Yeti vs. Cumulus

Mere
6 år 8 måneder siden #29888 af Emilio
Besvaret af Emilio på emne Yeti vs. Cumulus

Brian-P skrev: Emilio: Kan du huske hvilken Yeti model, som der tabte dun? stoffet på VIB serien er jo ret tyndt. Min kæreste har en Fusion som kun smider et enkelt i ny og næ.

Det var en af shadow-modellerne, der også har ret tyndt stof. Det var virkelig slemt, og begge poser blev også returneret og erstattet. Jeg har faktisk selv haft en Yeti Fusion, som jeg var ret glad for. Men ærlig talt kan jeg ikke mærke den store kvalitetsforskel på den og min Cumulus. Den store forskel er, at Cumulus bruger "diffentieret fyld" for at udnytte isoleringen bedre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #29889 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne Yeti vs. Cumulus
Jeg har ikke prøvet Cumulus, men har tit nok kigget på den, da jeg var på jagt efter en sovepose der var varmere end den jeg havde. Jeg har nu købt en Yeti V.I.B 600 og det blev den fordi de havde en virkelig god pris i en af de kendte butikker i Odense, og endelig fryser jeg næsten ikke mere. Jeg har det faktisk temmeligt varmt, når jeg har vandflasken med i posen. Ahh! Jeg er bare ikke særlig god til at fryse.

Men jeg tænker at når jeg som kvinde kan holde varmen i den om sommeren, så er den godkendt til kuldeskære mænd også, nok.

Jeg har sammenligningsgrundlag med Mouintain Equipment Dreamcatcher 650. Der er Yetien en del varmere, selv om specificationerne er næsten ens.

Jeg håber du finder din sovepose.

Christina Stuwitz

Mere
6 år 8 måneder siden #29890 af Brian-P
Besvaret af Brian-P på emne Yeti vs. Cumulus
Emilio: Ja det lyder også meget smart med fyldfordelingen. Måske at det er der hvor Cumulus henter lidt. For som Milho snakkede om, så virker det mærkeligt at den kan hive samme temperaturer i land med 150g mindre fyld end Yetien.

C Stuwitz: Det lyder som en god pose! Jeg vil også hellere have det lidt varmt end at fryse. Nu vi er inde på det, fælder den?

Mere
6 år 8 måneder siden #29894 af kelberg
Besvaret af kelberg på emne Yeti vs. Cumulus
Vil tilslutte mig denne tråd
Har selv en panyam 450
Er en fin let sovepose med meget lille pakke volume til en god pris
Virker fint under frysepunktet og en fleece liner i har jeg været ude i minus 11
Cumulus kan bestilles hos producent med speciel mål hvis standard ikke er stort nok
Vil vælge samme producent næste gang og overvejer også en UQ fra dem

Mvh

Kim

Mere
6 år 8 måneder siden #29898 af CStuwitz
Besvaret af CStuwitz på emne Yeti vs. Cumulus
Der er selvfølgelig en lillebitte smule fra syninger mm. Sådan en fældning er helt normal, da der fanges små dun mm i sømlagene (er skrædder, så her er jeg på hjemmebane). Men der er ingen flugt gennem materialet endnu.

Christina Stuwitz

Mere
6 år 8 måneder siden #29899 af Brian-P
Besvaret af Brian-P på emne Yeti vs. Cumulus
Milho: deres dun kvalitet er efter EU standarten og de har certifikat på det. Deres temp rating er deres egen men minder meget om EU standarten siger de.

CStuwitz: ork ja lidt vil der nok altid være. Så længe man ikke er dækket af dun når man vågner ?

Mange tak for inputs fra jer alle sammen!
Tror næsten at det bliver en Cumulus.
Følgende bruger(e) sagde tak: Emilio

Tid til at oprette siden: 0.147 sekunder