- Modtagne Tak: 1
Cumulus quilt i hængekøje?
- swjoergensen
-
Emne forfatter
- Bruger
-
Less
Mere
8 år 3 måneder siden #20868
af swjoergensen
- SWJ
Cumulus quilt i hængekøje? blev oprettet af swjoergensen
Jeg er fælt glad for min hængekøje på tur, og har indtil videre brugt min almindelige Häglöfs Slumber 2s som quilt, da det er alt for besværligt at bruge den som regulær sovepose i en køje. Det har fungeret ok, men posen fylder og vejer alt for meget i rygsækken. Hætten er også i vejen i køjen synes jeg.
Jeg har været på jagt efter en topquilt til 3-sæsons brug i skandinavien i hængekøje. Det skal være dun, lav vægt og lav volumen, god kvalitet. Jeg vil hellere spare lidt mere op nu, end stå med et produkt jeg alligevel vil føle ikke helt er hvad det bør være.
Jeg havde egentli besluttet mig for en Burrow40 fra hammockgear.com. Jeg skal alligevel have en underquilt på et tidspunkt, så det kunne lige så godt være fra samme producent. Men med moms og told, lander den tæt på 3000kr.
Det er godt nok mange penge, men jeg var parat til at spare op til det. Det skulle jo gerne holde længe og bruges flittigt.
Men så faldt jeg over Cumulus quilte. 350'eren har samme komforttemp som Burrow40, men prisen er kun 1600kr
Det blev meget tillokkende lige pludselig. Den er dog lidt tungere end Burrow40, tilgengæld er der en del mere dunfyld i Cumulus'en. Dunfyldet er i begge quilte 850 hydrofobisk. Nogen bud på den store vægtforskel?
Burrow40:
fyld: 198gram
stof: 130gram
total: 328gram
Cumulus 350:
fyld: 350
stof: 235
total: 585
Den skal bruges i hængekøje som 3-sæson, på jorden med tarp og evt. bivy hvis der ikke er træer. Til vinterbrug tænker jeg enten at blive nødt til at investere i en decideret vinterpose, der er en god mulighed for jeg skal tilbringe noget tid på vinterfjeld i Norge i løbet af de næste par år, ellers tænker jeg om det praktisk kan lade sig gøre at supplere 350'eren med en quilt mere eller lettere sovepose, og opnå en løsning der fungerer. Sammen med bivybag, godt underlag og så enten i snehule eller telt. Har ingen erfaringer med vinterfjeld, så det er rent spekulativt
Jeg har ikke kunnet finde ret mange anmeldelser osv, på sprog jeg forstod
Så jeg ville høre om der skulle være nogen der har gode erfaringer med den quilt til nogenlunde den anvendelse jeg skitserer ovenfor?
Jeg har været på jagt efter en topquilt til 3-sæsons brug i skandinavien i hængekøje. Det skal være dun, lav vægt og lav volumen, god kvalitet. Jeg vil hellere spare lidt mere op nu, end stå med et produkt jeg alligevel vil føle ikke helt er hvad det bør være.
Jeg havde egentli besluttet mig for en Burrow40 fra hammockgear.com. Jeg skal alligevel have en underquilt på et tidspunkt, så det kunne lige så godt være fra samme producent. Men med moms og told, lander den tæt på 3000kr.
Det er godt nok mange penge, men jeg var parat til at spare op til det. Det skulle jo gerne holde længe og bruges flittigt.
Men så faldt jeg over Cumulus quilte. 350'eren har samme komforttemp som Burrow40, men prisen er kun 1600kr

Burrow40:
fyld: 198gram
stof: 130gram
total: 328gram
Cumulus 350:
fyld: 350
stof: 235
total: 585
Den skal bruges i hængekøje som 3-sæson, på jorden med tarp og evt. bivy hvis der ikke er træer. Til vinterbrug tænker jeg enten at blive nødt til at investere i en decideret vinterpose, der er en god mulighed for jeg skal tilbringe noget tid på vinterfjeld i Norge i løbet af de næste par år, ellers tænker jeg om det praktisk kan lade sig gøre at supplere 350'eren med en quilt mere eller lettere sovepose, og opnå en løsning der fungerer. Sammen med bivybag, godt underlag og så enten i snehule eller telt. Har ingen erfaringer med vinterfjeld, så det er rent spekulativt

