- Modtagne Tak: 0
Søger det bedste 4 sæsoners telt
5 år 9 måneder siden #30644
af Snigeren
Besvaret af Snigeren på emne Søger det bedste 4 sæsoners telt
Det skal efter planen kun bruges i DK og sydsverige.
Vægten er ikke så vigtig for mig, er soldat og det er ikke noget nyt at slæbe på en del oppakning og datteren skal jjo også slæbe på lidt.
Vil jo ikke nægte hende at komme ud i naturen når det nu er noget hun gerne vil.
Vægten er ikke så vigtig for mig, er soldat og det er ikke noget nyt at slæbe på en del oppakning og datteren skal jjo også slæbe på lidt.
Vil jo ikke nægte hende at komme ud i naturen når det nu er noget hun gerne vil.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
5 år 9 måneder siden - 5 år 9 måneder siden #30645
af NOB
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Besvaret af NOB på emne Søger det bedste 4 sæsoners telt
Enig med Terje, det bedste telt findes ikke. Jeg bruger et Tarptent Scarp 2 på vandre, kano og cykelture med min søn på nu 14 år. Det har to indgange, er næsten et 2½ person stort, og står solidt i vind og vejr med en egen vægt på omkring 1,7 kg. Det har været på fjeld i sommer og efterår og på helårs ture i DK og Sydsverige.
Det kan købes her: backpackinglight.dk/tents/2-person-tents/tarpent-scarp-2
Det kan købes her: backpackinglight.dk/tents/2-person-tents/tarpent-scarp-2
Hilsen
Niels
”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll
Min blog om vandring og friluftsliv
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved NOB. Begrundelse: Glemte link
- Troels_Lee
-
- Bruger
-
Less
Mere
- Modtagne Tak: 13
5 år 9 måneder siden #30647
af Troels_Lee
Besvaret af Troels_Lee på emne Søger det bedste 4 sæsoners telt
Skal du kun have et telt til alt så køb et Hilleberg Nallo GT3 (køb 3'eren selvom i kun er 2). Det er det bedste allround telt. Punktum 
mvh
Troels

mvh
Troels
- Kenn
-
- Gæst
-
5 år 9 måneder siden #30649
af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Søger det bedste 4 sæsoners telt
Alle telte er jo et kompromis imellem vægt, styrke, plads osv. Som jeg forstår dit behov, kan jeg dog anbefale dig at kigge på Hilleberg Nallo 3 GT, som jeg har testet:
www.outsite.org/test-af-outdoor-udstyr/t...-hilleberg-nallo-3gt
Til vinterbrug og fjeldbrug, synes jeg det er en fordel at inderteltet kan lukkes af, så man har det lidt varmere. Mange af de lettere telte har store paneler af myggenet i inderteltet som ikke kan lukkes af, og yderteltet går ikke helt ned til jorden, hvilket betyder at det ikke er væsentligt varmere indenfor end udenfor, man slipper kun for vinden. I min test på fjeldet oplevede jeg Nallo 3 GT, som et telt hvor inderteltet er væsentlig varmere end udenfor.
Alternativt kan du også se på det lignende Nordisk Oppland SI, som også er kraftigere i stoffet i forhold til letvægtsmodellerne. Dette har jeg dog ikke prøvet.
www.outsite.org/test-af-outdoor-udstyr/t...-hilleberg-nallo-3gt
Til vinterbrug og fjeldbrug, synes jeg det er en fordel at inderteltet kan lukkes af, så man har det lidt varmere. Mange af de lettere telte har store paneler af myggenet i inderteltet som ikke kan lukkes af, og yderteltet går ikke helt ned til jorden, hvilket betyder at det ikke er væsentligt varmere indenfor end udenfor, man slipper kun for vinden. I min test på fjeldet oplevede jeg Nallo 3 GT, som et telt hvor inderteltet er væsentlig varmere end udenfor.
Alternativt kan du også se på det lignende Nordisk Oppland SI, som også er kraftigere i stoffet i forhold til letvægtsmodellerne. Dette har jeg dog ikke prøvet.
5 år 9 måneder siden #30654
af Snigeren
Besvaret af Snigeren på emne Søger det bedste 4 sæsoners telt
Tror valget står mellem Abisko Endurance 2 og Hilleberg Nallo 3 GT, dog synes jeg et 3 personers er lidt overkill, da jeg også kommer til at gå på ture alene og så er det sgu lidt meget egoistplads i sådan et Hilleberg Nallo 3 GT, men fedt er det.
5 år 9 måneder siden #30659
af Georas
De bedste hilsner
Rasmus
Besvaret af Georas på emne Søger det bedste 4 sæsoners telt
Hej Snigeren
Hvis du vil spare lidt vægt kan jeg anbefale dig Nallo 3, uden GT, dvs apsis er mindre, men med samme plads i inderteltet. Du sparer en teltstang, og har stadig et OK apsis, med plads til et par rygsække, vandrestøvler, en Jetboil, og hvad du ellers har brug for. I GT versionen er der næsten for meget plads, med mindre du er på vintertur, eller forventer uventede gæster til kaffe.
Jeg har selv brugt Nallo 3 til både to og tre personer, og det fungerer godt. Til en alene tur burde du måske købe dig noget mindre.
Hvis du vil spare lidt vægt kan jeg anbefale dig Nallo 3, uden GT, dvs apsis er mindre, men med samme plads i inderteltet. Du sparer en teltstang, og har stadig et OK apsis, med plads til et par rygsække, vandrestøvler, en Jetboil, og hvad du ellers har brug for. I GT versionen er der næsten for meget plads, med mindre du er på vintertur, eller forventer uventede gæster til kaffe.
Jeg har selv brugt Nallo 3 til både to og tre personer, og det fungerer godt. Til en alene tur burde du måske købe dig noget mindre.
De bedste hilsner
Rasmus
Bilag:
Tid til at oprette siden: 0.231 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333