Tråde til deltagerne på ture - kun for tilmeldte turdeltagere
Turtråd for Nordkalotleden og Padjelanta - special. (Tur 82)
5 år 11 måneder siden #29547
af Milho
Vh Christian
Besvaret af Milho på emne Turtråd for Nordkalotleden og Padjelanta - special. (Tur 82)
Jeg tager Nordisk Oppland 3 med - Det passer meget godt til mit Jetset liv på fjeldet 
Knudsen - Hvor meget vejer Lite 3???

Knudsen - Hvor meget vejer Lite 3???

Vh Christian
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
5 år 11 måneder siden #29549
af Knudsen
Med venlig Hilsen Knudsen (Mette)
Besvaret af Knudsen på emne Turtråd for Nordkalotleden og Padjelanta - special. (Tur 82)
Uha Nordisk opland 3 det er jo rent luksus 
Mit Lite 3 vejer 2200 gram på deres hjemmeside. Men på min køkkenvægt siger den 2500 gram. puha.. Drømme at få et telt til mig, en dag, på under 2 kg, lever stærk

Mit Lite 3 vejer 2200 gram på deres hjemmeside. Men på min køkkenvægt siger den 2500 gram. puha.. Drømme at få et telt til mig, en dag, på under 2 kg, lever stærk

Med venlig Hilsen Knudsen (Mette)
5 år 11 måneder siden #29557
af Ennamaria
Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
Besvaret af Ennamaria på emne Turtråd for Nordkalotleden og Padjelanta - special. (Tur 82)
Pyha - ikke noget telt på 2500 g til mig, det kan jeg slet ikke bære 
Jeg prøver at komme ned i vægt, og da jeg alligevel går med vandrestave, tænker jeg på at anskaffe Stratospire 1.
Nop, har du været tilfreds med dit hele vejen?
Christian: med det luksustelt risikerer du jo at blive invaderet, hvis der skal hygges i regnvejr

Jeg prøver at komme ned i vægt, og da jeg alligevel går med vandrestave, tænker jeg på at anskaffe Stratospire 1.
Nop, har du været tilfreds med dit hele vejen?
Christian: med det luksustelt risikerer du jo at blive invaderet, hvis der skal hygges i regnvejr

Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
5 år 11 måneder siden #29558
af Nop
Besvaret af Nop på emne Turtråd for Nordkalotleden og Padjelanta - special. (Tur 82)
@Susanne:
jeg er meget tilfreds med Stratospire 1
Lav vægt og let at slå op, Kræver selvfølgelig bare to vandre stave og 4 pløkker i vindstille vejr.
Rigtig meget plads, både i inderteltet og i de 2 apsis.
Få minusser ( min egen fejl )
Da jeg havde den med på sidste fjeldtur med Outside 2015 havde jeg ikke noget at seam seal sygningerne, da jeg købte det dengang. Det gjord så at der trængte vand ind mellem de 2 vandrastave i toppen at teltet efter en ordenlig byge, på en af nætterne på fjeldet, 10 dråber ca. Så det skal man så lige huske at gøre, når den er ny, da teltet ikke er seam sealet fra producentens side af.
Har så også fået slået det op på for skrå en underlag, så jeg var gledet ned i fodenden og har knækket en af elastikkerne i hoved enden som holder hjørnerne af inderteltet ud til yderteltet, men kunne binde det sammen igen.
Alt ialt en dejligt telt med forbløffende meget plads og lav vægt.
Derfor ved jeg stadig ikke hvilken telt det bliver endnu.
Stratospire 1 + vandrestave: vægt ca. 1,4 kg.
msr hubba hubba nx 2 vægt ca. 1,7 kg. endnu mere plads = mere luksus
jeg er meget tilfreds med Stratospire 1
Lav vægt og let at slå op, Kræver selvfølgelig bare to vandre stave og 4 pløkker i vindstille vejr.
Rigtig meget plads, både i inderteltet og i de 2 apsis.
Få minusser ( min egen fejl )
Da jeg havde den med på sidste fjeldtur med Outside 2015 havde jeg ikke noget at seam seal sygningerne, da jeg købte det dengang. Det gjord så at der trængte vand ind mellem de 2 vandrastave i toppen at teltet efter en ordenlig byge, på en af nætterne på fjeldet, 10 dråber ca. Så det skal man så lige huske at gøre, når den er ny, da teltet ikke er seam sealet fra producentens side af.
Har så også fået slået det op på for skrå en underlag, så jeg var gledet ned i fodenden og har knækket en af elastikkerne i hoved enden som holder hjørnerne af inderteltet ud til yderteltet, men kunne binde det sammen igen.
Alt ialt en dejligt telt med forbløffende meget plads og lav vægt.
Derfor ved jeg stadig ikke hvilken telt det bliver endnu.
Stratospire 1 + vandrestave: vægt ca. 1,4 kg.
msr hubba hubba nx 2 vægt ca. 1,7 kg. endnu mere plads = mere luksus

5 år 11 måneder siden #29561
af Fritzen
Besvaret af Fritzen på emne Turtråd for Nordkalotleden og Padjelanta - special. (Tur 82)
Hej Alle
Jeg tager et telt, Nordisk telemark 2 lw, med lav vægt og lille komfort men som er tørt.
Jeg ønsker at købe kort over området hvor vi skal vandre, da jeg ikke har gps, men kan honter kort og kompas.
Har disse kort noget nr. Som man bestiller efter
Glæder mig til
Poul Fritzen
Jeg tager et telt, Nordisk telemark 2 lw, med lav vægt og lille komfort men som er tørt.
Jeg ønsker at købe kort over området hvor vi skal vandre, da jeg ikke har gps, men kan honter kort og kompas.
Har disse kort noget nr. Som man bestiller efter
Glæder mig til
Poul Fritzen
5 år 11 måneder siden #29565
af Ennamaria
Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
Besvaret af Ennamaria på emne Turtråd for Nordkalotleden og Padjelanta - special. (Tur 82)
@ Poul: Dette kort har jeg selv:
www.calazo.se/produkt/sarek-padjelanta/
Det er lavet af tyvek, så det går ikke i stykker i foldningerne.
Desværre sender de ikke til Danmark, men du kan købe det her: www.mapfox.de/9789186773014.php
Det er lavet af tyvek, så det går ikke i stykker i foldningerne.
Desværre sender de ikke til Danmark, men du kan købe det her: www.mapfox.de/9789186773014.php
Venlig hilsen
Ennamaria/Susanne
Følgende bruger(e) sagde tak: Fritzen
Tid til at oprette siden: 0.237 sekunder
-
-
- Fjällräven Kajk...
- Jeg har en Fjällräven Kajka 100 -...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Hvis I ikke har fundet fælleskørsel og...
-
-
-
- Turtråd til vin...
- Perfekt! Tak, Krabbe!
-
-
-
- Kommer senere
- Hej Vi er 2 som skal deltage på...
-
-
-
- Kursus i vinter...
- Jeg har stadig plads til én, måske to...
-
Outsite.dk - Frisk luft på nettet - © 1995-2022 - Betingelser - Kontakt os - Medie info CVR.: 33344333