Knækket stang og hul i dug og løbegang

Mere
6 år 6 måneder siden #29223 af erikbreum
Jeg har et telemark 2 telt fra nordisk, som jeg er meget glad for. Dog knap så glad for footprintet, men det et en anden sag.

Jeg har lige roet Fyn rundt, og har i dag sat teltet til udluftning.
Da jeg skulle tage stangen ud af den ene holder i siden af teltet, for at slå det sammen lød der et smæld, og stangen var delt i to og stak ud.
Det viste sig at en samling var gået i stykker og havde skåret hul på både løbegang og dug. Se billeder.
Faktisk en lidt stor skade. Nogen der har ideer til reperation. Især løbegangen kan blive et problem at lave ordentligt.
Kan man forvente garanti?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 6 måneder siden #29227 af Milho
Hvor gammelt er teltet?

Stangen ser ud til at kunne repareres let. Hullet kan være en anden sag, da det skal kunne tage "sliddet" fra stangen samt presset. Jeg ville måske købe en lap (de koster 29 kr.) i en outdoor butik og ovenpå sætte noget Tear Aid.

Vh Christian

Mere
6 år 6 måneder siden #29229 af erikbreum
Ja stangen eller ledenej kan skiftes.
Dugen kan lappes.
Det er løbegangen der er svær. Den skal både være stærk og jævn så stangen ikke hænger i

Mere
6 år 6 måneder siden #29231 af Mukku
Ahh shit det må være en træls situation. Hvis der er garanti på det, så kan du måske få reparationen dækket. Hvor meget har du brugt teltet? Hvis det ikke er særlig meget og du har været forsigtigt, så kunne det jo tyde på en svaghed i teltet som måske kunne skyldes en fejl i produktionen?

Mere
6 år 6 måneder siden #29242 af Michael700
Hvis teltdugen er silnylon vil en tear-aid lap ikke holde. Hvis det var mig, ville jeg sy en lap henover hullet i dugen og også forsøge at lappe løbegangen. Så ville jeg give det en gang sil-net til at forsegle med.

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
6 år 6 måneder siden #29246 af Pihlen
Jeg vil sende det til Nordisk og høre dem om de ikke kan hjælpe dig med en reparation. Den er ikke et nemt at fikse det sted med løbegang og få styrken. Slet ikke i så tyndt glat stof.

Jeg har før hørt om andre der har fået repareret deres telt enten på garanti eller mod et aftalt beløb, efter at stangen er knækket og gået igennem stoffet.

Det er egentlig en ret mystisk måde stangen er "knækket" på. det er nærmest som om at den buler ud, som hvis den ikke har været samlet helt?

Mvh. Brian
Følgende bruger(e) sagde tak: erikbreum

Tid til at oprette siden: 0.237 sekunder