Indførsel af fødevare til Island via fly?

Mere
11 år 2 dage siden #877 af AWaarst
For første gang skal vandreferien tilbringes på en destination hvor det kræves fly at komme til, nemlig Island. Derfor er jeg kommet i tvivl om hvordan reglerne er ved indførsel af fødevare dertil.

Jeg ved at de islandske myndigheder er strikse over for specielt indførsel af heste og fiske grej men syntes ikke jeg har kunne finde noget om mad. Har forsøgt at søge lidt på forskellige flyselskabers hjemmesider samt mast.is som er Iceland Food and Veterinary Authority for info.

I mit tilfælde handler det om, min makker og jeg havde tænkt os, at handle al proviant ind hjemmefra Danmark, så vi kunne ta’ fra lufthavnen direkte ud i naturen uden først at skulle til at ud og shoppe(anden end selvfølgelig gas til køkkenet). Derfor handler det om at vi ville have indkøbt havregryn/mysli, skummetmælkspulver, pulversuppe, pulverkartoffelmos, nødder, rosiner, chokolade og frysetørret retter.
Dette i sig selv mener jeg ikke der er nogle problemer i at indfører, vel?

Men normalt plejer jeg at pakke morgenmad og frokost i små portionsstørrelser så de er nemmere at tilberede i felten. Men dette kunne jeg forstille mig at de Islandske toldere ikke var helt tilfreds med da der jo ikke ville være adgang til emballage med produkt information.

Har i nogle erfaringer eller bare gode råd til emnet?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 2 dage siden #879 af pedro
Jeg tror ikke det er noget problem. Jeg har altid pakket i dagsrationer. Er blevet hevet tilsiden en gang deroppe (Akureyri) og der var de mest obs på om jeg havde cigaretter og alkohol (de åbnede dog ikke rygsækken).

Mere
11 år 2 dage siden #880 af AWaarst
Jamen det lyder jo helt genialt så kan vi jo bare gøre som vi plejer!

if it ain't broke don't fix it!!! B)

Mere
11 år 2 dage siden #882 af JK
Jeg tror kun at det gælder kød - tørret madvare må man gerne bringe ind i landet. Der er ellers massere af muligheder for at handle i Island og i kommer lige forbi en masse muligheder, hvis i skal omkring med offentligtransport.

• Quest
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 dag siden #943 af Quest
Blev ikke selv tjekket i tolden da jeg var deroppe, men havde samme tanker som dig. Her er et link til toldvæsnet.
www.tollur.is/default.asp?cat_id=301

Mere
11 år 23 timer siden #955 af JK

Quest skrev: Blev ikke selv tjekket i tolden da jeg var deroppe, men havde samme tanker som dig. Her er et link til toldvæsnet.
www.tollur.is/default.asp?cat_id=301

"Among articles which are prohibited from importation are the following types of products:
Uncooked meat and various meat products e.g. dried meat, uncooked smoked ham, bacon, saddle of pork, smoked uncooked sausages (e.g. salami), uncooked poultry etc.Meat and meat products have to be fully cooked in order to be allowed into the country."

Du kan tage noget frysetørret med og handle i Reykjavik. Hvis i skal med offentligt transport så skal i med stor sikkerhed vis Reykjavik busterminal. I området omkring den er der massere af indkøbsmuligheder.

Hvis i lander om aftnen og ikke har planer for jeres første overnatning, så kan jeg varmt anbefale Alex - dødsygt, men der er mulighed for at blive hentet i lufthavn, overnatte og købe gas.

Tid til at oprette siden: 0.209 sekunder