3 dages tur i Marsken

Mere
10 år 5 måneder siden #11511 af LarsM
Besvaret af LarsM på emne 3 dages tur i Marsken

vandrefalken skrev: det syd-/vestlige Jylland - bjergfrit

Har du aldrig hørt om Sønder Farup og Vester Vedsted Bjergplantager?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• hniels44
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #11512 af hniels44
Besvaret af hniels44 på emne 3 dages tur i Marsken
Vil nu godt støtte Vandrefalkens udsagn om det bjergfrie område. ;)

Fakta:

Dag 1, bevæger vi os i niveau -3m til +4m over dansk normal 0

Dag 2: mellem 0 og + 5 m over dansk normal 0

Dag 3: mellem 0 og +10

Men derfor skal det nok blive en fed tur alligevel.

Vi ses derude, og der er stadig mindst 1 plads ledig

//hniel44

Mere
10 år 5 måneder siden #11637 af vandrefalken
Besvaret af vandrefalken på emne 3 dages tur i Marsken
Vejrudsigten for området fra i dag onsdag ser jo "strålende" ud.

Man skal måske tage shorts og badebukser med ? - nu hvor bjergstøvlerne og højdemåleren er sparet væk !

Glæder mig - en rigtig vadetur i vandrehavet - eller var det omvendt - vandretur ved vadehavet. Lige meget - - - vi vader et stykke - med ellers uden vaders - ved vadehavet.

See you Guys tomorrow - for "karrysuppe med grønt og rejer" samt pasta-pesto plus bøffer i/på wok. Det er vel en letvægtstur..............

• hniels44
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden - 10 år 5 måneder siden #11652 af hniels44
Besvaret af hniels44 på emne 3 dages tur i Marsken
Først tak til Vandrefalken for en rigtig lækker bespisning i shelteret v/ Tønder torsdag aften.
Et meget specielt shelter, der ikke var spor for tæt, men til gengæld kunne vi have bål inde i shelteret til at lave den lækre wok mad på. Tak.

Skulle nok have taget de omtalte badebukser på. Vejrudsigten holdt nemlig stik.
2 dage i regntøj og især fredag med strid vind er hårdt. Der er faldet så meget vand i marsken, at teltning er stort set umulig, lige meget hvor, for der står blank vand over det meste. Planen gik jo på teltning lørdag aften, så det gav en ufordring, som vi også havde fundet en utraditionel løsning på.

Efter 25 km fredag kom vi op til shelterne i Højer. Heldigvis var de ikke i brug. Det blev nemlig en endog særdeles regnfuld nat. Fik en vejrmelding i aftes med varsling af hård vind og meget vand på vestkysten søndag, så der var lidt at tænke på da vi gik i seng.

Efter lidt rådslagning i morges, valgte to af deltagerne at gå en anden kortere vej retur til Tønder, for at hente bilerne, mens vi to andre tog det meste af dagens planlagte rute op til diget nord for Ballum Vesterende. Det blev godt 19 km, igen i l...e vejr. Der lod vi så turen slutte.

Alligevel har vi haft en, synes jeg, fed tur, men det er jo ikke mig der skal evaluere. :-)

Vidåen, marsken, Rudbøl Sø, den specielel grænsedragning i Rudbøl. Ilmarch ud til det sydvestligste punkt i Jylland, Grænseovergangen Siltoft. Der er bare ingen ting ud over får og fugle i hobetal.
Lange lige linjer på digerne, Vadehav, smukke huse i Højer og Ballum osv

Vi starter sgu bare i Ballum næste gang.

Tak til deltagerne for en fed oplevelse. I var gode at have med på tur. Vejr og helbred er vi jo nu engang ikke herrer over. I skal være velkomne næste gang jeg kalder til tur

VH

hniels 44

PS: Hvis du finder et par stålbriller i shelteret i Højer, vil jeg gerne have dem igen ;-)
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved hniels44. Begrundelse: stavefejl

Mere
10 år 5 måneder siden #11653 af Henrik
Besvaret af Henrik på emne 3 dages tur i Marsken
Enig super tur.

henrik

Mere
10 år 5 måneder siden #11655 af vandrefalken
Besvaret af vandrefalken på emne 3 dages tur i Marsken
TAK hr niels - for en fantastisk godt planlagt tur. Jeg viste ikke man kunne gå sådan i Danmark - og få sådan en udeoplevelse. TAK. Håber man kan tillade sig at støde til en anden gang - vandregang.

Udkantsområdet vadehavet var virkelig en øjenåbner. Kun få ved vist, hvor øde egne der findes i DK.

Tak til alle de deltagende - for et super socialt samvær.

Tid til at oprette siden: 0.241 sekunder