Primitive teltplads ved Kristiansand

Mere
11 år 2 uger siden #457 af Berk
Er der nogen der kunne have oplysninger om der er primitive teltpladser i nærheden af Kristiansand. Jeg tager derop for at klatre en enkelt dag ved Storheia, før jeg fortsætter videre mod Stavanger. Tænker at klatre hele dagen og så evt. finde et sted at slå teltet op i nærheden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 uger siden #461 af Berk
Det er jeg faktisk lidt i tvivl om. Tror ikke det er så frit som det er i Sverige mht til allemandsret. Ellers havde jeg nemlig tænkt at jeg bare kunne finde soveposen frem ude ved klippen og sove der, men det tror jeg nemlig ikke er tilladt. Har ikke set det nogle steder, men der er noget der siger mig at jeg engang har fået det fortalt. Og jeg ville helst ikke falde i unode.

Mere
11 år 2 uger siden - 11 år 2 uger siden #464 af JK
Det er et super dejligt område med massere af muligheder for at telte ½ times gang fra byen, i området i Kristiansand kommuneskog. Du kan komme op i området fra Ravnedalen - som Ljunggren også fortæller så er der allemannsret! Du må ligge to nætter på samme sted, derefter skal du flytte dig.
Jeg fandt et lille boltet område tæt på byen, her er fire, fem ruter velholdte:
maps.google.dk/maps?saddr=58.171828,7.94...ft&mrsp=0&sz=17&z=17

Der er også massere af muligheder for at købe gas i byen, men husk at en enkelt dåse bønner koster omkring 45 kr - så ta mad med hjemmefra, hvis det er muligt ;)

Billedet er fra området og taget i sidste weekend.

Bilag:
Sidste redigering: 11 år 2 uger siden ved JK.

• Fjeldabe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 uger siden #465 af Fjeldabe
Besvaret af Fjeldabe på emne Sv: Primitive teltplads ved Kristiansand
Når du nu skal klatre, var det jo nærliggende at høre med de lokale - ckk.no der er både forum og kontaktoplysninger på nettsiden. Her kan du helt sikkert få information om access problematikker, hensyn til grunneier og evt. serlige forhold mht. overnatning ved klatrefeltet.
Alternativ kan du prøve brattesider.no eller steepstone.com

Mere
11 år 2 uger siden #467 af Berk
Takker. Det kan klart bruges.

Mere
11 år 2 uger siden #470 af Otto
Joda Norge har allemannsrett på samme måte som Sverige, Finland og Island. Hos oss er regelen at du bør ha 150 meter avstand til bebodde hus/hytter og at du ikke må telte på dyrket mark. Merk at et plantefelt for skog kan være vanskelig å se men det regnes altså som dyrket mark.

Man skal ikke i alle gjestebud fare, og ikke til alle skjettord svare.

Tid til at oprette siden: 0.218 sekunder