Erfaringer med Lavvue ovn ?

Mere
6 år 9 måneder siden #30018 af Mathias B
Hej jeg har lige anskaffet mig en Robens Klondike 6 personers Lavvue med bund der kan lynes op. Jeg vil gerne havde en ovn til vinter brug. Min største bekymring er det sikkerhedsmæssige ved at havde en brændeovn i teltet.
Er der nogen der har erfaringer med ovn i Lavvu ? og hvor meget skal Lavvuen være åben for ikke at få iltmangel? kan man få en alarm til overvågning af ilt og kulilte niveauet ?
Venlig hilsen Mathias

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 8 måneder siden #30019 af Milho
Besvaret af Milho på emne Erfaringer med Lavvue ovn ?
Hej Mathias, en lavvu er perfekt til ovn eller bål (jep - du kan lave bål i en lavvu). Hvis du benytter en ovn, vil den røg du oplever i lavvuen, højst være under optænding. Du skal være opmærksom på at placere isoleringsrøret til skorstenen korrekt, så du ikke brænder hul i lavvuen, men dette er den største bekymring (og ikke særligt svært).

I en Robens Klondike 6, ville jeg enten vælge en Orland Tent Stove eller G-Stove Heat View.

Du kan føre skorstenen ud ad siden på lavvuen. Lav et passende hul i myggenettet og før skorstenen ud denne vej.

Orland ovnen har L-rør med, så den kan du bruge som den er.
G-Stove har L-rør du kan købe, så du kan gøre det samme.

Alternativ: Du kan også skære hul i toppen af lavvuen og købe en isoleringsdims som kan lukkes når ovnen ikke skal bruges (så det ikke regner ind).

Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål.

Vh Christian

Mere
6 år 8 måneder siden #30020 af Milho
Besvaret af Milho på emne Erfaringer med Lavvue ovn ?
Du kan i øvrigt se mere om ovne til telt og lavvu her: www.outsite.org/test-af-outdoor-udstyr/ovne-til-telt-og-lavvu

Vh Christian

Tid til at oprette siden: 0.186 sekunder