Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere

Turtråd for Bohusleden i påsken.

Mere
8 år 2 måneder siden #24894 af Gurli
Jeg har udskrevet kort fra Bohusledens hjemmeside.
Jeg har også store forventninger til turen. Turen sidste år var virkelig fin, og det lyder som om at naturen på den kommede tur er mindst lige så smuk.
Selvom det er lange dagsetapper, kunne det måske være muligt, at lave små afstikkere til f.eks. helleristninger og skibssætning.

Gurli.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 2 måneder siden - 8 år 2 måneder siden #24898 af JensB
Jeg har også udskrevet kortene fra Bohusledens hjemmeside. Vedr. det første stykke ad Vikingeleden langs Kynne Älv, så har jeg udskrevet denne strækning fra kso.etjanster.lantmateriet.se/ .

I øvrigt har jeg gentænkt dagsprogrammet lidt. Kort sagt går det ud på, at jeg tænker, at vi lægger ud med 12-13 km tirsdag aften, når vi starter. Derved når vi et shelter og opnår også at kunne nå lidt længere frem næste dag og næste dag igen og så fremdeles, så vi f.eks. den sidste dag får en etape på kun ca. 10 km ind til Strömstad. Tror det vil være rart at have dette lille forspring fra starten. Hvis det kniber med tiden første aften, kan en del af ruten gås ad små landeveje - måske for så vidt en skam, da jeg tror Vikingeleden langs Kynne Älv er et flot stykke (vi sluttede af på lidt af strækningen sidste år!). På den anden side ....!

Ny plan (som vi skal være enige om). Det med sort skrevne er den oprindelige tekst i turopslaget. Det med rødt skrevne er, hvad jeg tænker nu:

1.dag efter udrejser (formentlig ca. kl. 16.00-16.30)(inden 16 tror jeg) går vi ca. til Busjön – 5½ km. Vi finder et passende sted at telte. Der er et åbent område ved søen. 5-6 km. (Vi kunne evt. også fortsætte til shelter ved Hästhagen (i så fald bliver det 12-13 km)

2. dag Busjön-Daletjärnen shelter/vindskydd – ca. 20 km. (Eller Hästhagen til shelter ved Mellan Kornsjön: I alt 23 km)

3. dag Daletj.-lidt før Vassbotten – ca. 21½ km. Vi finder bare en passende plads der omkring. (Eller Mellan Kornsjön til Ejgdesjön - intet shelter: I alt 19 km).

4. dag: Lidt før Vassbotten – Sandvatn. Shelter/vindskydd ca. 23 km. (Ejgdesjön-Sandvatn shelter: I alt 19 km)(Vi kunne også fortsætte til shelter på Björnerödspiggen, højeste punkt på Bohusleden: I alt 26½ km. Men kun 21½ km, hvis vi skyder genvej ind over en flig af Norge efter Ejgdesjön og derved afkorter ruten med 5 km!)

5. dag: Sandvatn – lige før Högstad: ca. 23½ km, evt. lidt efter Högstad. (Fra Björnerödspiggen til Hillem ved Nordängen, i alt ca. 19 km).

6. dag: Högstad-Strömstad st. +/- 17 km (tidlig start, så tog kl. 14.27 kan nås efter en spisepause – evt. 12.55, såfremt forbindelse med Nettbus skal nås – lokalbus benyttes til Tanum Preem, hvor Nettbuss har holdeplads.) (Fra Hillem ved Nordängen til Strömstad: I alt ca. 10 km).

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Sidste redigering: 8 år 2 måneder siden ved JensB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gurli, cphhiker

Mere
8 år 2 måneder siden #24899 af jacobwesterlin
Det er fint med mig. Hvis vejeret er dårligt kan det være ret med en shelter. Dag 4 kan vi jo vurdere på dagen.

som vejeret er nu kan man jo ikke andet glæde sig til vi skal afsted.

Mere
8 år 2 måneder siden #24900 af pdy
Jeg er Schweiz :P

Mere
8 år 2 måneder siden #24901 af cphhiker
Jeg synes det lyder som en god plan Jens! Jeg er på :-)

Mvh.
Tobias

Mere
8 år 2 måneder siden #24902 af Gurli
Det lyder som en god idé. Det vil være rart at have lidt mere tid den sidste dag.

Gurli.

Tid til at oprette siden: 0.182 sekunder