- Modtagne Tak: 4
"Ekstrem" vandring
8 år 7 måneder siden #19285
af Sheldorin
"Ekstrem" vandring blev oprettet af Sheldorin
Hej alle,
Jeg har gennem længere tid pønset lidt på en idé. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at samle nogle mennesker som er interesseret i march/vandring over længere distancer, og her tænker jeg blandt andet på hærvejsmarchen, Nijmegen og dodentocht som de første udfordringer. Senere kunne det være sjovt at oprette sine egne race, hvor titlen er ekstrem/ultra.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at bygge det på filosofien fra Adventure Race, men hvor distancerne tilbagelægges som march, og længden appelere til at man går og ikke løber. Desuden tænker jeg, at de ting man deltager i eller det vi arrangere, skal gennemføres i mindre hold, som sammen bærer hinanden til mållinjen. Ved egne arrangementer tænker jeg at ruten ikke er lagt, men man får nogle checkpoints og et mål tegnet på et kort. Vejen er dermed op til gruppen af fastlægge. Der vil blivet gået dag og nat, og det vil blive hårdt, og her skal de enkle teams lære at håndtere disse situationer, præcist som var det et adventure race, men her bare i en måske nok lidt blødere udgave.
Jeg tænker at oprette en facebookside, hvor "medlemmerne" kan snakke om alt muligt som grej, tøj, træning, ernæring osv. og hvor man kan holde kontakten og gejsten oppe og arrangere fælles træningsture osv.
Jeg er selv fra Holbæk, og kender i hvert fald én anden som er frisk på det, men jeg håber der er en masse der har lyst til at tilslutte sig ideen, og træne op til dette lidt mere ekstreme
Har det overhovedet nogen interesse hos nogle andre end mit lille eventyr-gen?
Jeg ser virkelig frem til at høre noget respons og i er velkommen til skrive til mig privat på rasmus.btk @ gmail.com.
De bedste hilsner
Rasmus
Jeg har gennem længere tid pønset lidt på en idé. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at samle nogle mennesker som er interesseret i march/vandring over længere distancer, og her tænker jeg blandt andet på hærvejsmarchen, Nijmegen og dodentocht som de første udfordringer. Senere kunne det være sjovt at oprette sine egne race, hvor titlen er ekstrem/ultra.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at bygge det på filosofien fra Adventure Race, men hvor distancerne tilbagelægges som march, og længden appelere til at man går og ikke løber. Desuden tænker jeg, at de ting man deltager i eller det vi arrangere, skal gennemføres i mindre hold, som sammen bærer hinanden til mållinjen. Ved egne arrangementer tænker jeg at ruten ikke er lagt, men man får nogle checkpoints og et mål tegnet på et kort. Vejen er dermed op til gruppen af fastlægge. Der vil blivet gået dag og nat, og det vil blive hårdt, og her skal de enkle teams lære at håndtere disse situationer, præcist som var det et adventure race, men her bare i en måske nok lidt blødere udgave.
Jeg tænker at oprette en facebookside, hvor "medlemmerne" kan snakke om alt muligt som grej, tøj, træning, ernæring osv. og hvor man kan holde kontakten og gejsten oppe og arrangere fælles træningsture osv.
Jeg er selv fra Holbæk, og kender i hvert fald én anden som er frisk på det, men jeg håber der er en masse der har lyst til at tilslutte sig ideen, og træne op til dette lidt mere ekstreme

Har det overhovedet nogen interesse hos nogle andre end mit lille eventyr-gen?

Jeg ser virkelig frem til at høre noget respons og i er velkommen til skrive til mig privat på rasmus.btk @ gmail.com.
De bedste hilsner
Rasmus
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
8 år 7 måneder siden #19286
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne "Ekstrem" vandring
Uden at afslører for meget lige nu er Outsite i gang med at planlægge en "ekstrem march" med en af de kendte vandreruter i Danmark 
Vi får nok noget mere på plads i næste uge

Vi får nok noget mere på plads i næste uge

Vh Christian
Følgende bruger(e) sagde tak: Kaj
8 år 7 måneder siden #19288
af Sheldorin
Besvaret af Sheldorin på emne "Ekstrem" vandring
Fedt, jamen det kunne jo så være en oplagt mulighed for deltagelse for den flok som jeg håber har lyst til at deltage i mit lille projekt

8 år 7 måneder siden #19289
af Sheldorin
Besvaret af Sheldorin på emne "Ekstrem" vandring
Nu har jeg sku oprettet en facebook-side, så hvis du er interesseret kan du besøge siden:
www.facebook.com/Fodballen
www.facebook.com/Fodballen
8 år 7 måneder siden #19291
af Kaj
Venlig hilsen
Kaj
Besvaret af Kaj på emne "Ekstrem" vandring
Engang var der jo Fodslaw....har du prøvet den vej ?
Venlig hilsen
Kaj
8 år 7 måneder siden #19294
af JensB
Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk
Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Besvaret af JensB på emne "Ekstrem" vandring
Der kan være paralleller til det, du skriver om i
Fodslaw
og i
Dansk Atletikforbund Motionsgang
. Det er dog nok ikke helt 100 % som det, du tænker, idet der i disse sammenhænge som regel er markeret en fast rute. Men det er ekstremt lange ruter (nogle af dem i hvert fald.
Vandrekalenderen er stedet, hvor Fodslaw og Dansk Atletikforbund/Motionsgang i fællesskab annoncerer deres arrangementer. Begge forbund har et hav af lokalforeninger i Danmark.
Der er mange muligheder, også internationalt, idet Fodslaw f.eks. organisatorisk er en del af det internationale IVV , og DAF (forkortelse af ovenfor nævnte) er en del af EVG, der også er noget internationalt, som jeg dog ikke lige kan finde link på.
Men der en hel verden gemt i den sammenhæng.
Den årlige Hærvejsvandring fra Slesvig til Viborg (300 km på 7 dage) er Fodslaws flagskib.
Vandrekalenderen er stedet, hvor Fodslaw og Dansk Atletikforbund/Motionsgang i fællesskab annoncerer deres arrangementer. Begge forbund har et hav af lokalforeninger i Danmark.
Der er mange muligheder, også internationalt, idet Fodslaw f.eks. organisatorisk er en del af det internationale IVV , og DAF (forkortelse af ovenfor nævnte) er en del af EVG, der også er noget internationalt, som jeg dog ikke lige kan finde link på.
Men der en hel verden gemt i den sammenhæng.
Den årlige Hærvejsvandring fra Slesvig til Viborg (300 km på 7 dage) er Fodslaws flagskib.
Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk
Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Tid til at oprette siden: 0.227 sekunder
-
-
- Tarfala
- Hej. Jeg er ikke sikker på det er samme...
-
-
-
- vandre tur og g...
- Hej med jer. Jeg vil godt ud og vandre i...
-
-
-
- Vandremakker Fy...
- Hej alle :) Jeg elsker at gå og...
-
-
-
- Leje Spot X ud ...
- Jeg har investeret i en Spot X enhed...
-
-
-
- Anvendelse af s...
- Hej alle, Jeg er i gang med at...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333