Kanotur i Sydsverige, 15. - 18. maj

Mere
10 år 1 måned siden #15232 af Terje

Ljunggren skrev: Tror du kød kan holde sig så længe?

Har I ikke et kolli med køletasker med til jeres køller?? ( :evil: :whistle: :pinch: )

Se min hjemmeside
fjeldvandrer.dk/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
10 år 1 måned siden #15239 af Andersen80
Jeg er også gerne med på fællesmad torsdag og fredag.

Lørdag laver jeg bare mad til mig selv. For som Ljunggren hentyder i sin sidste besked, så har kød nok ikke så godt af at ligge til lørdag aften (medmindre at søvandet er max 5 grader og man bruger det som køleskab :) )

Så for at få madplanen på plads, kunne det være, at vi lige skal opsummere, hvad folk har skrevet i tråden indtil nu.

THH har skrevet noget om en vikingegryde til torsdag aften, men jeg er lidt i tvivl om det er til alle (12-14 pers.)?

Syberg har skrevet, at han gerne vil stå få noget Dutch Oven Pizza eller noget wokmad. Det lyder super godt og spændende, da jeg ikke selv er klar over, hvad en Dutch Oven Pizza er :) Skal du evt. have hjælp til tilberedningen eller har du brug for, at andre medbringer nogle ingredienser, så råb endelig højt.

Birkely har skrevet, at han gerne vil tage en lammekølle og et stykke oksekød med, og samtidig opfordret til, at der er nogle andre, der så medbringer noget tilbehør. Jeg kan godt medbringe bagekartofler (de kan jo bare ligge i noget staniol i bålet), smør (det går jo godt til) og noget salat.

Så en foreløbig madplan kunne evt. se ud som nedenstående:

Morgenmad og frokost står man selv for.

Torsdag aften: Lammekølle og oksekød med bagekartofler og salat. - Birkely og Andersen80 sørger for maden og jeg går ud fra, at der nok skal være rigligt med hænder til hjælp med tilberedningen.

Fredag aften: Dutch Oven Pizza eller wokmad. Syberg og evt. nogle flere sørger for maden. Syberg du må som sagt lige skrive, hvis der er nogen, som skal medbringe ingredienser.

Lørdag aften: Individuel madlavning.

Som jeg tidligere har skrevet i tråden, så er det min første kanotur og ovenstående er kun et forslag. Så hvis der er andre forslag eller kommentarer, så kom endelig med dem. Folk må også meget gerne bare lige skrive om de evt. synes, at ovenstående lyder som en fornuftig madplan. Vi skal jo snart afsted, så vi skal jo til at få det på plads. Glæder mig til turen :)

Mere
10 år 1 måned siden #15242 af Andersen80
Som sagt, så var det kun et forslag og et forsøg på at skabe et overblik :)

Men nu kan jeg da godt se, at lammekølle måske ikke skal være på menuen torsdag aften.

Vi kan jo evt bare bytte rundt på menuen torsdag og fredag????

Jeg kan også sagtens medbringe en omgang pølser til torsdag aften, hvis det skal være nemt og hurtigt. Så skal der bare være en eller flere som vil stå for tilbehør.

Alle forslag er velkomne :)

Mere
10 år 1 måned siden #15250 af Nop

Ljunggren skrev: Tror du kød kan holde sig så længe?

Enten bliver kødet frosset også har jeg en kølebok med is i, som jeg ved at det kan holde 3 dage. Ellers ryger den på grillen 2. Dag, har ik helt lag min madplanEndnu :)
Følgende bruger(e) sagde tak: THH

• THH
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
10 år 1 måned siden #15254 af THH
Besvaret af THH på emne Kanotur i Sydsverige, 15. - 18. maj
Hej Alle.
Laver selvfølgeligt Vikingegryde til alle som vil være med. Som sagt laver jeg det dagen i forvejen, så det kun skal varmes + laves ris. jeg er helt med på lammekøller om lørdagen ihht NOB's anvisning. Glæder mig allerede :lol: Er også med på fællesmad om fredagen, men vil godt vide hvad det er i forvejen, da min sjæl er lidt overfølsom over for ost :sick: :silly:

Mere
10 år 1 måned siden #15257 af Andersen80
Jamen skal den så ikke bare stå på vikingegryde som fællesmad torsdag aften. Jeg har lige googlet det - lyder lækkert, så den vil jeg helt sikkert gerne være med på :)

Skal jeg evt. medbringe ris? og i så fald hvad passer bedst til - parboiled eller jasmin ris eller ???

Men hvis vi først skal have den berømte lammekølle lørdag, så kan det være, at salaten skal skiftes ud med noget brød :)

Tid til at oprette siden: 0.167 sekunder