Jeg har ikke kunnet finde ret mange anmeldelser osv, på sprog jeg forstod

Så jeg ville høre om der skulle være nogen der har gode erfaringer med den quilt til nogenlunde den anvendelse jeg skitserer ovenfor?
- SWJ
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
8 år 3 måneder siden #20874
af fynbo
Besvaret af fynbo på emne Cumulus quilt i hængekøje?
Hej swjoergensen
JEg købte tilbage i 2013 en burrow 40 med 2oz ekstra fyld og så landede vægten på 442 gram. Jeg mener dog ikke at jeg var i nærheden af at betale 3000kr. nok nærmere 2000-2200, men det er som sagt et stykke tid, så den eksakte moms/told kan jeg ikke huske.
Jeg valgte en burrow med snaplocks, for at kunne åbne quilten helt om sommeren og bruge den som dyne. Om vinteren bruger jeg burrowen inden i en caranthia fibersovepose, der vejer 1kg. Fordelen ved dette setup, er at evt. kondensering sker i fibersoveposen.
Jeg købte senere en 20' incubator til køjen og igen var der lidt over normalpris, jeg måtte betale, men jeg synes at det var det værd.
Jeg kender ikke til cumulus, så kan desværre ikke udtale mig herom.
Hvis du har nogle spørgsmål angående burrow'en, så skyd endelig løs.
JEg købte tilbage i 2013 en burrow 40 med 2oz ekstra fyld og så landede vægten på 442 gram. Jeg mener dog ikke at jeg var i nærheden af at betale 3000kr. nok nærmere 2000-2200, men det er som sagt et stykke tid, så den eksakte moms/told kan jeg ikke huske.
Jeg valgte en burrow med snaplocks, for at kunne åbne quilten helt om sommeren og bruge den som dyne. Om vinteren bruger jeg burrowen inden i en caranthia fibersovepose, der vejer 1kg. Fordelen ved dette setup, er at evt. kondensering sker i fibersoveposen.
Jeg købte senere en 20' incubator til køjen og igen var der lidt over normalpris, jeg måtte betale, men jeg synes at det var det værd.
Jeg kender ikke til cumulus, så kan desværre ikke udtale mig herom.
Hvis du har nogle spørgsmål angående burrow'en, så skyd endelig løs.
- swjoergensen
-
Emne forfatter
- Bruger
-
Less
Mere
8 år 3 måneder siden #20875
af swjoergensen
- SWJ
Besvaret af swjoergensen på emne Cumulus quilt i hængekøje?
Tak for svaret fynbo.
Jeg tror at bla den højere dollar kurs er med til at gøre forskellen i pris fra dengang til nu. Jeg mener at det blev lidt under 3000
Bruger du din Burrow på jorden også?
Hvad er dine erfaringer med hvilke temperaturer du kan bruge den i?
Jeg tror at bla den højere dollar kurs er med til at gøre forskellen i pris fra dengang til nu. Jeg mener at det blev lidt under 3000
Bruger du din Burrow på jorden også?
Hvad er dine erfaringer med hvilke temperaturer du kan bruge den i?
- SWJ
8 år 3 måneder siden #20893
af fynbo
Besvaret af fynbo på emne Cumulus quilt i hængekøje?
Jeg har brugt den enkelte gange på jorden i shelters. I hængekøjen gør køjens form at quilten automatisk ligger tæt til kroppen i siderne. På jorden er der ikke noget til at holde den ind til kroppen i sidderne, så jeg har overvejet at sy et par elastikker på for at holde den tæt til liggeunderlaget ved torso, for at undgå draft.
indtil videre har jeg brugt den fra sommer og ned til ca. 0 til -1 grad uden problem (i køjen). Min erfaring er at ens underlag/underquilt er mere afgørende end topquilten.
indtil videre har jeg brugt den fra sommer og ned til ca. 0 til -1 grad uden problem (i køjen). Min erfaring er at ens underlag/underquilt er mere afgørende end topquilten.
- swjoergensen
-
Emne forfatter
- Bruger
-
Less
Mere
8 år 3 måneder siden #20902
af swjoergensen
- SWJ
Jeg mener at der netop på nyere udgaver af den, er tilføjet små "tabs" der muliggør netop det du taler om ift elastikker omkring underlaget. En feature jeg absolut ville ønske mig 
Jeg har høstet lignende erfaringer, at underquilt/underlag, er uhyre vigtigt for at holde en varm i køjen, mere end topquilten. Derfor er min plan også, at jeg på et tidspunkt skal have en ordentlig underquilt, men pt har det andet højere prioritet.
Jeg er glad for du har kunnet bruge den til de temperaturer, det stemmer fint med hvad jeg hører, at de er meget konservative med temperaturangivelserne, og at man vil kunne strække dem yderligere.
Kan jeg lokke dig til at veje din på et tidspunkt? bare af nysgerrighed for at sammenligne:)

Jeg har høstet lignende erfaringer, at underquilt/underlag, er uhyre vigtigt for at holde en varm i køjen, mere end topquilten. Derfor er min plan også, at jeg på et tidspunkt skal have en ordentlig underquilt, men pt har det andet højere prioritet.
Jeg er glad for du har kunnet bruge den til de temperaturer, det stemmer fint med hvad jeg hører, at de er meget konservative med temperaturangivelserne, og at man vil kunne strække dem yderligere.
Kan jeg lokke dig til at veje din på et tidspunkt? bare af nysgerrighed for at sammenligne:)
- SWJ
- swjoergensen
-
Emne forfatter
- Bruger
-
Less
Mere
8 år 3 måneder siden #20903
af swjoergensen
- SWJ
Jeg har kigget lidt rundt herinde, og det har ikke kunnet undslippe opmærksomheden, at NOB forhandler Cumulus quilte,
Gad vide om han ved lejlighed kigger forbi her og finder på at dele lidt meninger om dem?
Gad vide om han ved lejlighed kigger forbi her og finder på at dele lidt meninger om dem?

- SWJ
Tid til at oprette siden: 0.267 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333