Valg af nyt telt - fjällraven?

• Kenn
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden #30980 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Valg af nyt telt - fjällraven?
Hilleberg Nallo 3 GT er som Nordisk Oppland 3 LW med hensyn til plads, men kraftigere og stærkere med vind og til fjeldbrug. Teltet har detaljer såsom mulighed for dobbelte teltstænger, en stor indgang til høje personer osv.

Der ligger en test jeg har lavet på:

Personligt må jeg sige at teltet, nok er det bedste fjeldtelt jeg har prøvet til dato. Men det er jo også fint til brug i DK.

Det eneste jeg vil sige er at store tunneltelte kræver plads. Det betyder at er man på tur i skove, er det noget sværere at finde en teltplads, for man skal finde et nogenlunde fladt område på 2*4 meter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 3 måneder siden #30981 af miko
Besvaret af miko på emne Valg af nyt telt - fjällraven?
spejdergear.dk/shop/helsport-fjellheimen-7892p.html

Kunne også være en mulighed. Lav vægt masser af plads også med alle pløkker ??

Miko
Følgende bruger(e) sagde tak: thegeographer

Mere
6 år 3 måneder siden - 6 år 3 måneder siden #30984 af thegeographer
Uhh... det fortsætter med gode forslag. Mange tak! Nøj, hvor synes jeg det er svært at vælge :-) Det var ikke nogen hel dårlig idé med den der "teltmesse" i slutningen af april.
Det der nok har fået mig lidt til at tvivle på om jeg vil ofre så mange penge på Oppland er at jeg som nævnt lå i telt i sommers helt ude ved Vestkysten (vandrede langs kysten Løkken --> Skagen) og én nat fik vi vindstød i stormstyrke og der var jeg virkelig ikke glad for mit Nordisk Telemark 2LW's "udseende". Teltet blev blæst godt og grundigt "fladt" selvom jeg strammede op så godt jeg kunne og selvom jeg havde fundet godt med læ. Og så tænker jeg jo straks at et endnu større telt fra Nordisk's letvægtstelte ville være endnu mere risikabelt. Synes måske i virkeligheden at det næsten er for "fint" mit Telemark 2lw (men det holdt jo fint nok...)
Men vægten er jo også en faktor og du Milho har testet det på fjeldet endda...
Og så er der Kenns Hilleberg. Der må jeg indrømme jeg godt kan lide indgangen. Måske burde jeg skrive det i en pm, men jeg synes det er nogle super gode tests du laver, Kenn! (det kan man da godt tillade sig at skrive offentligt :-) )
Jeg skal lige have læst lidt mere på den der Helsport, Miko. Den havde jeg ikke set før, men spec-mæssigt ser den jo rigtig interessant ud!

Jeg skal nok skrive hvad det ender med :-)
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved thegeographer.

Mere
6 år 3 måneder siden #30985 af Panie
Besvaret af Panie på emne Valg af nyt telt - fjällraven?
Enig i det der med Kenn´s gode tests. Der er lidt "Thomas Vinding-ro" over den stemme der". Man slapper af og det foregår så behageligt,roligt og tilbagelænet ! Sådan Kenn (og så skulle der være en smiley, men det kan jeg ikke finde ud af siden forummet ændrede udseende) !

Mere
6 år 3 måneder siden #31000 af Ennamaria
Jeg kaster lige en helt anden telttype ind her:
TarpTent Stratospire. backpackinglight.dk/tents/2-person-tents...outSession=undefined

Det kan sættes op med vandrestave, eller teltstænger, hvis man ikke bruger vandrestave.
Det er meget vindstabilt. Jeg har haft det med på fjeldet i særdeles hård vind. Det fladede ikke ud, og pladsen indenfor blev overhovedet ikke påvirket.
Vægten er meget lav: ca. 1,4 kg for et 2-personers, og der er god plads i teltet og to store apsis. OBS, man bør vælge "solid inner" - mesh indertelt er for luftigt i blæsevejr.
Det kræver ikke så meget plads at sætte op som et tunneltelt.

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne

• Kenn
  • Gæst
  • Gæst
6 år 3 måneder siden #31032 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne Valg af nyt telt - fjällraven?
Tak til Geographer og Panie altså :) I er for flinke :)

Jeg kan tage mit Hilleberg Nallo 3 GT med på Outsite Festivalen, hvis nogen gerne vil se det. Bare pas på man bliver hurtig forelsket, som jeg selv måtte sande ;)

Tid til at oprette siden: 0.170 sekunder