Hovedpude til vandreturen

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
7 år 3 uger siden - 7 år 3 uger siden #28608 af Pihlen
Besvaret af Pihlen på emne Hovedpude til vandreturen
Jeg har prøvet mange hovedpuder til friluftliv, herunder fiberpuder, selvoppustelige glatte, selvoppustelige med velour, oppustelige med dun, oppustelige med fiber der er glatte eller med et tyndt lag stof.
Problemerne med dem med luft i er at de bliver utroligt glatte når du sveder. Altså lige indtil jeg prøvede den fra Sea to Summit!

Det med at bruge en drybag eller sovepose hylster med tøj inden i og ovenpå, er besværligt og den glider gerne rundt, men det kan da bruges.

Jeg kan dog ikke sove godt, (jeg sover på siden) hvis min hovedpude ikke har den helt rigtige tykkelse og følelse - ja det er ikke nemt ;) :)

Jeg bruger nu samme pude som Palle bruger, Sea to summit.
Fordelen ved den er at den er let, høj og har et tykkere lag stof på oversiden så den suger sved, så det ikke føles som om man ligger på en sø når det er varmt. :whistle:

Den Therm-A-Rest Air Head, som trådstarter spørger om, er sikker fin og er ikke så tung (150 g). Den har også stof og skum for at undgå at den føles klam når det er varmt.

Mvh. Brian
Sidste redigering: 7 år 3 uger siden ved Pihlen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
7 år 3 uger siden #28609 af Pihlen
Besvaret af Pihlen på emne Hovedpude til vandreturen
@Susanne

Var der ikke noget med at du engang testede posen fra en 3 lites papvin som hovedpude?? :silly:

Mvh. Brian

Mere
7 år 3 uger siden #28610 af LHL
Besvaret af LHL på emne Hovedpude til vandreturen

Pihlen skrev: @Susanne

Var der ikke noget med at du engang testede posen fra en 3 lites papvin som hovedpude?? :silly:

:-) Hvis man lige skal tømme en 3-liters først for at teste posen, så er jeg sikker på at testen falder positivt ud :-) :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Pihlen

Mere
7 år 3 uger siden - 7 år 3 uger siden #28611 af Terje
Besvaret af Terje på emne Hovedpude til vandreturen

Ennamaria skrev: Jeg pakker min dunjakke ind i en fleece-trøje. Men problemet er, at den glider af liggeunderlaget, og så fungerer den ikke længere som hovedpude. Jeg sover elendigt uden pude, så jeg er stadig på udkig efter noget, der fungerer.

Plejer at bruge min grå tynde uldsweather, men har den ikke altid med længere. Sover mest på siden.

Kan ikke sove helt uden pude, så bukser, jakke m.v. er ikke blødt nok.

Er begyndt at bruge dunjakken som pude - bare inde i den cubendrybag, jeg opbevarer den i. Fungerer fint. Hvis dunjakken ikke er pakket ind, er min oplevelse også, at den glider væk. (og har så stadig et problem, hvis det er så koldt, at jeg må sove med dunjakken på. Typeisk vil jeg så have en fleece med, som så blir puden)

Det var vist fra Jörgen Fjäderlätt at vinpose-idéen stammer.

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 7 år 3 uger siden ved Terje.

Mere
7 år 2 uger siden - 7 år 2 uger siden #28631 af gronlund
Besvaret af gronlund på emne Hovedpude til vandreturen
Benytter den pose jeg opbevarer ekstra tøj i, fx. trøje, strømper etc. og ruller det sammen i en behagelig blød pølse og gemmer den i hovedbetrækket på lagenposen, - så bliver den hvor jeg ønsker, selv om jeg "snurrer" rundt om natten.

Tilsammen vejer det ingen ting, da det jo er med alligevel ;)

Always have a Dream..!!
Forget about the plans
that didn’t seem to work out right,
but don’t forget to always have a dream

Har du brug for lidt Tips & Trix til brug på fjeldvandring og vandreture, er du velkommen til at besøge min hjemmeside: www.hvorfordet.dk
Søger du oplysninger om...
Sidste redigering: 7 år 2 uger siden ved gronlund.

Mere
7 år 2 uger siden #28643 af Ennamaria
Besvaret af Ennamaria på emne Hovedpude til vandreturen
@ Brian
Ja, det er rigtigt, det fungerede sådan set udmærket sammen med noget tøj, jeg viklede om.

@ LHL
Og det var IKKE mig, der drak al vinen, der var mange, der hjalp rigtig meget ?

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

Tid til at oprette siden: 0.176 sekunder