- Modtagne Tak: 210
Cumulus quilt i hængekøje?
8 år 3 måneder siden #20907
af NOB
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Besvaret af NOB på emne Cumulus quilt i hængekøje?
Hej, blev gjort opmærksom på tråden.
Jeg har ingen erfaringer med hængekøjer. Derudover får jeg gode tilbagemeldinger både på Cumulus quilte og soveposer. De lever op til pris og kvalitet.
Hilsen
Niels
Jeg har ingen erfaringer med hængekøjer. Derudover får jeg gode tilbagemeldinger både på Cumulus quilte og soveposer. De lever op til pris og kvalitet.
Hilsen
Niels
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- swjoergensen
-
Emne forfatter
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 1
8 år 3 måneder siden - 8 år 3 måneder siden #20915
af swjoergensen
- SWJ
Besvaret af swjoergensen på emne Cumulus quilt i hængekøje?
Tak for indlægget NOB.
Jeg fik set lidt nærmere på specifikationerne for de to forskellige quilte og det lader til det nærmere er 250 quilten der er sammenlignelig med burrow 40. Der er dog stadig en relativt stor forskel i vægten mellem de to. Både på mængden af dun og selve stoffet. Komfort temperatur er den samme, har du nogen bud på hvad den forskel kan bunde i?
Vil du vurdere at 250'eren kan bruges til tre sæsoner?
Det kan være jeg skulle maile dig på din butiks-mail i stedet engentlig
Jeg fik set lidt nærmere på specifikationerne for de to forskellige quilte og det lader til det nærmere er 250 quilten der er sammenlignelig med burrow 40. Der er dog stadig en relativt stor forskel i vægten mellem de to. Både på mængden af dun og selve stoffet. Komfort temperatur er den samme, har du nogen bud på hvad den forskel kan bunde i?
Vil du vurdere at 250'eren kan bruges til tre sæsoner?
Det kan være jeg skulle maile dig på din butiks-mail i stedet engentlig

- SWJ
Sidste redigering: 8 år 3 måneder siden ved swjoergensen. Begrundelse: Forglemmelse
8 år 3 måneder siden #20921
af NOB
Hilsen
Niels
Besvaret af NOB på emne Cumulus quilt i hængekøje?
Kender ikke den du referer til. Men 40 referer nok til 40 grader Fahrenheit, hvilket er ca. fire grader celsius.
Du skal se på kvalitet af fyld og mængde af fyld. I quilte er toppen mere fyld end på en tilsvarende sovepose, da bunden jo mangler. Det stiller krav til underlaget.
Personligt, og jeg er en frossenpind, ville jeg vælge mindst 350, hvis jeg forventer ned til nul grader.
Skriv gerne til mig på min mail nob@backpackinglight.dk.
Du skal se på kvalitet af fyld og mængde af fyld. I quilte er toppen mere fyld end på en tilsvarende sovepose, da bunden jo mangler. Det stiller krav til underlaget.
Personligt, og jeg er en frossenpind, ville jeg vælge mindst 350, hvis jeg forventer ned til nul grader.
Skriv gerne til mig på min mail nob@backpackinglight.dk.
Hilsen
Niels
- swjoergensen
-
Emne forfatter
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 1
8 år 1 måned siden #21794
af swjoergensen
- SWJ
Besvaret af swjoergensen på emne Cumulus quilt i hængekøje?
Jeg endte med netop at købe en Cumulus 350.
Meget positiv i forhold til kvaliteten. Den er let, behagelig og top-lækker.
Jeg har brugt den på et par overnatninger her i sommeren, shelter og hængekøje.
Den er lidt rigeligt varm til at være helt egnet til sommerbrug, men en quilt er heldigvis vildt nem at ventilere, så problemet er ikke større end at det nemt løses. I shelter og på underlag fungerer det super, jeg er en lille fyr der ligger rimelig stille når jeg sover, så der var ingen problemer med at finde mig til rette i quilten på underlaget.
I hængekøjen, var quilten en milliard gange nemmere at have med at gøre en en sovepose lynet op. Der er slet ingen sammenligning. Behageligt og nemt, og i køjen var det endnu lettere at holde quilten omkring sig og undgå træk i siderne.
Nå, jeg er vildt tilfreds med den, så jeg bliver nok nødt til at finde råd til en reel sommerudgave også på et tidsunkt
Tak for råd og vejledning løbende.
Meget positiv i forhold til kvaliteten. Den er let, behagelig og top-lækker.
Jeg har brugt den på et par overnatninger her i sommeren, shelter og hængekøje.
Den er lidt rigeligt varm til at være helt egnet til sommerbrug, men en quilt er heldigvis vildt nem at ventilere, så problemet er ikke større end at det nemt løses. I shelter og på underlag fungerer det super, jeg er en lille fyr der ligger rimelig stille når jeg sover, så der var ingen problemer med at finde mig til rette i quilten på underlaget.
I hængekøjen, var quilten en milliard gange nemmere at have med at gøre en en sovepose lynet op. Der er slet ingen sammenligning. Behageligt og nemt, og i køjen var det endnu lettere at holde quilten omkring sig og undgå træk i siderne.
Nå, jeg er vildt tilfreds med den, så jeg bliver nok nødt til at finde råd til en reel sommerudgave også på et tidsunkt

- SWJ
Tid til at oprette siden: 0.203 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333