Hovedpude til vandreturen

Mere
7 år 1 måned siden #28597 af dvdeforest
Hej med jer! ?
Jeg er på udkig efter en god hovedpude til at tage med på Vandretur! Jeg ville høre om i har nogle forslag til en god en?
Jeg har kigget lidt på den der hedder therm a rest air head. Har i erfaringer med den eller har i forslag til en anden? ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 1 måned siden #28598 af Brøndum
Besvaret af Brøndum på emne Hovedpude til vandreturen
Overvej om har brug for endnu en ting i rygsækken. Tænk på 3 i 1 princippet. Jeg har f.eks en fleecetrøje som jeg naturligvis har på når det er køligt, som siddeunderlag på en kold bænk eller (som svar på dit spørgsmål) pakket ind i sit eget ærme som hovedpude :)
Man kan også bruge en pakpose med noget af sit tøj i, lige overtrukket med en t-shirt, for velbehagets skyld ;) Der er mange muligheder.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fri, Luft og Liv

Mere
7 år 1 måned siden - 7 år 1 måned siden #28600 af Panie
Besvaret af Panie på emne Hovedpude til vandreturen
Tror valg af hovedpude er ligeså individuelt som valg af støvler.
Jeg har aldrig kunnet lide de luftfyldte puder og har i flere år brugt en skumpude (tempur travel). Den er super behagelig men selvfølgelig tung.
Sidste sommer var jeg på outdoormesse i Tyskland og prøvede liggeunderlag og puder fra Sea-to-Summit og så var jeg klar til at skifte pude. De har flere forskellige størrelser/tykkelser alt efter behov. Kan bedst beskrives ligeså bløde som en kæmpe skumfidus og utrolig let at justere trykket på.
Da jeg kom hjem købte jeg straks den model der hedder Aeros Premium. :)

Vejer 80 gram og fylder som et lille æble.

www.friluftsland.dk/sovegrej/hovedpuder/...ow-regular-greygreen
Sidste redigering: 7 år 1 måned siden ved Panie.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fri, Luft og Liv

Mere
7 år 1 måned siden #28603 af Fri, Luft og Liv
Enig med Brøndum, det er altid godt at have noget med flere funktioner. Bruge noget man alligevel har med. Det kommer nok også an på om det er i hængekøjer, telt og hvor, hvornår og hvordan i forhold til hvad du ellers har med. Om du sover på ryggen eller siden i forhold til højden.

Jeg har blandt andet brugt posen fra liggeunderlag med lidt tøj i, kan fungere, men kan godt drille lidt. Posen fra telt eller hvad man nu har med af poser.
Har haft brugt en slidstærkt MSR vandsæk til både siddepude, hovedpude og evt. vand. Skal hoved holdes koldt om natten kan man fylde vand i, men det anbefaler jeg ikke, luft er bedre.

Måske en gryde på hoved med noget i eller over, når man først er kommet i gang er der masser man kan finde på.

Du kan også lave din egen pude ved at bestille koldskum eller latexskum på nettet, og så en af de her rejse vakuum poser, så kan du komprimere det temmelig meget og så luft ind når den skal bruges.
Hvis du vælger latex så husk at lave huller i, hvis du sveder meget.

Mere
7 år 1 måned siden #28605 af LHL
Besvaret af LHL på emne Hovedpude til vandreturen
Jeg har en del år brugt Cocoon Ultralight puden på fjeldture, den er ultralight :-) og fylder ingenting.

Ideen med at fylde en pakpose med tøj er også rigtig fin, men jeg har meget begrænset ekstratøj med på mine ture, og er det koldt om natten så sover jeg med min trøje :-)

Det er der kun Jetboil, gasdåser og Real Turmat tilbage at fylde i pakposen, og det sover man ikke behageligt på ;-)

Mere
7 år 1 måned siden #28607 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne Hovedpude til vandreturen
Jeg pakker min dunjakke ind i en fleece-trøje. Men problemet er, at den glider af liggeunderlaget, og så fungerer den ikke længere som hovedpude. Jeg sover elendigt uden pude, så jeg er stadig på udkig efter noget, der fungerer.

Er der nogen, der har erfaring med denne:

www.friluftsland.dk/sovegrej/hovedpuder/...-rest-s-chili-pepper

eller denne:

www.friluftsland.dk/sovegrej/hovedpuder/...ing-cloudrest-pillow
?

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Tid til at oprette siden: 0.203 sekunder