Yeti vs. Cumulus

Mere
6 år 9 måneder siden #29866 af Brian-P
Yeti vs. Cumulus blev oprettet af Brian-P
Hejsa.
Jeg er på udkig efter en god og let sovepose med en komfort temp på ca. -5 til mænd, i god kvalitet.
Jeg er nået frem til at det skal være enten en Yeti V.I.B 600 eller en Cumulus Panyam 450. Begge to med meget ens specs af hvad jeg kan finde ud af, men med en verden til forskel prismæssigt! Panyamen er jo næsten halv pris af Yeti.

Er der noget jeg har misset her? Er Yetien markant bedre i rent praksis eller kvalitet?
Nogen som kan forklare mig den store forskel mellem de 2?

Mvh. Brian

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 9 måneder siden - 6 år 9 måneder siden #29867 af FedePede
Besvaret af FedePede på emne Yeti vs. Cumulus
Hejsa

Hvad jeg finder væsentligst er

1. Yeti er produceret i Tyskland, dermed støttes EU arbejdskraft

2. Yeti er fremstillet af selvdøde gæs, og ikke plukkede levende gæs - dette er kontrolleret af uafhængige myndigheder i Tyskland

3. Miljøaftrykket, når Yeti soveposen fragtes fra Tyskland til DK er mindre end Cumulus.... fra Kina?

Mvh Peter
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved FedePede. Begrundelse: stavespasser

Mere
6 år 9 måneder siden - 6 år 9 måneder siden #29870 af NOB
Besvaret af NOB på emne Yeti vs. Cumulus

FedePede skrev: Hejsa

Hvad jeg finder væsentligst er

1. Yeti er produceret i Tyskland, dermed støttes EU arbejdskraft

Cumulus produceres i Polen, dermed støttes EU arbejdskraft

2. Yeti er fremstillet af selvdøde gæs, og ikke plukkede levende gæs - dette er kontrolleret af uafhængige myndigheder i Tyskland

Cumulus producerer med de fineste dun fra gæs, hvor dunene er en del af affaldet fra slagtningen i et EU land, så det er kontrolleret.

3. Miljøaftrykket, når Yeti soveposen fragtes fra Tyskland til DK er mindre end Cumulus.... fra Kina?

Cumulus er ikke en del af den etablerede industri, de syer selv deres udmærkede varer. De har ikke det setup, PR budget og bagland som Yeti også skal vedligeholde.

Mvh Peter

Måske Peter skulle lave sin research ordentligt, inden han udtaler sig i fremtiden?

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved NOB.
Følgende bruger(e) sagde tak: agge

Mere
6 år 9 måneder siden #29871 af FedePede
Besvaret af FedePede på emne Yeti vs. Cumulus
Jeg kender kun til Yeti

Men puuuuh hvor bliver luften dog tyk i dit selskab - dig kan man da hurtigt få NOB af....

Mere
6 år 9 måneder siden #29872 af Skotte
Besvaret af Skotte på emne Yeti vs. Cumulus
Hvis fragt fra fx Kina foregår med skib, er miljøaftrykket forbavsende lille sammenlignet med lastbiltransport.
Skotte

Mere
6 år 9 måneder siden - 6 år 9 måneder siden #29873 af NOB
Besvaret af NOB på emne Yeti vs. Cumulus

FedePede skrev: Jeg kender kun til Yeti

Men puuuuh hvor bliver luften dog tyk i dit selskab - dig kan man da hurtigt få NOB af....

Det skinnede igennem. Jeg skal undlade, at joke med dit navn, det ville jo være usmageligt.

Ps. Det slog mig lige, at du er da den Peter, der står og slynger Yeti grej over disken i Spejdergear ikke? Så forstår jeg bedre, du skal tale Yeti op, og Cumulus ned. Useriøst.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv
Sidste redigering: 6 år 9 måneder siden ved NOB. Begrundelse: Huskede lige hvem FedePede er, så Ps kom lige på.

Tid til at oprette siden: 0.225 sekunder