- Modtagne Tak: 22
Exped Schnozzel Pumpbag - det er smart.
7 år 11 måneder siden #22743
af GLM
Exped Schnozzel Pumpbag - det er smart. blev oprettet af GLM
Har lige købt mig et nyt* underlag, et Exped Synmat UL inkl. en Schnozzel Pumpbag (
www.backpackinglight.dk/product_info.php?products_id=277
).
Det er mit første oppustelige underlag. Jeg har indtil videre haft selvoppustelige (Thermarest og Pacific outdoor), og synes stadig jeg ligger fint nok på dem. Jeg har en enkelt gang prøvet et Asivik oppusteligt www.spejdersport.dk/asivik-airmatii-7-0-insulated.aspx .
Eftersom det kom i dag har jeg ikke prøvet at sove på det endnu, men jeg pumpede det straks op for lige at teste det. Ideen med en drybag som pumpe er da megagod, det er superlet i forhold til den skumpumpe der er med Asivik modellen. Har godt set fx Thermarest og sikkert også andre har en lignende pumpe.
*: Egentligt er det købt brugt, men det er nyt for mig, og så kan man glæde sig både over nyt grej, en god handel og at være god ved miljøet.
Det er mit første oppustelige underlag. Jeg har indtil videre haft selvoppustelige (Thermarest og Pacific outdoor), og synes stadig jeg ligger fint nok på dem. Jeg har en enkelt gang prøvet et Asivik oppusteligt www.spejdersport.dk/asivik-airmatii-7-0-insulated.aspx .
Eftersom det kom i dag har jeg ikke prøvet at sove på det endnu, men jeg pumpede det straks op for lige at teste det. Ideen med en drybag som pumpe er da megagod, det er superlet i forhold til den skumpumpe der er med Asivik modellen. Har godt set fx Thermarest og sikkert også andre har en lignende pumpe.
*: Egentligt er det købt brugt, men det er nyt for mig, og så kan man glæde sig både over nyt grej, en god handel og at være god ved miljøet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Terje
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
7 år 11 måneder siden #22746
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Exped Schnozzel Pumpbag - det er smart.
Du må da meget gerne skrive, når du har prøvet det. Jeg har prøvet en downmat og er slet ikke imponeret, men skal lige prøve lidt mere før "dommen" kommer

Vh Christian
- Kenn
-
- Gæst
-
7 år 11 måneder siden #22747
af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Exped Schnozzel Pumpbag - det er smart.
Hej GLM
Jeg er lige så begejstret for Exped som du er, inkl deres pumpepose
Som sidesover kan jeg også bedst lide de langsgående kanaler. Jeg har både et par Synmat og en downmat
/Kenn
Jeg er lige så begejstret for Exped som du er, inkl deres pumpepose

Som sidesover kan jeg også bedst lide de langsgående kanaler. Jeg har både et par Synmat og en downmat

/Kenn
7 år 11 måneder siden #22760
af KaWa
Nyd din tid i naturen - Wahl
Besvaret af KaWa på emne Exped Schnozzel Pumpbag - det er smart.
Jeg er den lykkelige ejer af et Synmat 7 MW. Målene er 183 x 65 x 7 cm. Det er det bedste underlag jeg nogensinde har ligget på - det vejer det samme som mit 20 år gamle luksus therm-a-rest der er 12 cm smallere og 2 cm tyndere, nemlig lidt over 1 kg. Mit Exped er faktisk så tykt at jeg kan ligge komfortabelt og sove på maven uden at overstrække fødderne - de kan "hænge" ud over enden uden at tærerne trykkes for hårdt mod teltbunden og blive kolde.
Mit Expedunderlag har integreret pumpe, som jeg bruger til den sidste regulering af underlagets hårdhed efter jeg har pumpet underlaget op med schnozzel pumpsac'en. En anden fed feture ved Expeds underlag er deres Chair Kit (som godt nok vejer noget mere end ultralightmodellen til Therm-a-rest) muliggør at man har en "stol" med fantastisk siddekomfort fordi man kan have underlag og isolering under hele benlængden og ikke som de andre underlags chair kit der alene giver isolering frem til knæhaserne.
Jeg har også et therm-a-rest Pro-light som vejer knap 600 gram og det kommer med på lange ture hvor jeg vil spare på vægten og pladsen - men så også gå på kompromis med komforten.
Mit Expedunderlag har integreret pumpe, som jeg bruger til den sidste regulering af underlagets hårdhed efter jeg har pumpet underlaget op med schnozzel pumpsac'en. En anden fed feture ved Expeds underlag er deres Chair Kit (som godt nok vejer noget mere end ultralightmodellen til Therm-a-rest) muliggør at man har en "stol" med fantastisk siddekomfort fordi man kan have underlag og isolering under hele benlængden og ikke som de andre underlags chair kit der alene giver isolering frem til knæhaserne.
Jeg har også et therm-a-rest Pro-light som vejer knap 600 gram og det kommer med på lange ture hvor jeg vil spare på vægten og pladsen - men så også gå på kompromis med komforten.
Nyd din tid i naturen - Wahl
- Lostmonkey
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 2
7 år 11 måneder siden #22856
af Lostmonkey
En hurtig teknik jeg ikke havde set før. Måske det er fremtiden?
Besvaret af Lostmonkey på emne Exped Schnozzel Pumpbag - det er smart.
En hurtig teknik jeg ikke havde set før. Måske det er fremtiden?
7 år 10 måneder siden #22862
af knukor
Hvad er det du ikke er imponeret over Christian?
Besvaret af knukor på emne Exped Schnozzel Pumpbag - det er smart.
Milho skrev: Du må da meget gerne skrive, når du har prøvet det. Jeg har prøvet en downmat og er slet ikke imponeret, men skal lige prøve lidt mere før "dommen" kommer
Hvad er det du ikke er imponeret over Christian?
Tid til at oprette siden: 0.239 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333