2 personers letvægtstelt til vandreture

Mere
7 år 7 måneder siden #26951 af Jensen2605
Hej Outsite

Jeg er på udkig efter et letvægtstelt!

Har kigget meget på Nordisk Halland 2LW, da tingene jeg lægger meget vægt på er:
Vægten
Rummelighed
Kvalitet
Kan slåes op med yderteltet monteret

I sommers var jeg i Rondane med et lånt fjellraven telt. Det vejede dog 3kg, imod 1,5kg fra nordisk.

Men mit spørgsmål er - hvem er konkurrenten?
Kan det passe der ikke er nogle på markedet, som ellers levere telte på 1,5kg for 2 personer, lavet til norden og hvor yderteltet slåes op samtidig (Hubba hubba skal inderteltet slåes op inden mener jeg?)

Prisen er ikke så vigtig, mere at jeg har kvalitetstelt i mange år ;)

Mvh Michael

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 7 måneder siden #26953 af Jensen2605
Mange tak, dem vil jeg tage et kig på.

Er der et bestemt telt, du kan anbefale?

Mere
7 år 7 måneder siden - 7 år 7 måneder siden #26955 af Panie
Når prisen ikke er så vigtig vil jeg mene dine andre kriterier opfyldes her ; locusgear.com/?lang=en

Havde jeg råd bestilte jeg en af dem med det samme.
Har læst rigtig meget om dem og kvaliteten er uovertruffen, rummeligheden i top og vægten absolut også. :cheer:
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Panie.

Mere
7 år 7 måneder siden - 7 år 7 måneder siden #26957 af Panie
Det ser jeg da ikke noget problem i, bortset fra inderteltet som er mesh, men det kan OooksWork klare. Pyramidetelte er nogen af de allermest vindstabile. Har set masser af test´s af dem fra det skotske højland.

Jensen 2605 har jo heller ikke nævnt et ord om fjeldet.

Men jeg har jo ikke den kæmpe erfaring som du har René. Hvad vil du mene er problemet med Locus Gear teltene ?
Sidste redigering: 7 år 7 måneder siden ved Panie.

Mere
7 år 7 måneder siden #26959 af Panie
Der er fast bund i deres indertelte.
Nogle af deres modeller fås i 4 forskellige slags stof; cuben fiber, tyvek, sil-nylon og e-vent. Jeg har fået nogle stofprøver derfra og ud fra dem at se er kvaliteten super.
Umiddelbart synes jeg det stinker af japansk kvalitet.

Men der findes jo masser af telte, jeg syntes bare rigtig tit at der hvor letvægts telte kommer til kort er på rummelighed.

Men du må da have set masser af pyramidetelte for år tilbage, tænker bla. på Fjällrävens termo expedition ?

Mere
7 år 7 måneder siden #26961 af Georas
Hej Michael

Jeg tror som Rene heller ikke det er så afgørende, om du vælger telt fra Helsport, Hilleberg eller Nordisk, eller noget helt fjerde.

Personligt mener jeg at Hilleberg er det bedste, solideste og flotteste telt du kan få, men det er nok et spørgsmål om smag, og det kan man vel ikke diskutere...
Til gengæld er jeg selv gået over til, at til to personer, der er det klart fedest med et tremands telt!
I et tomandstelt er der simpelthen for mokket til to personer!
Jeg tænker teltproducenterne konkurrerer på vægten, derfor "snydes" der lidt med plads i forhold til antal personer.

Til en enkelt overnatning hvor man bare skal "crashe", a la shelter tur eller Roskilde festival, der er pladsen ikke så vigtig, men en stormende nat og dag i fx Rondane, der vil jeg klart anbefale dig at gå op i et tremandstelt til to personer. Du kan evt. tage en pakke frysetørret mad mindre med, så har du stadig den samme samlede vægt som med tomandsteltet ;)

De bedste hilsner
Rasmus
Følgende bruger(e) sagde tak: Ljunggren

Tid til at oprette siden: 0.178 sekunder