Tur i det vestlige Sarek/østlige Padjelanta

Mere
6 år 8 måneder siden - 6 år 7 måneder siden #28530 af Fjeldbumsen
IKKE FLERE PLADSER !!!

Jeg skal på fjeldtur i juli måned. Datoerne ligger endnu ikke helt fast.
Pt er vi 2, måske 3, og der er plads til en eller to erfarne fjeldvandrere mere.
Den foreløbige rute:
Med start i Ritsem først i juli, går vi forbi Akkastugorne på Padjelantaleden ned til Gisurisstugan.
Derfra ind i Sarek, videre offroad på vestsiden af Gisuris frem til Guohpervagge. Svinger østover ind i Guohpervagge ind mod vanddeleren, hvor vi krydser Guohperjåhkå, når det bliver muligt.
Retur mod vest, hvor vi svinger ind i Nasasvagge.Efter opstigningen forbi Nasasjavrre svinger vi sydpå mod Alkavare Kapel.
Vi krydser den nye bro og går ind i Padjelanta og sydpå offroad til vi rammer broen ved Tarraluoppalstugorne.
Hvis vi er skadefri og friske tager vi derfra den gamle høje rute op over Tarrekaise helt frem til Kvikkjokk. Alternativet er at følge Padjelantaleden, men det vil jeg helst undgå.
10 eller 11 vandredage plus en eller to reservedage/toptursdage eller andet. Det kan vi aftale nærmere.

Distance godt 150 km. En virkelig smuk rute, med en del udfordringer i.
En rute med højalpin karakter på flere stræk. Afhængig af vandstanden kan flere af vadene give store udfordringer.
Kun 100 % selvhjulpne vandrere med fjelderfaring kommer i betragtning, til gengæld er turen GRATIS
Send mig en pb hvis du er interesseret, og så sender jeg udførlig rutebeskrivelse.

Fjeldbumsen
Sidste redigering: 6 år 7 måneder siden ved Fjeldbumsen. Begrundelse: Turen er fuldtegnet og derfor ikke længere aktuel

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.146 sekunder