Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere

Pionertur – Hele Kungsleden på 3 år, første del

Mere
7 år 11 måneder siden #25700 af JE
Hejsa

Er der nogen der har spottet et godt sted at downloade en GPX-fil for ruten?

Kenn: Har du evt cirka waypoints for de forventede lejr-steder?

mvh
Jacob

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
7 år 11 måneder siden #25701 af Pihlen
Jeg har også tegnet den ind som gpx fil. Jeg kan evt sende den i en mail hvis det skulle være? Med indtegnet hytter, som ligger på stien.

Mvh. Brian

Mere
7 år 11 måneder siden #25702 af JE
super . sender dig lige min e-mail
mvh
Jacob

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
7 år 11 måneder siden #25711 af Kenn
Jeg kan ligesom Brian også anbefale calazo kortene, det er netop de to kort som Brian skriver...også er de lavet af Tyvek, så de kan holde til fugt :)

Jeg bruger normalt mest kort og kun GPS lokationer til lejrpladser og hytter, når jeg går af en decideret vandreled. Belært fra tidligere, er det bedre at følge Kungsleden stien fysisk, for kortets Kungsleden er mange gange lidt ved siden af hvor den egentlig går, på mit første tur for 8 år siden, troede jeg flere gange jeg var faret vild, når jeg gik med næsen i GPS'en ;). Den sydlige del af Kungsleden fra Hemavan til Ammarnäs er velbesøgt og lige så fint markeret som den nordlige. Hvis man ser kortet igennem på lantmäteriet, kan man også se at ruten helt til Ammarnäs er ret nem at følge.

Jeg er ved at lave en turplan, men set i lyset af det er en pionertur, altså en rute jeg ikke har gået før, så kommer planen mest til at indeholde flotte lokationer undervejs, hvilke hytter og byer som har proviantsalg osv.

Ser jeg på kortet er den mest udfordrende del af ruten navigationsmæssigt, er det stykket imellem Ammarnäs og Adolfström. Mest fordi der er større grønne områder vi skal igennem og mange søer. Stierne har det med at forsvinde i bevoksning, hvis de ikke bruges så tit. Så vi skal være i Ammarnäs senest fredag aften, så vi har minimum 5 vandredage til den sidste del. KarenG skal være i Jäkkvik torsdag morgen, imens jeg regner med vi andre om torsdagen tager en toptur på Pieljekaise's to toppe (som vi telter ved foden af) hvis vejret er med os.

Mere
7 år 10 måneder siden #25899 af KirstenJ
Juhuu, nu skal vi kun sove 2 gange, og så: AFSTED! :silly: B) :woohoo: Det bliver supergodt!

Jeg mangler stadig nogle "småting" som penge, kort og myggebalsam ;) men ellers er der vist ved at være styr på det hele efter en herlig søndag i pakke-paradis, hvor alt blev vejet og pakket om og byttet ud og pakket ind og vejet igen :lol:

Jeg tager det meste mad med hjemmefra og skal supplere med knækbrød, gryn, kartoffelmos og snacks undervejs. Jeg lander på 5,6 kg. mad, og rygsækken lander på 15 kg alt inkl. Hvad med jer andre? Er spændt på hvad jeres rygsække vejer og hvad I har besluttet mht. mad... :)

Mht. rejsen derop, er det så smart at have en madpakke med, eller plejer man at købe undervejs? Og mht. sovekupeen, er der så lagen/tæppe, eller skal man have soveposen frem?

Nå, jeg ville bare lige sige hej og at jeg glæder mig! Har vedhæftet et par billeder af mit livs største mængde feriemad til rygsæktur :woohoo: Kirsten

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
7 år 10 måneder siden - 7 år 10 måneder siden #25903 af Pihlen
Ja så er det snart vi skal afsted. Sikke tiden går!

Altid hyggeligt med pakkeriet og at det lykkedes ;)

Jeg er har netop også fået pakket det sidste. I alt vejer min rygsæk 22 kg (igen i år)..
Jeg medbringer mad til 10 dage = 6,5 kg alt inkl. De sidste par dage køber jeg i hytterne.

Du kan købe myggebalsam (Mygga 20% DEET roll-on) på fjelstationen i Hemavan. De burde også have kort.

Der er sengelinned, dyner og puder i toget.

På vej derop har vi 2 timers ventetid på Stokholms hovedbanegård, fredag kl ca 6. og 40 minutters ventetid i Östersund kl ca 14

Mon ikke der er tid til at finde lidt mad? Det er i hvert fald min plan.

Dejligt at du er i rejse stemning :D

Mvh. Brian
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved Pihlen.

Tid til at oprette siden: 0.202 sekunder