Underlag til telt på fjeldtur

Mere
4 år 1 måned siden #32855 af fætter guf
Jeg har en dårlig erfaring du ikke behøver gentage.
grønne presenninger, de er på ingen måde vandtætte hvis man bruger dem som underlag, og det er ikke de billige fra onkel harald jeg snakker om, men dem man kan købe i et byggemarked som Stark og XL-byg's proff afdeling.
De klare med armering i er helt tætte og lækre, men vejer en krig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 1 måned siden #32856 af Brøndum
Det må du lige forklare nærmere. De billige grønne fra onkel Harald er de samme som også kan købes i Stark og XL-Byg. Er det nogle andre modeller du snakker om?

Mere
4 år 1 måned siden #32858 af fætter guf
modellen fra harald er meget tynd og man kan se igennem. de "professionelle" grønne presenninger er lige lidt tykkere, man kan ikke se igennem men de er stadig ikke tætte. Byggemarkeder som XL-byg har de grønne presenninger i flere kvaliteter sidst jeg så efter for mange år siden billigeste var stadig noget tættere end den fra harald jeg så på før påske.

Mere
4 år 1 måned siden #32866 af bennyh
Besvaret af bennyh på emne Underlag til telt på fjeldtur
Jeg har klippet et footprint ud af et af de billige grønne underlag fra Harald Nyborg. Footprintet er klippet så det passer til teltet, altså også apsis. Jeg bruger det til et Fjällräven Abisco Lite 3. Det vejer 300 g. Jeg har ikke oplevet problemer mht. vandtæthed. Men prøv det hjemme i haven, det er en beskeden udgift på 40-50,-.

Mere
4 år 1 måned siden #32867 af Anders B
Det er jo noget af en vægtbesparelse i forhold til et "originalt" footprint :-)
Jeg er jo interesseret i at beskytte bunden af teltet mod småsten, skarpe kanter osv. Jeg har testet teltet i regnvejr og bunden er tæt som den er. Men jeg er interesseret i at høre hvad I andre medbringer på fjeldtur. Har i footprint med (hjemmelavet eller købt) eller er det "Overflødig vægt".
Men indtil videre er jeg rigtig glad for alle de forskellige bud der er kommet, og modellen med en tilpasset pressenning (evt med nye syninger og øjer) burde jeg da selv have overvejet ;-) Mvh Anders

Mere
4 år 1 måned siden #32871 af Simon
Besvaret af Simon på emne Underlag til telt på fjeldtur
Jeg passer på mine ting, de er som regel ret dyre i indkøb, men de er også købt for at blive brugt. Jeg kigger efter diverse store sten og skarpe kanter inden jeg slår teltet op, og jeg har aldrig haft problemer med huller i bunden af teltet. ( 10-12 fjeldture )
Skulle der komme et lille hul, så vil jeg give det en lap og så har teltet et minde om en god tur....

Tid til at oprette siden: 0.223 sekunder