- Modtagne Tak: 0
30 år gammel sovepose vs ny
4 år 3 måneder siden #32600
af SnitteBo
30 år gammel sovepose vs ny blev oprettet af SnitteBo
Hej
Jeg planlægger at deltage på min første vandretur her i april. Har være en tur i skabet og fundet min 30 år gamle fiber ajungilak sovepose frem.
Den fylder godt nok meget (25x45cm vol ca. 22l). desværre står der ikke noget om komforttemperatur på dem, så måske det er en vinter pose i denne størrelse.
Mit spørgsmål går på om de nye og moderne sovepose (med ny udviklet fiber fyld osv) er lige så varme til trods for at de fylder det halve?
Eller er det er meget varm vinterpose jeg har?
Mvh
SnitteBo
Jeg planlægger at deltage på min første vandretur her i april. Har være en tur i skabet og fundet min 30 år gamle fiber ajungilak sovepose frem.
Den fylder godt nok meget (25x45cm vol ca. 22l). desværre står der ikke noget om komforttemperatur på dem, så måske det er en vinter pose i denne størrelse.
Mit spørgsmål går på om de nye og moderne sovepose (med ny udviklet fiber fyld osv) er lige så varme til trods for at de fylder det halve?
Eller er det er meget varm vinterpose jeg har?
Mvh
SnitteBo
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
4 år 3 måneder siden #32604
af ltlt
Besvaret af ltlt på emne 30 år gammel sovepose vs ny
Der er sket rigtig meget med fiberfyld de sidste mange år. Vægt og volumen er mere end halveret
- Eventyrinorden
-
- Bruger
-
- Friluftslivs entusiast der brænder for lokale eventyr! Følg mig på : www.facebook.com/Eventyrinorden og Instagram: www.instagram.com/Eventyrinorden
4 år 3 måneder siden #32612
af Eventyrinorden
-Norden er fyldt med eventyr !
www.facebook.com/Eventyrinorden/
Besvaret af Eventyrinorden på emne 30 år gammel sovepose vs ny
som @ltlt skriver så er der sket meget. Og der er sikker også sket en del med din gamle 
Ikke mindst har du sikker ændret behov.
Når det kommer til at invistere i ny pose, så er der nok mange forskellige skole på hvordan man finde den bedste.
Men jeg vil anbefale dig at se efter en du kan bruge til sommer, så let som mulig. Så er der lettere at finde en varmere som sammen med den lette sommer pose skal dække de 3 andre sæsoner.
Håber du finder en go pose.
men du kan jo altid tage en teste nat i den gamle om ikke ander for hyggen og mindernes skyld:)

Ikke mindst har du sikker ændret behov.
Når det kommer til at invistere i ny pose, så er der nok mange forskellige skole på hvordan man finde den bedste.
Men jeg vil anbefale dig at se efter en du kan bruge til sommer, så let som mulig. Så er der lettere at finde en varmere som sammen med den lette sommer pose skal dække de 3 andre sæsoner.
Håber du finder en go pose.
men du kan jo altid tage en teste nat i den gamle om ikke ander for hyggen og mindernes skyld:)
4 år 3 måneder siden #32615
af SnitteBo
Besvaret af SnitteBo på emne 30 år gammel sovepose vs ny
Hej
Tak for input
men @Eventyrinorden tror ikke helt jeg forstå hvad du mener med at finde en sommerpose først. du mener vil ikke at jeg skal sove i 2 poser?
Tak for input
men @Eventyrinorden tror ikke helt jeg forstå hvad du mener med at finde en sommerpose først. du mener vil ikke at jeg skal sove i 2 poser?
- Eventyrinorden
-
- Bruger
-
- Friluftslivs entusiast der brænder for lokale eventyr! Følg mig på : www.facebook.com/Eventyrinorden og Instagram: www.instagram.com/Eventyrinorden
4 år 3 måneder siden #32616
af Eventyrinorden
Besvaret af Eventyrinorden på emne 30 år gammel sovepose vs ny
Hei snittebo
Jo når det er koldest.
erfaring sig at det er lettere at finde en tresæsons pose til danske forholde hvis man tænker de tre sæsoner som: efterår,vinter og forår.
Og så har en sommer pose.
på den måde får du den letteste pose muligt til den sæson hvor de fleste har flest udedøgn. Og med den lette sommepose og den lidt større tre sæson pose i kombination har du en utrolig varm vinter pose. som samtidig kan hjælpe med kondens problematikken på vinteren.
Jo når det er koldest.
erfaring sig at det er lettere at finde en tresæsons pose til danske forholde hvis man tænker de tre sæsoner som: efterår,vinter og forår.
Og så har en sommer pose.
på den måde får du den letteste pose muligt til den sæson hvor de fleste har flest udedøgn. Og med den lette sommepose og den lidt større tre sæson pose i kombination har du en utrolig varm vinter pose. som samtidig kan hjælpe med kondens problematikken på vinteren.
Tid til at oprette siden: 0.198 sekunder
-
-
- Forsikning/redn...
- Hej, Vi skal gå 7 dage på Kungsleden...
-
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333