Sove på siden? / Nyt liggeunderlag

Mere
8 år 6 måneder siden #23227 af Milho
Nu kan det være nok med ondt i hofterne for os sidde-liggere :D

Exped og Deuter har indvilliget i at låne mig to produkter som jeg tester i weekenden 11-13 december. De skulle tilsammen gerne gøre en ende på problemet!

Jeg følger selvfølgelig hurtigt op på det.

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: SebastianAndersen, Panie, Labe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 6 måneder siden #23230 af ErikS
Jeg er også sidesover og jeg har stor fornøjelse af Klymit Cush som hovedpude.

Plusserne: Behageligt, robust og utroligt fleksible. Kan bruges som hovedpude, siddeunderlag og rygstøtte. Som hovedpude kan den foldes og opnå den rigtige højde.
Se videoen her .

Minusserne: Stoffet er blødt nok, men man kommer hurtigt til at blive klisteret, da sved ikke opsuges. Kan være lidt bøvlet at få den til at holde den facon man vil have.

Tip: Hvis man bruger en Buff som "hovedpudebetræk" kommer man faktisk udover minusserne.

/Erik

Lykke er en retning, ikke et sted.
Følgende bruger(e) sagde tak: Milho, Panie, Labe

Mere
8 år 6 måneder siden - 8 år 6 måneder siden #23231 af Panie
Igen en af dine gode ideer, Erik. Jeg har tænkt på den der Cush men synes faktisk ikke rigtig om en pude med luft, men måske Cush´en for at opnå højde og så en trøje el. lign inden i en buff til at holde sammen på det. Tror det skal prøves. Tak for tippet. :) Christian : Kan huske det underlag din far sov på til træffet, det kan man da næsten ikke få ondt i hoften af ? Ved ikke hvad det var for et. Men det må da have været et 4-stjernet !
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Panie.

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
8 år 6 måneder siden #23232 af Pihlen
De fleste større producenter af liggeunderlag/luftmadrasser, laver en version der er omkring de 10 cm tykke. Fås både til sommer og helårs brug. Selvfølgelig vejer de mere end 500 gram, men hvis det er det der skal til for at få en komfortabel søvn, så må det være sådan ;)

Jeg sover selv mest på siden og har også tidligere, på tynde underlag, haft problemer med øm hofte og en skulder der sover..

Jeg har selv et Thermarest Xtherm, der er 6 cm tykt og et Nemo Cosmo der er 10 cm tykt.

Jeg ligger helt klart bedst på Nemo underlaget, men det er uden isolering, så det dur kun i sommer halvåret. Det Fås dog også med isolering..

Men Asivik, Thermarest, Nemo, Exped og sikkert også andre laver underlag der er omkring de 10 cm tykke, så hofte og skulder kan synke lidt ned uden at man rammer noget hårdt :)

Mvh. Brian
Følgende bruger(e) sagde tak: Panie, Labe

Mere
8 år 5 måneder siden #23784 af Molokai
spejdergear.dk/shop/exped-downmat-lite-5744p.html

Jeg sover også meget på siden, og finder Exped Downmat Lite 5 M (645g) meget komfortabelt! :)

Mere
8 år 5 måneder siden #23789 af ErikS
Har både en Exped Downmat 7 og en Klymit Static V Insulated og den der kommer med på tur oftes er Klymit Static V.

/Erik

Lykke er en retning, ikke et sted.

Tid til at oprette siden: 0.160 sekunder