Turtråd "Vinterkursus" (tur 120)

Mere
4 år 9 måneder siden #32594 af Krabbe
Besvaret af Krabbe på emne Vinterkursus (Tur 120)
Kan vi godt håndtere 2 tråde om samme emne...?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 9 måneder siden #32595 af Krabbe
Besvaret af Krabbe på emne Vinterkursus (Tur 120)
Skriver også lige i denne tråd at Volvoen er fyldt og kører fra Netto i lufthavnen 16.30
Vi er mig(Krabbe), Pole, Sara, Morten Humble og Simon

Mere
4 år 9 måneder siden #32596 af Mafoni
Besvaret af Mafoni på emne Vinterkursus (Tur 120)
Hej alle

Jeg glæder mig til turen! Det bliver første gang for mig, og jeg er ret uerfaren på outdoor fronten, så det bliver spænde :)

Jeg kører fra København om fredag og har plads til 4 hvis der er nogen der gerne vil køre med. Målet er at være der kl. 15, som indikeret, men jeg ved stadig ikke om jeg kan nå at køre tidlig nok fra København.

De bedste hilsner,
Alvaro

P.s. til webmaster: kan du ændre min mail adresse i min profil til: fonseca.alvaro@gmail.com? Tusind tak!

Mere
4 år 9 måneder siden #32597 af Milho
Besvaret af Milho på emne Vinterkursus (Tur 120)
Jeg har lagt de to emner om vinterturen sammen :)
Senere skal jeg nok forsøge at danne et overblik for alle.

Vh Christian

Mere
4 år 9 måneder siden #32607 af Roskilde4000
Besvaret af Roskilde4000 på emne weekend tur
Hej til jer alle.

Jeg hedder Jeanet og skal netop på min første outdoor tur og glæder mig vildt meget. Det er selvfølgelig også lidt grænseoverskridende, men på den gode måde.

Jeg leder efter et lift til destinationen, mon der er nogle som har plads, udgifterne deles selvfølgelig.

Er der iøvrigt nogle som ved noget om mad i weekenden. Eller skal vi have vores egen frysetørret mad med?
Mit nummer er 29666530

Vi ses snart.
Jeanet

Mere
4 år 9 måneder siden #32608 af uldtaeppe
Til turlederne
Tak for jeres arbejde med Outsite som jeg først har opdaget nu. Og tak for de velarrangerede ture som jeg ikke har været på endnu.
Jeg er interesseret i at høre mere om det I skriver med at leje udstyr.
Mine forventninger til turen - udover det sociale og naturen der altid giver - er at hente nogle erfaringer omkring det for mig optimale en-mands setup til vinter vandring eller bare fjeldvandring. Det “optimale” eller det der bare virker ift til vægt/volumen og komfort.
Jeg forventer at medbringe:
tarp + lille pressenning + let luftmadras til bivu-et-eller-andet setup
tarp + ophæng + hængekøje til et hænge-ud-sove setup
Jeg har prøvet hængekøjen et par gange i september i sydsverige. Og det kan egentlig være koldt nok på ryggen til min smag.
Så - og her kommer endelig mit spm - har I med i Hermione tasken nogle af de der undertæpper til hængekøjer som man kan prøve af?
Og skal det være helt luksus, så er min minimalistiske hængekøje lige lovlig stram at sove i. Så er også interesseret i mulighed for at prøve en lidt større hængekøje af.
Kogegrej skriver I ikke så meget om i turbeskrivelsen.
Jeg slæber trangia gear med, som har tjent os i 25 år på kano og kajakture i Sydsverige. Men til vandrebrug er jeg meget nysgerrig på at høre jeres erfaringer med det gode en-mands kogegrej. Igen - kan vi leje/låne og lege med noget fra turledernes tryllesæk?

Spændingskurven er opadgående til fredag.

Spejderhilsen
Thomas

Tid til at oprette siden: 0.255 sekunder