- Modtagne Tak: 83
Bedste fald-i-søvn-råd?
8 år 4 måneder siden #20778
af CStuwitz
Christina Stuwitz
Bedste fald-i-søvn-råd? blev oprettet af CStuwitz
Jeg sover let. Meget let.
Regn er ikke noget problem at sove fra. Det er en kontinuerlig lullende lyd, men blæst ...
I nat ville jeg sove i teltet, men måtte igen kravle ind klokken 1.30, da jeg ikke havde lukket et øje. Det var samme historie første nat i køjen.
Vores have, hvor jeg sov i nat, ligger også lidt dumt, da blæsten drøner lige igennem, og når vinden når op mellem 15 og 20 sekundmeter, så rusker det selvfølgelig, og det ved jeg, men når telt og tarp bliver pisket rundt, så bliver det bare aldrig til reel indsovning.
Jeg skal bare lære det, og det er jo klart at jeg bare skal liste ud hver gang det blæser, så virker det nok til sidst, men jeg skal også lige kunne fungere i hverdagene, så det nytter jo ikke så meget når man vågner ved 5-6-tiden (a-menneske) og kun har fået minimalt med søvn.
Så havd gør I andre lydfølsomme? Ørepropper, hovedpude over hovedet, 1L vodka, sovepiller?
Regn er ikke noget problem at sove fra. Det er en kontinuerlig lullende lyd, men blæst ...

I nat ville jeg sove i teltet, men måtte igen kravle ind klokken 1.30, da jeg ikke havde lukket et øje. Det var samme historie første nat i køjen.
Vores have, hvor jeg sov i nat, ligger også lidt dumt, da blæsten drøner lige igennem, og når vinden når op mellem 15 og 20 sekundmeter, så rusker det selvfølgelig, og det ved jeg, men når telt og tarp bliver pisket rundt, så bliver det bare aldrig til reel indsovning.
Jeg skal bare lære det, og det er jo klart at jeg bare skal liste ud hver gang det blæser, så virker det nok til sidst, men jeg skal også lige kunne fungere i hverdagene, så det nytter jo ikke så meget når man vågner ved 5-6-tiden (a-menneske) og kun har fået minimalt med søvn.
Så havd gør I andre lydfølsomme? Ørepropper, hovedpude over hovedet, 1L vodka, sovepiller?
Christina Stuwitz
Følgende bruger(e) sagde tak: Ia2015
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
8 år 4 måneder siden #20779
af D31
Vh Nikolai
Besvaret af D31 på emne Bedste fald-i-søvn-råd?
En lang vandretur først plejer at hjælpe
Men nej, har ikke nogen umiddelbare gode tips. Jeg elsker at sove ude når det regner eller blæser. Det samme I en båd I havn, når jeg høre disse lyder fra vind, regn, tovværk mod masterne (I en havn), så sover jeg inden for 30 sek. 
Men kan godt se det er frustrerende hvis man ikke kan sove, og har en lang dag foran sig. Måske en god bog ville hjælpe?? Og hovedpude som du selv skriver.

Men kan godt se det er frustrerende hvis man ikke kan sove, og har en lang dag foran sig. Måske en god bog ville hjælpe?? Og hovedpude som du selv skriver.
Vh Nikolai
8 år 4 måneder siden - 8 år 4 måneder siden #20784
af agge
hej
Besvaret af agge på emne Bedste fald-i-søvn-råd?
Jeg har bare accepteret at jeg ikke får sovet så meget når jeg er på tur. (måske heldigt for dem jeg er sammen med)

hej
Sidste redigering: 8 år 4 måneder siden ved agge.
8 år 4 måneder siden #20788
af CStuwitz
Christina Stuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne Bedste fald-i-søvn-råd?
Tja, måske skal jeg bare acceptere det.
Som regel sover jeg megagodt på 2. dagen, men det bliver et par hårde snublende timer op til lejr, når man kun har sovet få timer natten inden.
Hvis det ikke blæser en stiv pelikan, eller er anden larm, så sover jeg bare SÅ godt, også første nat.
Men det er egentlig det samme uanset hvor jeg sover. Når jeg overnatter hos nogen sover jeg sjældent godt første nat.
Som regel sover jeg megagodt på 2. dagen, men det bliver et par hårde snublende timer op til lejr, når man kun har sovet få timer natten inden.
Hvis det ikke blæser en stiv pelikan, eller er anden larm, så sover jeg bare SÅ godt, også første nat.
Men det er egentlig det samme uanset hvor jeg sover. Når jeg overnatter hos nogen sover jeg sjældent godt første nat.
Christina Stuwitz
8 år 4 måneder siden - 8 år 4 måneder siden #20789
af JensB
Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk
Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Besvaret af JensB på emne Bedste fald-i-søvn-råd?
Lidt blæst og rusk i trætoppene virker ofte godt på mig. Regn ligeså. Jeg ligger nærmest og nyder lydene, ind til jeg falder i søvn af dem.
Men ved rigtig stærk vind i fjeldet, hvor der ikke er nogen lægivende træer, bliver det langt mere voldsomt. Vinden rusker og flår i teltet; og dette larmer naturligvis på en helt anden måde end i den førstnævnte situation. Da får jeg ikke sovet meget. Dette har jeg kun oplevet, når jeg har været på længere ture, hvor jeg bare skulle vandre videre næste dag og ikke skulle møde på et arbejde dagen efter. Derfor har jeg kunne se stort på en enkelt dag, hvor søvnen ikke har været den bedste og blot kunnet tage det hæftige og barske fjeldvejr som en oplevelse.
Men ved rigtig stærk vind i fjeldet, hvor der ikke er nogen lægivende træer, bliver det langt mere voldsomt. Vinden rusker og flår i teltet; og dette larmer naturligvis på en helt anden måde end i den førstnævnte situation. Da får jeg ikke sovet meget. Dette har jeg kun oplevet, når jeg har været på længere ture, hvor jeg bare skulle vandre videre næste dag og ikke skulle møde på et arbejde dagen efter. Derfor har jeg kunne se stort på en enkelt dag, hvor søvnen ikke har været den bedste og blot kunnet tage det hæftige og barske fjeldvejr som en oplevelse.
Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk
Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 8 år 4 måneder siden ved JensB.
8 år 4 måneder siden #20791
af ErikS
Lykke er en retning, ikke et sted.
Besvaret af ErikS på emne Bedste fald-i-søvn-råd?
At være fysisk træt...
Først nat på tur plejer, for mig, altid at være den nat, hvor jeg først falder i søvn sent.
De efterfølgende nætter byder normalt ikke på problemer, da jeg er fysisk træt, takket været 10 til 20 km vandring med oppakning...
YMMV
/Erik
Først nat på tur plejer, for mig, altid at være den nat, hvor jeg først falder i søvn sent.
De efterfølgende nætter byder normalt ikke på problemer, da jeg er fysisk træt, takket været 10 til 20 km vandring med oppakning...
YMMV
/Erik
Lykke er en retning, ikke et sted.
Tid til at oprette siden: 0.223 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333