- Modtagne Tak: 0
Søger det bedste 4 sæsoners telt
5 år 9 måneder siden #30638
af Snigeren
Søger det bedste 4 sæsoners telt blev oprettet af Snigeren
Ja som overskriften antyder, så søger jeg det bedste telt til 4 sæsoner.
Det skal være til 2 personer, da det skal bruges sammen med min datter som rigtig gerne vil ud i naturen og slappe af i telt og shelter, prisen er ikke så vigtig, det skal bare være godt og nemt at sætte op og gerne med en god størrelse apsis.
Mvh
Snigeren
Det skal være til 2 personer, da det skal bruges sammen med min datter som rigtig gerne vil ud i naturen og slappe af i telt og shelter, prisen er ikke så vigtig, det skal bare være godt og nemt at sætte op og gerne med en god størrelse apsis.
Mvh
Snigeren
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
5 år 9 måneder siden - 5 år 9 måneder siden #30639
af Panie
Besvaret af Panie på emne Søger det bedste 4 sæsoners telt
Hva´ med en lille lavvu ? Evt. med ovn ?
Bare et bud som kunne give mange muligheder ; www.friliv.dk/telte/lavvu/lavvu/onyx-5-bp_5329.aspx
Bare et bud som kunne give mange muligheder ; www.friliv.dk/telte/lavvu/lavvu/onyx-5-bp_5329.aspx
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Panie.
5 år 9 måneder siden - 5 år 9 måneder siden #30640
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Søger det bedste 4 sæsoners telt
Det bedste telt findes ikke.
Der er telte til forskellige opgaver, til forskellige årstider.
Nordisk Halland LW Si ( spejdergear.dk/shop/nordisk-halland-2-6166p.html ) er et godt bud på et telt, som dur 3 sæsoner, og som er let at bære ved vandring. Nemt at slå op. Kan også bruges om vinteren under trægrænsen. Har en ret stor apsis, der rummer 2 rygsække, fodtøj, og stadig plads til at lave lidt mad.
Skal du sejle kajak vil du måske have et selvstående kuppeltelt.
Hvis I hovedsageligt skal afsted om sommeren, er et telt a la MSR, hvor du kan nøjes med at slå inderteltet op, som myggebeskyttelse i godt vejr, et ofte set valg.
Skal I slå telt op i sne på vinterfjeld, ville jeg nok kigge på europe.hilleberg.com/EN/tent/black-label-tents/Hillebergs sorte serie , eller Helsports ekspeditionsserie.
Hvor og på hvilke årstider skal du bruge teltet?
Der er telte til forskellige opgaver, til forskellige årstider.
Nordisk Halland LW Si ( spejdergear.dk/shop/nordisk-halland-2-6166p.html ) er et godt bud på et telt, som dur 3 sæsoner, og som er let at bære ved vandring. Nemt at slå op. Kan også bruges om vinteren under trægrænsen. Har en ret stor apsis, der rummer 2 rygsække, fodtøj, og stadig plads til at lave lidt mad.
Skal du sejle kajak vil du måske have et selvstående kuppeltelt.
Hvis I hovedsageligt skal afsted om sommeren, er et telt a la MSR, hvor du kan nøjes med at slå inderteltet op, som myggebeskyttelse i godt vejr, et ofte set valg.
Skal I slå telt op i sne på vinterfjeld, ville jeg nok kigge på europe.hilleberg.com/EN/tent/black-label-tents/Hillebergs sorte serie , eller Helsports ekspeditionsserie.
Hvor og på hvilke årstider skal du bruge teltet?
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Terje. Begrundelse: indsat et par links
5 år 9 måneder siden #30641
af Snigeren
Besvaret af Snigeren på emne Søger det bedste 4 sæsoners telt
Teltet skal bruges hele året rundt i DK og sverige, har bla kigget lidt på Fjällräven Abisko Endurance 2 efter at have set testen af Abisko Endurance 4 her på Outsite.
5 år 9 måneder siden #30642
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Søger det bedste 4 sæsoners telt
Bare lige: Fjällräven Abisko Endurance 2, har ikke to apsis som 4'eren 
Hvis I bevæger jer på vores breddegrader, så læner jeg mig opad rådene i denne tråd, samt Abisko teltet.
Skal I også nordpå (fjeldet) om vinteren, så vil jeg anbefale telte fra Fjällräven og Hilleberg (4-5 sæsoners).

Hvis I bevæger jer på vores breddegrader, så læner jeg mig opad rådene i denne tråd, samt Abisko teltet.
Skal I også nordpå (fjeldet) om vinteren, så vil jeg anbefale telte fra Fjällräven og Hilleberg (4-5 sæsoners).
Vh Christian
5 år 9 måneder siden - 5 år 9 måneder siden #30643
af Terje
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Besvaret af Terje på emne Søger det bedste 4 sæsoners telt
Ingen tvivl om at Abisko Endurance 2 er et godt og stabilt telt, og også rimelig let med ca. 2500g.
Apsis er stor og lang - kabinen lidt smallere end Nordisk Halland.
Hvis I skal vandre, synes jeg, at vægten betyder meget - og der er Nordisk Halland 1 kg lettere, og kan det meste - men tåler nok mindre vind end Abisko Endurance 2.
Apsis er stor og lang - kabinen lidt smallere end Nordisk Halland.
Hvis I skal vandre, synes jeg, at vægten betyder meget - og der er Nordisk Halland 1 kg lettere, og kan det meste - men tåler nok mindre vind end Abisko Endurance 2.
Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Terje.
Tid til at oprette siden: 0.226 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333