Erfaring med Western Mountaineering og Yeti

Mere
8 år 5 måneder siden #23750 af Kapper
Hej

Jeg skal bruge en god alsidig letvægts sovepose som kan bruges året rundt, i lande som Scandinavian, Island, Peru, Canada, mv

Valget er faldet mellem Yeti Passion Five og Western Mountaineering UltraLite eller Apache MF

Er der nogen som har gode erfaringer med disse soveposer? Jeg er lidt i syv sind omkring valget, så jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig til at træffe det rigtige valg :)

Tak på forhånd :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 5 måneder siden #23755 af MOB
Jeg har en apache MF. Fremragende pose, der kan bruges det meste af året. Super bæreevne, og med sine knap 1 kg nem at bære.

De andre har jeg hørt godt om, men jeg valgte apache, fordi den inden for letvægtsgenren virkede en anelse mere robust end de andre.

Det tilbagevendende problem med fugt og dun har så vidt ikke været noget problem.

Mere
8 år 5 måneder siden #23763 af Kapper
Mange tak for svarene - fedt i har kendskab til WM. Jeg må indrømme at jeg nok hælder mest til Western Mountaineering, idet deres 3-sæson soveposer alle har det de kalder "Continuous Baffle" - altså at man kan fordele dunene til for- eller bagsiden. Alt efter om du bruger den Sommer eller Vinter. Hvilket leder mig til spørgsmålet; hvor godt fungere det? Er det nemt nok at fordele dunene jævnt så der ikke opstår kuldebroer?

Tid til at oprette siden: 0.145 sekunder