16-18/11: Weekendtur i Skåne, ca. 40km

Mere
11 år 4 uger siden - 11 år 4 uger siden #5355 af Jens
Forslag til rute:
kartor.eniro.se/m/9Ke7t

Fredag
Parkering ved stranden i Breanæs hvor vi også ofte holder, når vi skal på kanotur i Immeln.
WGS84: 56.27756, 14.30477 (RT 90: 6239848, 1407057).

Herfra små 5km vandring ad Skåneleden til overnatning i sydenden af søen Farlången.
WGS84: 56.30047, 14.27650 (RT90: 6242438, 1405363).
Da det hele vejen er ad Skåneleden burde det være letvandret og dermed vel egnet til vandring i mørke, som vi jo desværre bliver nødt til om fredagen, da vi først er fremme ved Breanæs omkring kl. 17. Plus-minus.

Lørdag
22-25km bliver det til denne dag.
Nordpå vest om Farlången (Skåneleden og småveje), vest om Rolstorpssjön (ca. 5km uden for sti), nordpå langs vestkysten af Vesslarpssjön og derefter sydpå langs østbreden af Vesslarpssjön (Skåneleden). Vestover langs Skåneleden til overnatning i sydenden af Strönhultssjön eller nordenden af Immeln.
Ca. WGS84: 56.33063, 14.34942 (RT90: 6245698, 1409947)

Søndag
Formodentlig omkring 10-12km, men det meste af ruten er ned langs vestbredden af Immeln uden for stier og over et par vandløb, så der er potentiale for nogle omveje eller småbesværlige passager.

Ovenstående er kun et oplæg og vi kan sagtens vælge en anden rute på forhånd eller undervejs alt efter vejr, evner og terræn.
Sidste redigering: 11 år 4 uger siden ved Jens.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
11 år 4 uger siden #5356 af kelberg
lyder ok for mig Jens og knægten har ingen stemme ;) Ser frem til lidt udeliv :)

mvh Kim

Mere
11 år 3 uger siden #5394 af Andreas O
det ser ud som en rigtig god tur, jeg melder desværre fra !
det passer ikke ind i kalenderen men jeg håber i får en rigtig god tur der oppe i det skånske :D

Mere
11 år 3 uger siden #5428 af NOB
Ja, jeg springer også fra. Det passer desværre ikke sammen, ånden var redebon, men desværre sneg der sig en lille ting ind, som kaldes det virkelige liv.

God tur.

Hilsen
Niels

”Friluftsliv handler mye om å inspirere til et rikt liv med enkle midler”, Helga Synnevåg Løvoll

Min blog om vandring og friluftsliv

• Kenn
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 uger siden #5429 af Kenn
Besvaret af Kenn på emne 16-18/11: Weekendtur i Skåne, ca. 40km

NOB skrev: Ja, jeg springer også fra. Det passer desværre ikke sammen, ånden var redebon, men desværre sneg der sig en lille ting ind, som kaldes det virkelige liv.

God tur.

Kender godt den der virkelige liv, rammer også mig tit :sick:

Mere
11 år 3 uger siden #5432 af kelberg
Hmm den er da ikke nogen i dette forum der ligger under, vi er alle frie fugle ;-) di da di dum :-)

Tid til at oprette siden: 0.179 sekunder