Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere

Silkeborgsøerne rundt Høj rute - ændret turplan

Mere
7 år 11 måneder siden #25504 af JensB
Jeg gør lige opmærksom på, at jeg har ændret turplanen for den høje rute rundt om Silkeborgsøerne. Grund til ændring: Samme weekend som vores tur er der Ry Outdoorfestival, hvilket medfører, at der nok vil være mange overnattende festivalgæster på Alling Vest Teltplads, som jeg oprindeligt havde planlagt at benytte.

Ruten er derfor vendt omkring, så vi går modsatte vej rundt om søerne som oprindeligt planlagt. Og den længste dagsetape bliver en smule længere, nemlig nu 28 km. Til gengæld er det rart med ro om natten efter en lang etape. Og nu er der lejet en stor lavu til hele gruppen netop den nat.

Link til ændret turbeskrivelse .

Og så kan denne tråd være turtråden for Silkeborgsøerne rundt Høj rute.
(Der er også sendt en mail til de tilmeldte).

Du er altid velkommen på min hjemmeside: www.jensesvandringer.dk

Til mine næste ture: jensesvandringer.dk/tamedpaatur.html
Følgende bruger(e) sagde tak: OleHjarsen, Wittig, Kurt50

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 10 måneder siden - 7 år 10 måneder siden #25526 af Wittig
Hej Jens og jer andre

Tak for din orientering. Også fint at du er opmærksom på risikoen for larm.

Må indrømme at mere end 25 km med oppakning i kuperet terræn gør mig lidt bekymret mht vabler og bliver der mon tid til andet en bare at gå og gå hele lørdagen? Har vi tid til pauser med den dagsetappe? Ser ellers frem til turen..men næsten 30 km skal jeg lige sove på..

Gik 23 km med let oppakning (hyttetur) på Hardangervidda sidste sommer og det var altså ret langt selvom jeg er i god form, så var det hårdt i fødder og ankler..
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved Wittig.

Mere
7 år 10 måneder siden - 7 år 10 måneder siden #25538 af JensB
Jeg er enig i, at 28 km er en lang etape. Derfor var jeg også tidligt på dem med at annoncere ændringen, som jeg nok helst havde været fri for at lave. Men har set mig lidt nødsaget til det. Og så må den enkelte jo tage forholdsregler, som vedkommende finder aktuelle!
Der skulle da gerne være tid til at nyde turen, det skal jeg gøre mit til - men selvfølgelig gør distancen jo, at der også skal arbejdes! Det skulle der faktisk også med 25 km..

Kuperet terræn i Danmark sammenlignet med Hardangervidda. I Danmark vil der jo altid være skovveje o.l. i hvert fald på en del af strækningen, hvor nogen trods alt har banet vejen for os - til forskel fra fjeldet, hvor det er rent terræn hele tiden. Dette gør trods alt en forskel!

Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved JensB.

Mere
7 år 10 måneder siden - 7 år 10 måneder siden #25548 af Wittig
Hej Jens

Tak for dit svar.

Jeg har tænkt en del over det og er nu kommet frem til, at jeg syntes de 28 km er for langt ikke mindst med 20 km dagen efter også.

Jeg beklager derfor at måtte melde fra og undskylder samtidig ulejligheden.

Med ønsket om en god tur til jer alle

Venlig hilsen Claus
Sidste redigering: 7 år 10 måneder siden ved Wittig.

Mere
7 år 10 måneder siden #25549 af JensB
Det er helt fint, Claus. Du er hermed fjernet af deltagerlisten, hvilket du i øvrigt ikke er ene om. Ingen beklagelse nødvendig. Og du er velkommen på en anden tur en anden gang, som du finder passende.

Mere
7 år 10 måneder siden #25554 af caroline
Hej Jens

Hvordan er det med transport? Jeg tænker at købe nogle tog billetter fra KBH(hvor jeg bor) til Silkeborg st?

Måske er der noget samkørsel fra Silkeborg st. til vores mødested? :)

Glæder mig til en hård tur! Håber jeg kan klare den ;)

Tid til at oprette siden: 0.162 sekunder