Bedste fald-i-søvn-råd?

Mere
8 år 3 måneder siden - 8 år 3 måneder siden #20793 af Terje
Besvaret af Terje på emne Bedste fald-i-søvn-råd?
Jeg har læst mig til, at mange bruger ørepropper.
(selv vil jeg dog hellere høre hvad der sker omkring mig, og har derfor også droppet mp3-afspilning o.l.)

Glen Van Peski fra Gossamer Gear omtaler at bruge et mildt sovemiddel til de første par nætter - jeg kender én, der bruger det trick for at få sin søvn.

Oplever også selv, ikke at kunne få min hele nattesøvn - det kan være belastende - på den anden side tror jeg på, at det regulerer sig selv - når du er træt nok, falder du i søvn.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved Terje.
Følgende bruger(e) sagde tak: CStuwitz

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 3 måneder siden #20794 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne Bedste fald-i-søvn-råd?
Det lyder ret spændende, René. Det vil jeg kigge på. Jeg vil jo helst bare kunne helt naturligt, uden at skulle proppe mig med kemikalier eller proppe plast i ørerne.

:)

Christina Stuwitz

Mere
8 år 3 måneder siden #20796 af Milho
Besvaret af Milho på emne Bedste fald-i-søvn-råd?
I sidste weekend var jeg på Fjordstien med Pihlen88 og vi endte i en fold med fri teltning. Folden var dog helt ny og der gik køer rundt.

Da vi gik i seng, kom de nysgerrigt forbi og jeg bliver sgu lidt "paranoid" når der går noget rundt om mig, så jeg spenderede, til stor morskab for hr. Pihl, 10 minutter på at lyse rundt.

Derefter gik det op for mig, hvor dumt det var. Jeg vidste jo at det var køerne, så hvad fanden lyste jeg efter?
Lyde kan genere, men jeg har det for det meste som Jens - jeg nyder lydene. Har man vendt tanker til dette, sover man fint. Og nu har jeg også fået vendt tanken til køer :)

Så hippirådet fra mig: Tænk positivt over lydene. Nyd dem, for de fortæller at du er derude.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Pihlen, Ia2015

Mere
8 år 3 måneder siden #20833 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne Bedste fald-i-søvn-råd?
René, det er også planen. Jeg har bare først haft tid nu. Jeg tænkte en masse på det i nat, da jeg lå og ikke kunne sove.

Jeg skal også til yoga i morgen, så jeg kan spørge min skønne yogainstruktør om hun kender det og kan hjælpe mig i gang.

Jeg tror i øvrigt det er det min mand laver, når han mediterer. Han fridykker jo, så der er det super vigtigt,

Christina Stuwitz

Mere
8 år 3 måneder siden #20848 af FedePede
Besvaret af FedePede på emne Bedste fald-i-søvn-råd?
Hej Christina,

Jeg har selv samme problemer på tur - jeg kan eks ikke sove på ryggen, og kun på den ene side, så jeg har været nødt til at finde en god løsning.

Ud over et perfekt liggeunderlag (Neoair Dream) så benytter jeg mig også af en Yoga teknik:

Jeg gennemfører en Yoga Nidra (det finder du ud af hos din yogalærer, hvis ikke du ved hvad det er :) og vupti - jeg sover på ryggen i cirka 2 timer, hvorefter jeg vågner og sover på min "gode" side resten af natten - cirka 5-6 timers dyb søvn får jeg.

Mange søvnige hilsner

Peter
Følgende bruger(e) sagde tak: Ennamaria, CStuwitz

Mere
8 år 3 måneder siden #20889 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne Bedste fald-i-søvn-råd?
Jeg sover også superlet og har store indsovningsproblemer - især den første nat, og ellers, når der er noget der støjer. Særligt vindstød kan få mit adrenalin op i det røde felt.
Jeg har mange gange vandret en hel dag efter en søvnløs nat eller kun et par timers søvn, og det er endda lykkedes mig at have to helt søvnløse nætter i rad, hvor jeg skulle køre bil hjem efterfølgende. Ikke særlig sjovt :(
Jeg har kapituleret og overgivet mig til ørepropper, hvilket hjælper lidt, men ikke meget.

Så nu vil jeg prøve at kaste mig over de gode Yoga-råd, som René og Peter foreslår. Det ville jo være fantastisk, hvis det virker!

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Tid til at oprette siden: 0.229 sekunder