Underlag til telt på fjeldtur

Mere
4 år 1 måned siden #32892 af Troels_Lee
Hej Anders

Fedt at du kaster dig ud i fjeldlivet, du kan godt glæde dig!

Normalt ville jeg sige at et footprint er en luksus og ikke nødvendigt. Har haft >12 ugers overnatning på nordisk fjeld i mit sommertelt (Nallo GT3) og bunden er en stand hvor jeg overvejer at skifte inderteltet om 2-3 sæsoner. Kan dog se at bunden på nordisk teltene er ca 3 gange så tynde som på Nallo'en så måske du skal undersøge hvad et nyt indertelt koster ved Nordisk og så afveje om det er vægten værd at skulle skifte det ud om nogle år? Hele pointen med et meget let telt som det du har købt går lidt fløjten hvis du slæber et footprint med der næsten vejer 50% af egenvægten...

Min erfaring er at betingelserne i de nordiske fjelde ikke slider så frygtelig meget på et telt men kommer man derimod op i det højalpine miljø (fx Nepal) hvor det er er umuligt ikke at sove på sten og få fint støv i lynlåsene så går det hurtigt den forkerte vej.

God tur når du kommer dertil!

mvh
Troels

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 4 uger siden #32917 af Anders B
Tak for ideer og indspark. Efter lidt overvejelse og granskning af pakkelisten (og i særdeleshed vægten) er jeg kommet frem til at footprint (eller lign.) kommer i nice-to-have bunken og hvis jeg så skønner at jeg har plads (og kræfter) til det, så kommer det med. Ellers så går det nok også endda. Det er dejligt at høre forskellige meninger og erfaringer. Så tak for det. :-)

• Eventyrinorden
  • Bruger
  • Bruger
  • Friluftslivs entusiast der brænder for lokale eventyr! Følg mig på : www.facebook.com/Eventyrinorden og Instagram: www.instagram.com/Eventyrinorden
Mere
4 år 2 uger siden #32951 af Eventyrinorden
Dette er endnu en stemme til selvklips underlaget.
jeg syntes for det 1. at dem der er fra frabrikanten er dyre. Og dernæst syntes jeg at jeg får en god mobilitete i de selvklippede løsninger.
heg lægge det under inderteltet hvis der er stenet eller føler der risiko for skader. Ellers kan jeg lægge den i apsis hvis der vådt og jeg gerne vil have lidt mere tør opbevaring, dette gælder særligt mindre telt hvor pladsen i inderteltet er begrænsede. Og sidste men ikke mindst så bruge jeg den til at pakke ud af telte på om morgen hvis der er vejr til det, så er det lettere at finde tingende når de skal i tasken.
Hvis det regner så plukke jeg inderteltet ned først og tørre det af så godt som muligt, og der efter tørre jeg ydder telte af på indersiden. Så er det dejligt at kunne kravle rundt på presseningen. Så slæber jge mindst muligt vand med videre.

-Norden er fyldt med eventyr !
www.facebook.com/Eventyrinorden/

Tid til at oprette siden: 0.192 sekunder