Sove på siden? / Nyt liggeunderlag

Mere
8 år 6 måneder siden #23184 af Labe
Er der nogen der har erfaring med, hvad man kan gøre, for ikke at blive øm i skulderen og hoften, når man sover på siden?
Jeg skal til at købe liggeunderlag eller luftmadras. Tips modtages gerne! Prisramme: ca 1000 kr. Vægten må gerne være rimelig lav men komforten er som sagt også vigtig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 6 måneder siden #23188 af Milho
Hej Labe, velkommen til. Hvad har du nu og har du noget i tankerne?
Selvom jeg har et højt liggeunderlag, kan jeg stadig opleve at have ondt i hofterne om morgenen. Dette er dog ikke underlagets skyld, men fordi der ikke er nok plads i min sovepose, til at jeg kan ligge som jeg gør hjemme.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Labe

Mere
8 år 6 måneder siden #23189 af Panie
Labe ; Jeg sover også på siden og kender udmærket problemet med ondt i hoften. Synes nu ikke det er slemt efter jeg fik dette her underlag : Klymit Static V2 på 463 gram. Fås nu på tilbud hos Outdoor Rødovre. Samme model fås også i en isoleret udgave som vejer 548 gram.
Jeg synes komforten er super god.
Min bror har et TaR (kan ikke huske modellen) som vistnok koster 1300-1500 kr. hvor komforten også virker til at være ok. (har dog kun sovet på det en enkelt nat)
Følgende bruger(e) sagde tak: Labe

Mere
8 år 6 måneder siden #23205 af Labe
Tak! Outsite er et inspirerende forum! Jeg er så småt begyndt at investere i friluftsudstyr efter mange års pause. Bruger fx et gammelt tunneltelt som blev brugt på fjeldferier med familien, da jeg var teenager, tilbage i firserne... :P
Sønnen og jeg har været afsted på nogle sommer-cykelferier de sidste 5 år med tunnelteltet og billige selvoppustelige liggeunderlag fra Jysk.Jeg supplerede mit oppustelige liggeunderlag med et skumunderlag, og så gik det, men øm blev jeg.
Jeg overvejer et Thermarest neoair xtherm, selv om det er i overkanten ift. prisleje.

Mere
8 år 6 måneder siden #23206 af Labe
Hej Panie. Det er godt nok billigt, Static V2. Og vægten er lav. Jeg vil gerne komme i gang og vandre igen på et tidspunkt, så vægten er ikke ligegyldig.
Jeg overvejer også om jeg stadig skal kombinere et oppusteligt liggeunderlag med et af skum, fordi jeg har hørt, at de oppustelige er for sarte til at bruge på jorden, ved bålet osv.

Mere
8 år 6 måneder siden #23207 af Henrik 59
Spændende forum... apropos liggeunderlag ... jeg har de seneste 3 år på flere weekendture i DK og Sverige med overnatning i shelter og enkelte længere ture til Nordsverige med min voksne søn - og skal til kebnekaiser til sommer med sønnen :cheer: .... samt er tilmeldt workshoppen i januar :) .... kan I anbefale et underlag som er ok at ligge på, ikke vejer /fylder for meget og med en god isoleringsevne? (pris omkring 1000 kr.)

Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder