Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere

Turtråd for Bohusleden i påsken.

Mere
8 år 3 måneder siden #24486 af pdy
WoW, hvad skete der lige der. Troede vi havde en aftale om, at jeg kunne køre med, og at jeg ville vende tilbage i dag. :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 2 måneder siden - 8 år 2 måneder siden #24734 af JensB
Så er der booket afhentning fra Tanum Preem, når Nettbuss ankommer dertil tirsdag d. 22. marts kl. 15.18.

Vi er nu 9 personer; men da Taxi Väst ikke kan tilbyde en bus til 9 personer, bliver det en bus til 8 personer + en bil til 4 personer, alt i alt 1100 SEK, vi skal betale. (Jeg forsøgte, men kunne ikke presse dem!)

Dette svarer til knap 900 danske kroner - så altså en dansk hund pr. næse. Let at afregne! Vist nok lige som sidst, hvor vi var 7!

Og så der faktisk endnu 3 pladser til overs, hvis flere skulle finde på at melde sig i sidste øjeblik!

Så er det bare spændende, hvordan vejret og føret bliver på ruten!

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 8 år 2 måneder siden ved JensB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Terje, Gurli, pdy, cphhiker

Mere
8 år 2 måneder siden #24757 af jacobwesterlin
Hej

Super. Glæder mig til vi skal afsted. der er efterhånden ikke så længe til.

Mere
8 år 2 måneder siden - 8 år 2 måneder siden #24782 af JensB
Det følgende skriver jeg mest af hensyn til de nye deltagere, som ikke har været med på de tidligere etaper af Bohusleden:

Den store udfordring på sidste års tur var meget smeltende tøsne, strømme af smeltevand på stierne og en luft, der var så fugtmættet, at intet kunne tørre. I hvert fald var det sådan de første 3 dage af vores tur.

Ifølge det svenske snedybdekort er der stadig mellem 10 og 30 cm sne i det meste af området, som vi skal vandre i. Så jeg forudser tilsvarende i år, måske endda værre.

Så jeg forsøger at være bedre forberedt på disse forhold, end jeg var i fjor.
Hvordan?
Fodtøj: I fjor kunne mine i øvrigt udmærkede Hanwags støvler med goretex ikke holde det meget vand ude! Så jeg gik faktisk med våde støvler og sokker det meste af turen. Derfor har jeg i dag købt et par Sealskinzsokker (sokker, der er forsynet med en membran lige som mine goretexstøvler), pris 399 kr for et par. De fås også lidt tykkere til 499 - i jagt og fiskeriforretninger. Der skulle i hvert fald prøves noget nyt!

Telt: Mit Hilleberg Nallo 2 blev sidste år næsten lige så vådt af kondens indvendigt, som det blev vådt af regn udvendigt. Det blev nok ikke bedre af, at det hele blev pakket sammen i en dynge. Det burde nok have skilt ad og ydertelt og indertelt pakket adskilt. Det må jeg være bedre til i år.

Jeg overvejer faktisk i stedet at medbringe mit Lightwave T1 Trek, som jeg brugte tidligere. Der rejser man først inderteltet og smider derefter oversejlet over. Derfor er det mere naturligt at holde delene adskilt. Desuden har jeg aldrig oplevet tilsvarende kondens i det telt som i Hillebergteltet. Selvfølgelig er det en udfordring, hvis det regner, når teltet skal rejses. Men jeg tror trods alt, det klares lettere end det andet!

Det var bare sådan lidt om mine overvejelser inden turen. Tøvejr og ekstrem fugt er en udfordring!

Men lad os nu håbe, at der bliver høj sol og 10 graders varme, og at al sneen når at smelte inden!

Sidste redigering: 8 år 2 måneder siden ved JensB.

Mere
8 år 2 måneder siden #24784 af pdy
Hej Jens
Tak for info. Mht dine sokker har jeg ikke de bedste erfaringer, såfremt du tænker at gå i dem. De er gode til lejr, for at have tørre fødder i våde sko, men de (ihvertfald dem jeg havde) blev hurtigt utætte ved vandring :(
Måske er du mere heldig.

Mere
8 år 2 måneder siden #24785 af JensB
OK. Det må komme an på en prøve!
Jeg medbringer i hvert fald også nogle plastposer, som jeg kan stikke fødderne i med nogle tørre sokker på og så i støvlerne med disse, når vi ligger i lejr!

Tid til at oprette siden: 0.174 sekunder