
Ja, jeg er kvinde
og jeg er en frossenpind! Måske det slet ikke er en 3 sæsoners jeg skal kigge efter..? ...for jeg ikke kan forestille mig, at jeg sover andre steder end i min seng når det er omkring 0 grader...
Jeg vil frygtelig gerne undgå flere fejlkøb og ønsker, at ende ud med en pose jeg bliver rigtig glad for, derfor duer det ikke at jeg fryser. So what to do...og skal jeg absolut vælge dun?
Og tak for jeres respons
Jeg starter forfra: Ønsker forslag til en god sovepose hvor jeg kan holde varmen, det er også vigtigt at den har en lav vægt.
Ja, jeg er kvinde

Jeg vil frygtelig gerne undgå flere fejlkøb og ønsker, at ende ud med en pose jeg bliver rigtig glad for, derfor duer det ikke at jeg fryser. So what to do...og skal jeg absolut vælge dun?
Og tak for jeres respons

- aammat
-
- Gæst
-
8 år 9 måneder siden #19089
af aammat
Besvaret af aammat på emne Valg af ny sovepose - Hjælp! :-)
Hvis vi starter med det nemmeste svar, du vil gerne ned i vægt på soveposen og derfor er det dun du skal vælge..
Har du tænkt over hvor langt ned i temperature du planlægger at sove i, så @fjeldaben skrev så kan du sagtens møde - grader om sommeren oppe nordpå.
Når du skriver du er en frossenpind så har @ennamarie lige haft en tråd om valg af sovepose, måske du kan hente lidt hjælp/ideer der.!
Du kan også opgøre dit valgt efter så lav en temperature som muligt for de penge du ønsker at bruge på en sovepose, dette vil så være lidt på bekostning af vægten.
Eller gøre det omvendt og sige så lav en temperature som muligt med en max vægt på f.eks 1000gr og så se hvilken der passer til det du ønsker at betale.
Har du tænkt over hvor langt ned i temperature du planlægger at sove i, så @fjeldaben skrev så kan du sagtens møde - grader om sommeren oppe nordpå.
Når du skriver du er en frossenpind så har @ennamarie lige haft en tråd om valg af sovepose, måske du kan hente lidt hjælp/ideer der.!
Du kan også opgøre dit valgt efter så lav en temperature som muligt for de penge du ønsker at bruge på en sovepose, dette vil så være lidt på bekostning af vægten.
Eller gøre det omvendt og sige så lav en temperature som muligt med en max vægt på f.eks 1000gr og så se hvilken der passer til det du ønsker at betale.
- Fjeldabe
-
- Gæst
-
8 år 9 måneder siden #19091
af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Valg af ny sovepose - Hjælp! :-)
Du skal finde du af hvilken temperatur du skal bruge posen i.
Hiver vi lidt statistikk fra DMI,
Så vil du i perioden april til november ha nattetemperaturer over to (2)grader - lad os sige null (0) for at gjøre det enklere.
Alle "hva nu hvis'erne" løser du med uld - eller ser på vejrudsigten innen turen og bliver hjemme hvis det bliver koldt
.
Tager vi så med i betraktningen at du er en frossen-pind, så kan du måske trekke 5 grader fra Comfort-temp. for kvinder og så lander du MÅSKE det riktige sted - altså Comfort for kvinder på ca. -5.
Jeg vil nesten sige gi gas ned over temperaturskalaen så lenge økonomien vil være med, OG så vil jeg mene at en 3-sæsonger's ikke bør blive så meget tungere end 1-1,2kg.
Dessverre kjenner du nok først det helt riktige svar for dig, når du har fået nået erfaring med at sove ude...
Start evt. med at søge på tidligere tråde om sovepose modeller på forum...
Hiver vi lidt statistikk fra DMI,
Så vil du i perioden april til november ha nattetemperaturer over to (2)grader - lad os sige null (0) for at gjøre det enklere.
Alle "hva nu hvis'erne" løser du med uld - eller ser på vejrudsigten innen turen og bliver hjemme hvis det bliver koldt

Tager vi så med i betraktningen at du er en frossen-pind, så kan du måske trekke 5 grader fra Comfort-temp. for kvinder og så lander du MÅSKE det riktige sted - altså Comfort for kvinder på ca. -5.
Jeg vil nesten sige gi gas ned over temperaturskalaen så lenge økonomien vil være med, OG så vil jeg mene at en 3-sæsonger's ikke bør blive så meget tungere end 1-1,2kg.
Dessverre kjenner du nok først det helt riktige svar for dig, når du har fået nået erfaring med at sove ude...
Start evt. med at søge på tidligere tråde om sovepose modeller på forum...
Bilag:
Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333