Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere

Pionertur – Hele Kungsleden på 3 år, første del

Mere
7 år 9 måneder siden - 6 år 2 uger siden #25904 af KirstenJ
Hej René! Har sendt dig en pb med "menukortet" - bliver selvfølgelig glad for feedback hvis du orker! :) Kirsten
Sidste redigering: 6 år 2 uger siden ved Milho.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 9 måneder siden #25907 af KirstenJ
Hej Brian! Tak for dine tips. Er det sådan noget specielt kalorieberiget mad, du har med, siden du lander på kun 6,5 kg? Mine 5,5 kg giver mig ca 2200 kcal om dagen... og så skal jeg endda undervejs købe ekstra knækbrød, havregyn, kartoffelmos og snacks til 7 dage! :unsure:

Pihlen skrev: Ja så er det snart vi skal afsted. Sikke tiden går!

Altid hyggeligt med pakkeriet og at det lykkedes ;)

Jeg er har netop også fået pakket det sidste. I alt vejer min rygsæk 22 kg (igen i år)..
Jeg medbringer mad til 10 dage = 6,5 kg alt inkl. De sidste par dage køber jeg i hytterne.

Du kan købe myggebalsam (Mygga 20% DEET roll-on) på fjelstationen i Hemavan. De burde også have kort.

Der er sengelinned, dyner og puder i toget.

På vej derop har vi 2 timers ventetid på Stokholms hovedbanegård, fredag kl ca 6. og 40 minutters ventetid i Östersund kl ca 14

Mon ikke der er tid til at finde lidt mad? Det er i hvert fald min plan.

Dejligt at du er i rejse stemning :D

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
7 år 9 måneder siden #25909 af Pihlen

KirstenJ skrev: Hej Brian! Tak for dine tips. Er det sådan noget specielt kalorieberiget mad, du har med, siden du lander på kun 6,5 kg? Mine 5,5 kg giver mig ca 2200 kcal om dagen... og så skal jeg endda undervejs købe ekstra knækbrød, havregyn, kartoffelmos og snacks til 7 dage! :unsure:

Lidt kan man vel godt sige. Jeg har bare gået efter energi indhold og ikke så varieret mad. Jeg rammer ca 2600 kcal om dagen i gennemsnit (ca 420 kcal pr 100 gram, er vel meget normalt)
Frysetørret og snacks er overordnet temaet. :woohoo: :pinch:

Men jeg har kun med til 10 dage ud af de 14.

Mvh. Brian
Følgende bruger(e) sagde tak: KirstenJ

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
7 år 9 måneder siden - 7 år 9 måneder siden #25910 af Kenn
Vi (Heidi og jeg) har Crusli med mørk chokolade og pulversødmælk til morgenmad, pakket i 100 gr og pulvermælk til 2 dl gr portionsposer, det er ca. 500 kcal.

Frokost er knækbrød med dåseleverpostej eller en dåse makrel, vi regner med at købe makrellen i hytterne.

Aftensmad er frysetørret. Så har vi en plade marabou med til hver dag, lidt peanuts/mandler og nogle rosiner. Det bliver til ca. 2500-3000 kcal hver dag. Man skal huske at nødder og chokolade er gode til at give masser af fedt kcal, og der er jo dobbelt så mange kcal i fedt pr. gram.

Myggebalsam skal købes i Sverige. I toget plejer jeg at købe mad, men har drikkevarer med (det er dyrt at købe det hele i toget) og jeg har fyldt drikkeflasker op hjemmefra. I Hemavan kan man købe kort, STF medlemskab, og myggebalsam (som også kan købes i hytterne). Derudover passerer vi 2 mindre byer på vejen med små supermarkeder, nemlig Ammarnäs og Adolfström.

På Stockholm banegård mener jeg at McD åbner kl 6-7 stk til hverdag.
Sidste redigering: 7 år 9 måneder siden ved Kenn.

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
7 år 9 måneder siden #25911 af Kenn
Derudover der også et supermarked på Stockholms banegård, hvor jeg igen plejer at købe frugt og drik :)

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
7 år 9 måneder siden #25912 af Kenn
Så jeg vil anbefale man primært har aftensmad og morgenmad med til alle dage, og også de fleste snacks, og bidrager med frokost fra butikker og fjeldstuer, ved at købe knækbrød/kiks på vejen. Kiks og knækbrøde går hurtigt i smulder i rygsækken.

Nødder, rosiner og chokolade er dyrt i hytterne, ligesom de frysetørrede retter er dyre. Dåserne er nogenlunde rimelige i pris.

Hvis man gerne vil køre letvægts, kan man godt provantere undervejs, men forvent det hurtigt bliver 300 skr. pr. dag.

Jeg vil også advarer imod for meget kød, såsom spegepølser og lignende i vakuum pakninger, da de har en tendens til at åbne sig i rygsækken også bliver evt. dårlige. Men det er godt at have beef jerky med, for at give lidt kød undervejs.

Tid til at oprette siden: 0.171 sekunder