- Modtagne Tak: 19
Vintertur/Workshop
@Ljunggren, jeg har da noget, som jeg godt kunne tænke mig blev afprøvet - skal vi komme med forslag i denne tråd eller bliver der oprettet en specifik tråd til det?
Bedste hilsner
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Vh Christian
Jeg har dog nogle spørgsmål:
Hvad forventes temperaturen at komme ned på og forventer i at søen er frosset til? Jeg kan jo i videon, fra jeres sidste vintertur (pionertur) se at det var rimeligt koldt og ca. 4 cm is på søen, men er usikker på hvornår i var afsted.
Jeg har ikke så meget letvægtsgrej/-udstyr, så jeg tænker hvor meget mon jeg kan tage med, og det er vel afhængigt af hvor langt vi skal gå fra bilerne til lejrpladsen?
Kan vi prøve at lave bål i Lavvu - såfremt der er en Lavvu tilgængelig?
Jeg har tidligere lavet en tråd omkring bål i Lavvu, fordi jeg købte en Lavvu i sommers og nu når kulden kommer over os, så ville jeg rigtig gerne prøve hvordan det virker med bål i Lavvu. En ovn vil være at foretrække, men hvis man kan få det til at fungere med et bål, så ville det jo være fint.
Kan i også hjælpe med inspiration til en pakkeliste?
Det var vidst det ...

Bedste hilsner
Buzkashi skrev: Hvad forventes temperaturen at komme ned på og forventer i at søen er frosset til? Jeg kan jo i videon, fra jeres sidste vintertur (pionertur) se at det var rimeligt koldt og ca. 4 cm is på søen, men er usikker på hvornår i var afsted.
Det var samme vejr sidste år og det var faktisk først en uge før det blev koldt - men så kom det også. Vi håber på sne og at søen er frossen. Men man kan jo aldrig vide.
Vi har en derovre der kan sende lokale vejrudsigter

Jeg har ikke så meget letvægtsgrej/-udstyr, så jeg tænker hvor meget mon jeg kan tage med, og det er vel afhængigt af hvor langt vi skal gå fra bilerne til lejrpladsen?
Dem der vil med ud at vandre, skal ikke have fuld udrustning med, så en rygsæk/dagstursrygsæk med lidt mad, brænder, kaffe osv. er fin. Vi er i basecamp, så vi skal ikke slæbe ting rundt, så tag endelig med!
Kan vi prøve at lave bål i Lavvu - såfremt der er en Lavvu tilgængelig?
Jeg har tidligere lavet en tråd omkring bål i Lavvu, fordi jeg købte en Lavvu i sommers og nu når kulden kommer over os, så ville jeg rigtig gerne prøve hvordan det virker med bål i Lavvu. En ovn vil være at foretrække, men hvis man kan få det til at fungere med et bål, så ville det jo være fint.
Vi arrangere jo (hvis muligt) fælleskørsel, så i princippet kunne du godt have din Lavvu med og teste den i de forhold. Jeg har ikke prøvet bål i Lavvu, men jeg kan godt huske tråden, hvor jeg vist også linkede til en norsk side om emnet. Måske René har prøvet?
Kan i også hjælpe med inspiration til en pakkeliste?
En pakkeliste bliver sendt ud snarrest

Vh Christian
Det lyder som der ikke er langt fra bilerne til lejrpladsen/basecamp, så jeg kan tage det udstyr med som jeg ønsker at afprøve, inkl. Lavvu.
Tak for svarene ... jeg vender nok tilbage med flere spørgsmål

Bedste hilsner
Jeg tager Lavvu med, dog uden indertelt. Der er plads til ca. 8-10 personer, så hvis der er nogen som mangler "tag over hovedet" eller vil slippe for at tage telt, tarp, eller lign. med, så er de velkommen i Lavvu'en (jeg snorker

En anden ting, er det samme sted som jeres pioner video er optaget?:
Bedste hilsner
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Jeg har stadig plads til én, måske to...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333