Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere

Pionertur – Hele Kungsleden på 3 år, første del

Mere
8 år 2 måneder siden #24999 af KirstenJ
Hov, forresten, en anden ting:

V A D :woohoo: :S :sick:

Umiddelbart har jeg mest lyst til at vade i mine vandrestøvler så mine fødder og ankler er beskyttede... men hvad siger ekspertisen? Er det meget smartere at have andre sko til dette? og i givet fald, hvilken type?

:) Kirsten

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
8 år 2 måneder siden #25001 af Kenn
Der er broer over alle større vad på Kungsleden, så der er kun mindre vandløb hvor vandet typisk er ankeldybt. Jeg har dog altid et par lette gummisko til vad og når fødderne skal slappe af om aftenen.

Der kan også være ekstraordinære vejr situationer, der gør at små vad kan være knædybe, eksempelvis den sene snesmeltning sidste år.

Mere
7 år 11 måneder siden #25694 af Snebolden
Hej alle

Hvad for et tog skal man booke. Er der et bestemt tog flere tager sammen derop eller der nogen der kører selv?

• Kenn
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
7 år 11 måneder siden #25695 af Kenn
Hej Snebold

Vi har lavet udrejse og hjemrejse lidt om. Udrejse grundet manglede liggepladser på vej derop og hjemrejse fordi SJ kun kunne sælge busbilleter der hang sammen med toget man, ons og fre.

Hvis du bestiller udrejse fra kbh - hemavan torsdag 30/6 med afgang kl 21, kan du følges med de fleste af os. Der er en enkelt der flyver derop og tager hjem torsdag i stedet for fredag.

Hejmrejsen er fredag 15/7 fra Jäkkvik kl 11:05. Du kan bestille rejsen på sj.se :)

Mere
7 år 11 måneder siden - 7 år 11 måneder siden #25697 af KirstenJ
Hej Kenn,

Jeg vil gerne have et fysisk kort over vores rute. Kan du anbefale noget bestemt, og hvor kan jeg købe det?

Skal jeg have gas med hjemmefra eller købe i Hemavan? Hvad er smartest?

Venlig hilsen, Kirsten
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved KirstenJ.

• Pihlen
  • Moderator
  • Moderator
  • Næste tur: Sommertur til Lapland, efterårstur til Norge.
Mere
7 år 11 måneder siden - 7 år 11 måneder siden #25699 af Pihlen
Kirsten jeg vil godt byde ind med et forslag, da jeg har haft samme tanker med kortene.

Tag gas med hjemme fra, det er sikkert billigere og så skal vi ikke løbe rundt efter det når vi ankommer.

Mht til kort så går området igennem mange af DB fjeldkortene. Faktisk 4 kort skal til for at dække området

Så jeg har gjort det, at jeg har købt calazo forlagets kort. De er super fine og er lavet så de netop dækker kungsledens strækninger. Der skal 2 kort til.

Kvikkjokk-Ammarnäs & Ammarnäs-Hemavan

Prøv at Google dem. :-)

Kun en ide til materiale. Måske Kenn har andre forslag?

Mvh. Brian
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Pihlen.

Tid til at oprette siden: 0.177 sekunder